imbir

Jak obrać imbir?
hugger - specjalista Tipy.pl

Imbir ma cudowne właściwości i niepowtarzalny smak. Często stosuje się go nie tylko jako dodatek do ciast, ale również do mięs czy herbaty. Świeży imbir ma dużo intensywniejszy aromat i właściwości niż ten zamknięty szczelnie w opakowaniach w formie proszku. Wiele z nas widząc korzeń imbiru w sklepie może i by się pokusiła na niego, ale tu pojawia się problem: jak wybrać dobry imbir i jak go obrać? Te pytania po przeczytaniu poniższego artykułu nie będą Ci zawracać głowy nigdy więcej.
P

* korzeń imbiru,
* łyżeczka.

1
Imbir krok 1
Korzeń imbiru ma bardzo fajny kształt, ale dość trudny do ogarnięcia jeśli chodzi o ściągnięcie skórki.
2

Imbir jest dostępny już niemal w każdym sklepie. Możesz go bez problemu dostać. Ale jak wybrać dobry, soczysty korzeń? Szukaj korzenia imbiru z brązową, jasną skórką. Nie sięgaj po imbir, który ma ciemne lub mokre (wilgotne) plamy. Aby sprawdzić czy imbir jest świeży należy wziąć upatrzony korzeń i oderwać od niego jakąś niewielką wypustkę. Powinno Ci to pójść z łatwością, a w środku kolor powinien być zbliżony do beżowego, powinien być dobrze widoczny, ale nie lejący się sok.

3
Imbir krok 3

Jak więc obierać zakupiony imbir? Należy zdjąć skórkę. Niestety kształt korzenia imbiru nie ułatwia nam tego. Wiele z nas męczy się więc z imbirem próbując go obrać nożem. Jest jednak zadziwiająco łatwy sposób. Otóż wystarczy sama łyżeczka do herbaty. Chwyć imbir w lewą dłoń, a łyżeczkę w prawą (jeśli jesteś leworęczna to odwrotnie). Wbij brzeg łyżeczki w imbir i po prostu zeskrobuj z niego skórkę. Zobaczysz, jak łatwo skórka będzie odchodzić z korzenia.

4
Obrany imbir pokrój w plasterki, kostkę lub zetrzyj na tarce – w zależności od tego, co chcesz z nim zrobić.
5

Jak przechowywać imbir? Imbir doskonale daje się zamrozić. Więc jeśli zostanie Ci go trochę, możesz z powodzeniem włożyć go do zamrażarki w szczelnie zamkniętym woreczku. Kiedy znów będziesz potrzebować imbiru po prostu wyjmij go z zamrażarki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

janusz52
10.10.2018
Gdy kupię imbir to owijam go w ręcznik papierowy skrapiam obficie wodą i tak w woreczku foliowym przechowuję w lodówce. Gdy potrzebuję, odkrawam kawałek i nożykiem bez problemu zdrapuję skórkę, gdyż jest miękka.
kolo
21.07.2016
Skorka w imbirze ma nawiecej aromatu! Umyc i kroic ze skorka! Dodaje zawsze do kawy!
sus
04.04.2016
A po ca zdejmowac z imbiru skórke.Wystarczy dobrze umyc.Nigdy nie zdejmuje skóry i zyje juz 61 lat.
Mundo
29.03.2016
Imbir do herbaty stosuję regularnie do każdej porcji herbaty już chyba ze dwa lata. Bez imbiru herbata mi nie smakuje. Naprawdę wspaniały smak, a najlepiej zostawić z resztką herbaty i po drugim zalaniu coś wspaniałego.