Sernik malinowy

Jak zrobić sernik malinowy?
AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl

Z tego przepisu otrzymasz wspaniały sernik, taki jaki możesz dostać w najlepszych restauracjach. Idealny na specjalne okazje takie jak święta Wielkanocne czy Bożego Narodzenia.
P

* 1 szklanka rozkruszonych czekoladowych ciasteczek
* 3 łyżki białego cukru
* 1/4 szklanki roztopionego masła
* 0,3 kg mrożonych malin
* 2 łyżki białego cukru
* 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
* Pół szklanki wody
* 2 szklanki łezek z białej czekolady
* 1/4 szklanki mleka
* 1/4 szklanki śmietany
* 225 gram serka kremowego typu philadelphia
* 1/2 szklanki białego cukru
* 3 jajka
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1
W średniej miseczce zmieszaj ze sobą pokruszone ciasteczka, 3 łyżki cukru i stopione masło. Przesyp do tortownicy (ok 23 cm) i ubij na dnie.
2
W rondelku zmieszaj ze sobą maliny, 2 łyżki cukru, skrobię i wodę. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 5 minut lub do czasu aż sos zrobi się gęsty. Sos przecedź przez sitko, aby pozbyć się nasion.
3
Rozgrzej piekarnik do 165 stopni C. W metalowym garnuszku zmieszaj 1/4 szklanki śmietany z 1/4 szklanki mleka dodaj białą czekoladę, włóż do rondelka z wodą i postaw na palniku na średnim ogniu. Mieszaj od czasu do czasu aż czekolada się całkiem rozpuści.
4
W dużej miseczce zmieszaj ze sobą serek i pół szklanki cukru aż cukier się całkowicie rozpuści. Dodawaj po jednym jajku i mieszaj. Całość włóż do blendera i zmiksuj z wanilią i roztopioną białą czekoladą. Na rozkruszone ciasteczka na dnie tortownicy nałóż połowę ciasta a na nie nałóż 3 łyżki sosu malinowego. Nałóż resztę ciasta i znów na wierzch 3 łyżki sosu. Aby uzyskać efekt marmurkowy zrób na wierzchu ciasta wzór nożem.
5
Sernik malinowy
Sernik piecz przez 55-60 minut lub do czasu aż wierzch się zetnie. Ostudź, okryj plastikowym workiem i włóż do lodówki na 8 godzin zanim go wyciągniesz z tortownicy. Podawaj z sosem malinowym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mania
02.09.2013
Wymieszajcie mrozone maliny zsyropem owocowym paoli. Ciasto jest wtedy bardziej wilgotne.