Pisanki wielkanocne

Jak zrobić pisanki wielkanocne?·

AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl
Pisanki wielkanocne
1 z 13
Jeśli chcesz uzyskać w prosty sposób dużo pisanek z ciekawymi wzorami to proponuję ten oto tradycyjny sposób wykorzystujący cebulę oraz drobne przedmioty i zioła.
P

* Jajka
* Łupinki z cebuli
* Ryż, gaza, zielona cebulka, sznurek
* Możesz użyć również: koperku, pietruszki lub innych małych listków.

1
Robienie pisanek 1
Zbierz wszystkie potrzebne składniki do robienia pisanek: ryż, małe listki, łupinki cebuli, jajka, nici, gaza oraz woda, sól, miseczka, garnek.
2
Robienie pisanek 2
Zamocz jajko w miseczce z wodą.
3
Robienie pisanek 3
Obtocz niektóre jajka w ryżu. Pamiętaj, że nie muszą być one całe pokryte ziarenkami ryżu - ziarenka mogą być tylko gdzieniegdzie lub gęsto pokrywać jajka tylko w jednym miejscu.
4
Robienie pisanek 4
Owiń jajko łupinką cebuli a następnie gazą.
5
Robienie pisanek 5
Gazę owiń dobrze nitką, tak, aby ziarenka dobrze dociskały do jajka. Im mocniej będzie związane jajko tym lepiej.
6
Robienie pisanek 6
Na inne jajka przyklej listki (szczypiorek, zieloną cebulkę, listki koperku, pietruszki itp.). Aby się lepiej trzymały możesz je delikatnie zamoczyć w wodzie - wówczas będą miękkie i się ładnie przykleją do skorupki jajek.
7
Robienie pisanek 7
Jajka z listkami owiń łupinkami cebuli a następnie gazą. Zwiąż je dokładnie nitką.
8
Robienie pisanek 8
Włóż przygotowane jajka do garnka.
9
Robienie pisanek 9
Do garnka z jajkami włóż dużo łupinek z cebuli. Im więcej tym kolor jajek będzie mocniejszy.
10
Robienie pisanek 10
Dodaj łyżeczkę soli.
11
Robienie pisanek 11
Całość zalej zimną wodą, postaw na ogień i zagotuj. Po 15 minutach od czasu zagotowania wody wyciągnij jajka i usuń z nich nitkę, gazę, ryż i listki.
12
Pisanki
Jeśli chcesz, aby pisanki ładnie błyszczały posmaruj je odrobiną masła lub oleju. Pisanki gotowe! Wesołych Świąt!
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Zdobienie pisanek
wydmuszka pszczoła
zwierzaczki z wydmuszek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane