płacząca kobieta

Jak powstrzymać płacz?

LolitaLolita - specjalista Tipy.pl
Płaczemy z różnych powodów. Są nimi głównie smutek, wzruszenie i złość. Płacz jest dobry. Pozwala nam się odstresować i przynosi ulgę. Jednak są czasem momenty kiedy nie wypada nam płakać a łzy same cisną się nam do oczu. Jak je powstrzymać? Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to jak zapanować nad wybuchem płaczu.
1
Najpierw musisz sobie uzmysłowić z jakiego powodu płaczesz. Praktycznie każdy człowiek płacze z powodu jakiegoś nieszczęścia które dotknęło jego lub kogoś z jego bliskich. Niektórzy ludzie płaczą oglądając serial Moda na Sukces, smutny film czy słuchając nostalgicznej piosenki. Inni płaczą wówczas gdy są zestresowani, kłócą się z kimś lub wówczas gdy wpadają w złość.
2
Przygotuj się do jakiejś smutnej czy stresującej sytuacji. Połóż się, zamknij oczy i wykonaj kilka głębokich wdechów aby się zrelaksować. Wyobraź sobie siebie oraz konkretną sytuację. Po wizualizacji wypowiedz głośno swoją afirmację "Nie będę płakać" oraz "będę silna" - powtórz to kilka razy aż sama uwierzysz w te słowa.
3
Odwracaj swoją uwagę od sytuacji wywołującej płacz. Jeśli poczujesz że zaraz zaczniesz płakać natychmiast skieruj swoje myśli na inny tor. Postaraj się całkowicie zapomnieć o tym co cię otacza i co powoduje u ciebie reakcję płaczu. Pomyśl o czymś co cię rozśmiesza i skup na tym całą swoją uwagę.
4
Powstrzymaj fizyczne symptomy płaczu. Jak tylko poczujesz że wargi zaczynają drgać delikatnie je przygryź. Jak usłyszysz że głos zaczyna ci się załamywać weź głęboki oddech i idź po szklankę wody. Weź kilka głębokich oddechów aby się uspokoić (wdech ustami, wydech nosem).
5
Staraj się utrzymywać w dobrej kondycji psychicznej przez cały czas. Zdrowo się odżywiaj i ćwicz aby zredukować stres. Śpij minimum 8 h i staraj się nie doprowadzić do sytuacji abyś czuła się przepracowana. Depresja i stres spowodują że będzie ci się chciało płakać z byle powodu.
6
Zawsze miej przy sobie wodę. Jeśli poczujesz że chce ci się płakać napij się jej. Zwykle działa - tak samo jak na czkawkę.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak pokonać wypalenie zawodowe?
Jak uniknąć stresu?
szczęśliwy człowiek

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Izzik
07.04.2016
A ja płacze na ślubach, pogrzebach, zakończeniu i rozpoczęciu roku mojego dziecka, na przedstawieniach dla rodziców. jak w sylwestra oglądam fajerwerki i jak widzę choinki w oknach sąsiadów. Ze złości nie płaczę. Ostanie moje to dziwne płakanie(nie nazywam tego normalnym) miało miejsce jak przepraszałam opiekunkę w świetlicy że nie mogłam odebrać syna i musiała zostać dłużej przeze mnie w pracy. Świeczki stają mi w oczach jak słyszę dźwięk "kogutów ratowniczych". Taka jestem odkąd sięgam pamięcią. Wstydziłam się tego bardzo, teraz troche mniej. Myślę, że właśnie w taki sposób my płaczki reagujemy na większość silnych emocji bez względu na to,czego dotyczą. To nas wentyluje, żebyśmy się nie przegrzali ;).Płaczmy na zdrowie!
smutna
24.08.2015
Hejka Mam ogromny problem wczoraj wrocilam od siostry z wakacji bylam tam miesiac poniewaz ma zagrozona ciaze i jej pomagalam we wszystkim a teraz wrocilam do domu w ktorym mieszkaja rodzice alkoholicy szczególnie mama pijaczka Bardzo chcialam tam zostac super bylo smialysmy sie czulam sie potrzebna i kochana bardzo tesknie za tym teraz ciagle placze i nie mogę przestac plakac za nia tesknie bardzo i prosze pomocy bo nie wytrzymam.
Czy ja wiem...
27.04.2015
Jak sie z kims kloce to raczej nie mam czasu aby sie polozyc, napic czy nawet wziac gleboki oddech. Przygryzanie wargi jest widoczne a to dobre w klotni nie jest.
Jednak co do innych sytuacji te rady sa w miare dobre
Pinokia
30.06.2014
Ja w sumie nie wiem, co mam robić z płaczem. W smutnych sytuacjach nie płaczę, natomiast, kiedy coś się dzieje wbrew mej woli zaczynam płakać. Ostatnio też doszło do dziwnej sceny, gdy zaczęłam płakać w trakcie rozmowy o tym, co na obiad... Może jest też i na to jakiś sposób?
changes
19.05.2014
dobrym sposobem na powstrzymanie płaczu jest przypomnienie tabliczki mnożenia. Tylko trzeba mnożyć nie po kolei. Mi zawsze to pomaga.
idealtobe
30.01.2014
Powstrzymywanie płaczu dla mnie nie ma sensu, w końcu człowiek musi poradzić se ze swoimi emocjami. Ktoś kto chce unikać płaczu ma ... kompleksy ?
bubu100
14.10.2013
Wydaje mi się, że afirmacja sformułowana "Nie będę płakać" przyniesie odwrotny skutek, bo dla podświadomości negacja nie istnieje.
#18867
16.04.2013
To pewnie jest dobra porada, ale ja kiedy sobie popłaczę doznaję ulgi i mój wentyl bezpieczeństwa jest rozładowany czuję się lepiej.
miki
07.02.2013
Ciezko w stresujacej sytuacji napic sie wody lub sie polozyc. Uwarzam ze sposob przegryzania warg, zrzucenia mysli na inny tor, zmniana tematu na inny, glebokie wdechy to swietne rady. Bardzo fajne pomysly napewno je bede wykozystywac.
płaczek
29.08.2012
Mało przydatne. Kiedy płaczę nie mam możliwości położenia się lub picia szklanki wody.