odnowiona szafa

Jak odnowić stare meble?·

MatMat - specjalista Tipy.pl
odnowiona szafa
1 z 9
Nie ma powodu aby wyrzucać stare meble. Po odnowieniu będą one wyglądały jak meble najlepszych projektantów a poza tym - będą niepowtarzalne. Oprócz pięknych i oryginalnych mebli z pewnością będziesz odczuwać dumę za każdym razem gdy ktoś ze znajomych spyta gdzie kupiłeś takie cudo.
P

* maska ochronna
* okulary ochronne
* papier ścierny / szlifierka ręczna
* farby do drewna, pędzle
* okleina

1
szlifowanie
Najpierw musisz usunąć wierzchnią warstwę lakieru/farby jakim pokryty jest mebel który chcesz odnowić. Do tego potrzebne ci będą okulary ochronne i maska. Farbę/lakier usuniesz za pomocą szlifierki. Zanim zaczniesz wyciągnij z mebla wszystkie szuflady oraz wymontuj drzwiczki.
2
odnowa mebli
Pomaluj mebel wybranym kolorem. Kolor ten będzie stanowił tło dla okleiny. Możesz pomalować każdą z części mebla na inny kolor. Np. części zewnętrzne na jeden kolor, wewnętrzne na drugi - kolory farby dobierz do kolorów tapety.
3
odnawianie mebli
Po wyschnięciu pierwszej warstwy farby wyszlifuj powierzchnie na które chcesz nakleić okleinę papierem ściernym (granulacja 220). Po wyszlifowaniu pokryj powierzchnię drugą warstwą farby a następnie znów wyszlifuj papierem ściernym. Cały proces powtórz jeszcze raz (w sumie 3 warstwy farby).
4
odnawianie mebli 4
Jeśli zdecydowałeś się na dwa kolory farby, przed pomalowaniem części wewnętrznych zabezpiecz taśmą malarską górne części szuflad i drzwiczek.
5
odnawianie mebli 5
Odmierz dokładnie powierzchnie które chcesz pokryć okleiną. Aby równo uciąć okleinę użyj długiej linijki oraz żyletki/nożyka
6
oklejanie mebli
Przed naklejeniem okleiny zroś powierzchnię odrobiną wody. Dzięki temu unikniesz pęcherzyków powietrza.
7
odnawianie mebli 7
Teraz należy nakleić okleinę. Do tego przyda nam się czyjaś pomoc. Dobrze aby ktoś trzymał okleinę a my powinniśmy delikatnie i równomiernie ją przyklejać. Po naklejeniu poczekaj aż wszystko wyschnie.
8
odnawianie mebli 7
Teraz pozostały już tylko uchwyty do szafek i gotowe.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Hanna
16.05.2018
Ja zmieniam wygląd mebli właśnie poprzez malowanie. W większości przypadków nie trzeba zdejmować starej farby ( no chyba, że się już łuszczy). Do mebli stosuję farby kredowe. Są odrobinę droższe niż akrylowe, ale świetnie trzymają się podłoża.
arimor
20.02.2013
Starą komodę albo szafę można także pomalować (oczywiście po wcześniejszym starciu starej farby) i przykleić do niej piękne ornamenty imitujące płaskorzeźbę (do kupienia w sklepach z materiałami budowlanymi) albo małe różnokształtne lusterka (również do kupienia np. w Castoramie). Na górze szafy można przykręcić cienki karnisz i zawiesić na nim zasłonki z delikatnego materiału, a stare uchwyty wymienić na finezyjne gałki (w sklepach znajdziecie uchwyty w w stylu marokańskim lub np. retro z wizerunkami kwiatów). Dajcie się ponieść fantazji!