Lukier królewski

Jak zrobić lukier królewski?

AroraArora - specjalista Tipy.pl
Lukier królewski
1 z 7
Lukier królewski jest śnieżnobiały i twardy. Może służyć zarówno do dekorowania ciastek, ciast jak i sklejania domków z piernika. Lukier ten ma bardzo gęstą konsystencję zatem powinien być używany do dekoracji małych elementów. Czas jego przygotowania to 10 minut.
P

* 2 białka w temperaturze pokojowej
* 400 g cukru pudru
* 1 łyżeczka soku cytrynowego
* barwnik spożywczy (opcjonalnie)

1
Robienie lukru królewskiego
Oddziel żółtka od białek. Białka przełóż do czystej miseczki do miksowania. Upewnij się, że w białkach nie ma ani odrobiny żółtka.
2
Robienie lukru królewskiego 2
Lekko ubij białko razem z sokiem cytryny a następnie zmniejsz obroty miksera i zacznij stopniowo dodawać cukier puder cały czas ubijając.
3
Robienie lukru królewskiego 3
Ubijaj aż lukier będzie bardzo gęsty, gładki i twardy. Może to zająć 5-8 minut. Sprawdź czy odpowiada ci konsystencja lukru. Jeśli jest zbyt rzadki (i np. ciężko jest skleić elementy domku z piernika) to dodaj więcej cukru pudru. Jeśli jest zbyt gęsty (ciężko pokryć całe ciasteczka) to dodaj nieco więcej soku z cytryny lub mleka.
4
Jeśli chcesz uzyskać lukier kolorowy to podziel go najpierw na tyle części ile masz kolorów, przełóż do osobnych miseczek a następnie do każdej z nich dodaj odrobinę barwnika. Wystarczy naprawdę odrobina, aby nadać lukrowi odpowiedni kolor (lepiej dodać za mało niż przesadzić). Jeśli masz barwnik w proszku to zmieszaj go wcześniej z odrobiną soku cytrynowego, wody lub mleka zaś jeśli jest w paście to dodaj bezpośrednio do lukru. Lukier zmieszaj z barwnikiem ręcznie za pomocą metalowej łyżki.
5
dekorowanie lukrem królewskim
Lukier królewski ma bardzo gęstą konsystencję i zacznie zasychać od razu po zrobieniu. Aby nie stwardniał za bardzo przed użyciem przykryj dokładnie miseczki mokrymi ściereczkami lub papierowymi ręcznikami (również mokrymi). Jest bardzo ważne, aby lukier był przykryty! Możesz również przełożyć poszczególne kolory do foliowych torebek i je szczelnie zamknąć lub do szpryc. Jeśli przez chwilę nie używasz lukru to owiń odciętą końcówkę z woreczka lub końcówkę szprycy wilgotnym papierem.
6
ciasteczka dekorowane lukrem królewskim
W zależności od gęstości lukru, temperatury i wilgotności powietrza lukier będzie twardnieć 15-60 minut po nałożeniu. Nie wkładaj ciasteczek ozdobionych lukrem do lodówki ponieważ lukier może zmięknąć i zacząć się kleić.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Jajka po szkocku
zupa marchewkowa z zajączkiem
pasztet

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Agniesia2678
26.12.2013
Składniki na lukier królewski:

90 g białka
445 g cukru pudru
5 - 7 kropli soku z cytryny (może być w butelce) lub 4 - 5 kropli białego octu winnego

Uwaga: do wyciskania kształtów, kwiatków, postaci, szczegółów - na każde 175 g gotowego powyższego lukru należy dodać 1 łyżkę przesianego cukru pudru i wymieszać (nie ubijać). Wtedy lukier jest bardziej gęsty.

W każdym przypadku, jeśli uważacie, że lukier jest zbyt rzadki - należy dodać więcej cukru pudru, jeśli zbyt gęsty - więcej białka.
letnianutka1996
31.07.2013
fajny sposób na zrobienie. Osobiście jednak nie jestem fanką tego typu kombinowania,choć nie zaszkodzi kiedyś spróbować tego pomysłu. na razie tradycyjnie;cukier puder i woda:)