kartka wielkanocna z kurczaczkiem

Jak zrobić kartkę wielkanocną z kurczaczkiem?
MarlenaMarlena - specjalista Tipy.pl

Kartkę wielkanocną można wykonać bardzo szybko i niewielkim nakładem środków. Przykładem może być przedstawiona na zdjęciu obok kartka z kurczaczkiem. Z pewnością ucieszy ona każdego, komu postanowisz ją wysłać.
P

* jasnoniebieski brystol dwustronny (do kupienia tutaj)
* żółty papier kolorowy
* ciemnożółty papier kolorowy
* czerwony papier kolorowy
* papier ozdobny w grochy (do kupienia tutaj)
* czarny długopis
* ołówek
* nożyczki
* klej

1
Z brystolu wytnij prostokąt o wymiarach kartki A4. Złóż go na pół.
2
Z przodu tak otrzymanej kartki naklej owalny kształt wycięty z żółtego papieru. Będzie to tułów kurczaczka.
3
Z ciemnożółtego papieru wytnij dwie łezki. Będą to skrzydła kurczaczka. Przyklej je po bokach.
4
Kawałek czerwonego papieru złóż na pół. Wytnij z niego trójkącik, tak, by podstawa trójkąta pokrywała się z linią zgięcia. Po rozłożeniu wyciętego kawałka otrzymasz dzióbek, taki jak ten widoczny na zdjęciu. Naklej go w odpowiednim miejscu na kartce. Czarnym flamastrem zrób kurczaczkowi oczy.
5
Z papieru w grochy wytnij kształt jajka, ale na tyle duży, by zakrywał całego kurczaczka. Możesz również użyć zwykłego białego brystolu i zrobić na nim grochy flamastrem.
6
Wytnij z tak otrzymanego kształtu poziomy pas o szerokości równej ¼ wysokości jajka. Popatrz na zdjęcie. Po wykonaniu tego kroku powinnaś otrzymać górną część skorupki jajka i sporej wielkości część dolną. Krawędzie obu części ponacinaj w zygzaki nożyczkami.
7
Naklej jajko na kurczaczka tak, by nieco zasłaniało go od góry i w znacznej mierze przykrywało od dołu. Kurczaczek powinien wyglądać tak, jakby dopiero wykluł się z jajka.
8
U spodu jajka naklej kilka kawałków kolorowego papieru – trawkę.
9
Podpisz kartkę napisem „Wszystkiego Najlepszego” albo „Wesołych Świąt”. W środku lub na dołączonej do niej karteczce napisz życzenia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

MIŚKA
11.03.2013
są to dobre porady
Enilka
08.04.2012
poleca to super kartka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!