odnowiona szafa

Jak odnowić stare meble?·

MatMat - specjalista Tipy.pl
odnowiona szafa
1 z 9
Nie ma powodu aby wyrzucać stare meble. Po odnowieniu będą one wyglądały jak meble najlepszych projektantów a poza tym - będą niepowtarzalne. Oprócz pięknych i oryginalnych mebli z pewnością będziesz odczuwać dumę za każdym razem gdy ktoś ze znajomych spyta gdzie kupiłeś takie cudo.
P

* maska ochronna
* okulary ochronne
* papier ścierny / szlifierka ręczna
* farby do drewna, pędzle
* okleina

1
szlifowanie
Najpierw musisz usunąć wierzchnią warstwę lakieru/farby jakim pokryty jest mebel który chcesz odnowić. Do tego potrzebne ci będą okulary ochronne i maska. Farbę/lakier usuniesz za pomocą szlifierki. Zanim zaczniesz wyciągnij z mebla wszystkie szuflady oraz wymontuj drzwiczki.
2
odnowa mebli
Pomaluj mebel wybranym kolorem. Kolor ten będzie stanowił tło dla okleiny. Możesz pomalować każdą z części mebla na inny kolor. Np. części zewnętrzne na jeden kolor, wewnętrzne na drugi - kolory farby dobierz do kolorów tapety.
3
odnawianie mebli
Po wyschnięciu pierwszej warstwy farby wyszlifuj powierzchnie na które chcesz nakleić okleinę papierem ściernym (granulacja 220). Po wyszlifowaniu pokryj powierzchnię drugą warstwą farby a następnie znów wyszlifuj papierem ściernym. Cały proces powtórz jeszcze raz (w sumie 3 warstwy farby).
4
odnawianie mebli 4
Jeśli zdecydowałeś się na dwa kolory farby, przed pomalowaniem części wewnętrznych zabezpiecz taśmą malarską górne części szuflad i drzwiczek.
5
odnawianie mebli 5
Odmierz dokładnie powierzchnie które chcesz pokryć okleiną. Aby równo uciąć okleinę użyj długiej linijki oraz żyletki/nożyka
6
oklejanie mebli
Przed naklejeniem okleiny zroś powierzchnię odrobiną wody. Dzięki temu unikniesz pęcherzyków powietrza.
7
odnawianie mebli 7
Teraz należy nakleić okleinę. Do tego przyda nam się czyjaś pomoc. Dobrze aby ktoś trzymał okleinę a my powinniśmy delikatnie i równomiernie ją przyklejać. Po naklejeniu poczekaj aż wszystko wyschnie.
8
odnawianie mebli 7
Teraz pozostały już tylko uchwyty do szafek i gotowe.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

porządek w ubraniach
Małe mieszkanie
Półka na książki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

arimor
20.02.2013
Starą komodę albo szafę można także pomalować (oczywiście po wcześniejszym starciu starej farby) i przykleić do niej piękne ornamenty imitujące płaskorzeźbę (do kupienia w sklepach z materiałami budowlanymi) albo małe różnokształtne lusterka (również do kupienia np. w Castoramie). Na górze szafy można przykręcić cienki karnisz i zawiesić na nim zasłonki z delikatnego materiału, a stare uchwyty wymienić na finezyjne gałki (w sklepach znajdziecie uchwyty w w stylu marokańskim lub np. retro z wizerunkami kwiatów). Dajcie się ponieść fantazji!