farbowanie koszulek

Jak farbować koszulki?

Idunia - specjalista Tipy.pl
Samodzielne farbowanie koszulek jest świetną zabawą i daje bardzo dużo satysfakcji. Przy pomocy kilku podstawowych kolorów możemy uzyskać niepowtarzalny efekt, który zaskoczy niejedną osobę. Świetnie prezentują się w połączeniu z rurkami i trampkami. Możecie być pewni, że taka stylizacja przykuje zazdrosne spojrzenia znajomych osób. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam stworzyć abstrakcyjny wzór na koszulce.
P

* biała bawełniana koszulka
* gumki (np. recepturki ale mocne)
* barwnik do farbowania tkanin z bawełny
* małe plastikowe buteleczki
* soda
* miska
* woda
* plastikowe woreczki
* rękawiczki ochronne
* nożyczki

1
Koszulki które chcesz pofarbować wypierz i dokładnie wysusz (nawet jeśli są nowe).
2
farbowanie koszulki
Złóż koszulkę w taki sposób jaki wzór chcesz uzyskać (kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia):

Jeśli chcesz aby wzór był zupełnie przypadkowy zemnij koszulkę i zrób z niej kulkę. Całość przewiąż kilkoma gumkami recepturkami. Im mocniej będzie związana tym wzory będą wyraźniejsze.

Jeśli chcesz aby na koszulce była spirala wówczas połóż koszulkę płasko, chwyć ją w środku i obracaj w okół własnej osi. Zrób to bardzo mocno aby barwnik nie dostał się do środka. Zwiąż kilkoma (np. sześcioma) gumkami recepturkami tak samo jak w poprzednim wypadku.
3
farbowanie koszulki 2
Tak przygotowane koszulki należy namoczyć w ciepłej wodzie z dodatkiem sody przez około 10-20 minut.
4
Zmieszaj ze sobą barwniki aby uzyskać pożądany kolor. Użyj do tego małych plastikowych buteleczek z aplikatorami. Przykładowo jeśli do farbowania kupiłeś czerwony, żółty i niebieski możesz po zmieszaniu uzyskać następujące kolory:
- czerwony + żółty = pomarańczowy
- niebieski + żółty = zielony
- niebieski + czerwony = fioletowy

Koszulkę możesz zafarbować jednym kolorem np. niebieskim - wówczas będzie biało niebieska. Możesz jednak zafarbować ją wszystkimi kolorami aby uzyskać efekt tęczy itp. Zamiast robić dodatkowe kolory w buteleczkach możesz je zrobić również bezpośrednio na koszulce - np. aby uzyskać zielony najpierw polej koszulkę ją kolorem żółtym a następnie w to samo miejsce polej kolorem niebieskim.
5
farbowanie koszulki 3
Przygotuj miejsce do farbowania koszulek. Jeśli nie robisz tego na zewnątrz tylko w domu, rozłóż na podłodze duży ciemny ręcznik a na niego połóż foliowy worek. Wyciągnij koszulki z wody z sodą i połóż na przygotowanym miejscu. Nie płucz koszulek przed farbowaniem.
6
farbowanie koszulki 4
Nie usuwaj gumek recepturek przed nałożeniem barwnika na koszulki. Możesz zacząć od zafarbowania miejsc wzdłuż gumek na obydwu stronach koszulki. Resztę białych miejsc wypełnij innym kolorem.

Jeśli chcesz aby wzór był przypadkowy - za pomocą barwnika rób w różnych miejscach kropki, kreski lub większe plamy.

Jeśli na koszulce jest spirala wówczas barwnik możesz nakładać na dwa sposoby:

- na środku, w miejscu gdzie łączą się gumki recepturki zrób pierwszym kolorem dużą kropkę. W okół tej kropki zrób okrąg innym kolorem. W okół tego okręgu kolejny okrąg itd. Odwróć koszulkę na drugą stronę i zrób to samo.

- na środku, w miejscu gdzie łączą się gumki recepturki zrób pierwszym kolorem dużą kropkę. Białe pola oddzielone od siebie gumkami wypełnij różnymi kolorami.
7
farbowanie koszulki 5
Koszulki farbuj za pomocą plastikowych buteleczek z aplikatorem.
8
Delikatnie przykryj koszulkę plastikowym workiem i pozostaw na 24 godziny.
9
Po dobie weź koszulki i wypłucz je (nadal związane gumkami) pod ciepłą, bieżącą wodą. Płucz tak długo aż spływająca woda będzie czysta. Nie wyjmując koszulek spod bieżącej wody zdejmij gumki.
10
farbowanie koszulki 6
Koszulkę od razu wypierz w ciepłej wodzie i w mydle w płynie. Po wypraniu powieś ją aby wyschła.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

marcepan
18.02.2013
Czy idzie tym sposobem z żółtej koszulki, zrobic białą ?
Minkaa14
31.01.2013
Dość oryginalny pomysł, ale coś trudny do wykonania. Dla chcącego nic trudnego. Mam pewien pomysł co do tej koszulki, być może ktoś ma w domu bawełnianą kolorową koszulkę czy bluzkę. To można zamian farb do tkanin użyć wybielacza. Efekt jest jeszcze fajniejszy. Sprubujcie. Pozdrawiam.
Karo
12.02.2012
Gdzie kupić takie buteleczki i barwniki???
Bartek
20.08.2011
Takie mam małe pytanko :P Czy do tego nadają się tylko te barwniki "bez gotowania" czy te "uniwersalne" też będą?
WLOCZKIJEK
02.01.2011
UDALO SIE!! świetna instrukcja :D troche mi sie rozciagnela koszulka :P
Idunia
29.11.2010
to jest normalny barwnik rozpuszczony w wodzie. ilość wody dodawana do barwnika uzależniona jest od barwnika - do każdego zawsze jest dodana instrukcja.
Czacha
28.11.2010
a ten aplikator w buteleczkach to jest zwykły sproszkowany barwnik rozpuszczony w wodzie, czy jakiś specjalny płynny barwnik?