Warzywa i owoce

Pomysł na 5 porcji warzyw i owoców dziennie
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Czy wiesz, że powinniśmy zjadać co najmniej 5 porcji warzyw i owoców dziennie, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych? Większość z nas o tym doskonale wie, jednak nie może się do nich zmusić. Jak zatem wprowadzić tą zasadę w życie wcale tego nie zauważając? Oto kilka pomysłów:
1
Toast z bananem, cynamonem, miodem i masłem orzechowym
Dodawaj owoce

Rano, na śniadanie zjedz rozsmarowanego banana na kanapce czy truskawki zamiast dżemu. Pokrojone owoce możesz dodać również do płatków czy musli. Suszone morele, rodzynki czy figi możesz jeść również w zapiekankach czy sałatkach.

2
Sałatka z pomidorem, jabłkiem, koperkiem i winegret
Zdrowa sałatka na przekąskę

Do miseczki dodaj pokrojone jabłko, pomidora i 2 łyżki rodzynek lub pokrojonych morel. W ten sposób otrzymasz 4 porcje warzyw i owoców w jednym daniu. Jeśli chcesz jeszcze bardziej wzbogacić sałatkę dodaj do niej pokrojonego w kostkę kurczaka lub jajko na twardo (źródła białka).

3
Sok z truskawek i jagód
Sok owocowy

Jedna szklanka soku owocowego lub warzywnego liczy się jako jedna porcja warzyw / owoców. Pamiętaj, że gotowe soki owocowe zawierają dużo dodatku cukru zatem sok lepiej zrobić sobie samemu.

4
Pieczone warzywa
Upieczone

Pieczone warzywa czy owoce są jeszcze bogatsze w naturalne aromaty i słodycz. Możesz piec praktycznie wszystko - jabłka, gruszki, marchewkę, cebulę, buraki, brukselkę itp. Najlepiej jest najpierw pokroić warzywa w kostkę lub w plasterki, spryskać odrobiną oliwy w sprayu, delikatnie posolić i rozłożyć na blasze do pieczenia. Warzywa pieczemy w temp. 230 stopni C aż zrobią się brązowe i miękkie.

5
Lody z soku owocowego
Deser lodowy lub galaretka

Z wyciśniętego soku z owoców możesz zrobić lodowe lizaki i galaretki. Taki deser dostarczy twojemu dziecku wszystkich potrzebnych składników odżywczych i witamin.

6
Tzatziki ze świeżymi warzywami
Do pomaczania

Jako przekąskę możesz zjeść marchewkę, paprykę czy rzodkiewkę maczaną w sosie tzatziki lub w pomidorowej salsie. Dobrym pomysłem na deser są również maczane w rozpuszczonej czekoladzie kawałki ananasa lub banana.

7
Pizza z warzywami
Na pizzy

Jedną porcję warzyw możesz również zjeść na pizzy. Może to być papryka, cebula, kukurydza, szpinak, karczochy czy nawet grzyby.

8
Grillowany kurczak z salsą z truskawkami, ananasem, czerwoną cebulą, chilli i liśćmi mięty
Mięso na zimno z salsą

Zmiksuj czerwoną cebulę, chilli, pomidora i awokado i podawaj z mięsem na zimno. Zdrową salsę możesz zrobić również z cebuli, ogórka, mango i chilli.

9
Hummus z marchewką
Starte warzywa w kanapce

Pyszną pastę do kanapek możesz zrobić z hummusu wymieszanego z startą marchewką. Hummus możesz wymieszać również z czerwoną papryką. Paprykę należy upiec, ściągnąć skórkę a na koniec zmiksować w blenderze z hummusem.

10
Owocowe puree
Owocowe puree

Zamiast syropu owocowego lub kremu użyj owocowe puree. Możesz je zrobić poprzez zmiksowanie 225 gramów świeżych lub mrożonych truskawek z 4 łyżkami soku pomarańczowego. Jeśli to konieczne dodaj do smaku cukru.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane