koszyk wielkanocny z plastiku

Jak zrobić koszyk wielkanocny z plastiku?·

Mala95 - specjalista Tipy.pl
koszyk wielkanocny z plastiku
1 z 12
Myślisz, że własnoręczne wykonanie koszyczka wielkanocnego jest czasochłonne i skomplikowane? Nic bardziej błędnego. Zobacz jak zaledwie w kilku krokach zrobić plastikowy koszyczek, który będzie ci towarzyszył przez kilka kolejnych świąt Wielkiejnocy. To naprawdę bardzo łatwe.
P

prostokątny plastikowy pojemnik (patrz zdjęcie poniżej), nożyczki, papier ozdobny w kilku kolorach (najlepiej nieco sztywny), pistolet z klejem na gorąco (do kupienia tutaj), taśma florystyczna, gruba tektura, wieczko z farby (lub inny duży, okrągły przedmiot), biały klej - najlepiej Mod Podge (do kupienia tutaj), pędzel piankowy (do kupienia tutaj), bibuła gładka, pisanki

1
koszyk wielkanocny - krok 1
Kluczowym elementem projektu jest prostokątny pojemnik z bokami w formie siatki. Pojemnik taki kupisz w większości supermarketów i sklepów z artykułami dla domu.
2
koszyk wielkanocny - krok 2
Odetnij boki tego pojemnika. Będą cię interesować dwa najdłuższe boki, a konkretnie siatka, z której są zrobione. Powinnaś otrzymać dwa elementy, takie jak na zdjęciu obok.
3
koszyk wielkanocny - krok 3
Złącz oba elementy sklejając ze sobą po dwie najbardziej zewnętrzne krawędzie. Użyj pistoletu z klejem na gorąco i zabezpiecz krawędzie siatek taśmą florystyczną, dopóki klej nie zaschnie.
4
koszyk wielkanocny - krok 4
Na kawałku grubej tektury odrysuj wieczko od farby lub inny okrągły przedmiot (np. duży talerz). Wytnij koło z tektury.
5
koszyk wielkanocny - krok 5
Jedną stronę tekturowego koła nasmaruj białym klejem (najlepiej Mod Podge) i przyklej do kawałka gładkiej bibuły. Poczekaj, aż klej wyschnie. Nie odcinaj jeszcze nadmiaru bibuły. Nanieś klej dookoła krawędzi z drugiej strony koła. Zawiń bibułę pod spód, przyklejając ją dookoła krawędzi. Będziesz musiała nieco ją pomarszczyć. Jeśli chcesz, oklej również drugą stronę dna wiaderka. W tym celu wytnij z bibuły koło o kilka milimetrów mniejsze, niż średnica dna wiaderka. Naklej je na widoczną część tektury i odczekaj, aż klej wyschnie.
6
koszyk wielkanocny - krok 6
Nanieś klej na gorąco na dolną krawędź plastikowej siatki. Owiń ją dookoła podstawy wiaderka, dociskając, by trwale się przykleiła. Nadmiar siatki odetnij i sklej oba jej końce
7
koszyk wielkanocny - krok 7
Z papieru wytnij pasy o szerokości nieco mniejszej, niż szerokość oczek siatki, a długości równiej obwodowi koszyczka. Zamiast papieru możesz wykorzystać ozdobną wstążkę o odpowiedniej szerokości.
8
koszyk wielkanocny - krok 8
Przepleć paski przez oczka siatki. Wybierz układ, w jakim chcesz to zrobić. Ja najpierw zrobiłam dwa zielone pasy, przedzieliłam je żółtymi pasami, a jako trzecie w kolejności przeplotłam pasy różowe. Układ i kolorystyka są jednak dowolne.
9
koszyk wielkanocny - krok 9
Teraz czas wykonać ucho koszyka. Wykorzystaj pozostałości plastikowego pudełka. Wytnij z nich dwa jednolite pasy i sklej je ze sobą, żeby ucho miało odpowiednią długość. Przyklej oba końce ucha po wewnętrznej stronie koszyka i zasłoń je, naklejając na nich papierowe prostokąty w odpowiednich kolorach.
10
koszyk wielkanocny - krok 10
Wnętrze koszyka wypełnij pomarszczoną bibułą.
11
koszyk wielkanocny - krok 11
Umieść w nim pisanki, niekoniecznie plastikowe.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

uszy króliczka
baranek wielkanocny z patyczków do uszu
wielkanocny kogut z wytłaczanki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane