świece z muszelkami - zrób to sam

Jak zrobić świecę z muszelkami?

Monia89Monia89 - specjalista Tipy.pl
Wybierasz się na wakacje nad morze, by pozbierać muszelki, a może masz pamiątki z zeszłego lata i nie wiesz co z nimi zrobić? Możesz wykonać ozdobne świece, które nie tylko będą miały oryginalny wygląd, ale także będą stanowić ozdobę twojego mieszkania. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak zrobić świece z zebranych przez ciebie muszelek.
P

* Puszki
* Knot
* Parafina
* Barwniki
* Wazelina
* Muszelki
* Otwieracz do konserw

1
Przygotuj puszki. Ich wnętrze posmaruj cienka warstwą wazeliny. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie wyjąć z formy gotową świecę.
2
Włóż pojemnik z parafiną do naczynia z wrzącą wodą i poczekaj aż się rozpuści. Dodaj do niej kilka kropli barwnika i wymieszaj drewniana łyżką. Na dno puszki wlej trochę parafiny i zanurz w niej jeden koniec knota, a drugi zawiąż na patyczku znajdującym się na górze puszki.
3
Tak przygotowane i zastygnięte dno wyłóż muszelkami. Lekko potrząśnij puszką, by muszelki dobrze się ułożyły. Jeśli w swoich zbiorach masz rozgwiazdy, ułóż je wokół ścianek puszki. Będą wówczas dobrze widoczne.
4
Formę z muszelkami napełnij rozgrzanym woskiem w dowolnym kolorze. Odłóż je w chłodne miejsce i poczekaj, aż świeca zastygnie. Do zalania muszelek możesz wykorzystać wosk w kilku kolorach, pamiętaj jednak, by przed dodaniem kolejnej warstwy odczekać, aż poprzednia zastygnie.
5
Gdy świeczka zastygnie, połóż puszkę do góry dnem i za pomocą otwieracza do konserw wytnij denko. Delikatnym ruchem wypchnij świecę i wytrzyj z niej nadmiar wazeliny za pomocą papierowego ręcznika.

Powiązane porady

świece żelowe - zrób to sam
Świece z owoców
ośnieżone lampiony - na Boże Narodzenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane