sos czosnkowy

Jak zrobić sos czosnkowy?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
sos czosnkowy
1 z 6
Sos czosnkowy jest jednym z ulubionych sosów większości osób. Poza tym że jest niezwykle zdrowy (czosnek jest naturalnym antybiotykiem), pasuje niemal do każdej potrawy. Sos czosnkowy jest pyszny na pizzy, do sałatek, warzyw i wszelkich mięs. Poniżej znajdziesz przepisy na sos czosnkowy.
P

* Czosnek
* Jogurt
* Majonez
* Sól, pieprz
* koperek (opcjonalnie)
* ulubione zioła (opcjonalnie)

1
czosnek
Jogurt + czosnek + odrobina majonezu + sól i pieprz do smaku + sok z cytryny (opcjonalnie).

Najlepszy do sosów jest świeżo wyciśnięty czosnek. Niektórzy zamiast świeżego czosnku dodają czosnek granulowany. Nie jest on zły jednak najlepsze sosy są robione ze świeżych produktów.
2
oliwa
Sos będzie pyszny jeśli dodasz do niego jeszcze odrobinę oliwy.
3
przyprawy
Do sosu czosnkowego możesz dodać koperek (świeży lub suszony) lub/i inne ulubione przez ciebie zioła (oregano, bazylia, papryka, zioła prowansalskie, zielona pietruszka).
4
ogórek
Jeśli do sosu dodasz startego ogórka zielonego oraz koperku wówczas otrzymasz sos tzatziki.
5
czosnek
Czosnek należy wycisnąć. Jeśli nie mamy odpowiedniego urządzenia należy go po prostu utłuc tłuczkiem lub dokładnie zmiażdżyć widelcem.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

dipy
Szpinak ze śmietaną
Sos majonezowo ketchupowy

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

niekatolik
27.06.2016
boże!!! co za gówniana strona, trzeba aż sześciu stron, żeby zamieścić krótki przepis... żałosne
KatoliczkaZosia
06.12.2015
grazyna2- Podobno czosnek pryskają, żeby nie rósł dalej. Ale ja kupiłam czosnek od którego odrasta szczypiorek. Taki bio czosenk. :)
grazyna2
09.05.2015
Najlepszy sos czosnkowy będzie tylko z wyhodowanym przez siebie samego - czosnkiem !
Silminyel
06.02.2014
W zasadzie sos czosnkowy można zrobić też na samym jogurcie naturalnym albo na samym majonezie. Pozostaje kwestia tego jaką ma konsystencję i jak bardzo jest kaloryczny. Im więcej majonezu, tym więcej kalorii. Sos trzeba dobrać do potrawy, z którą ma się zamiar go jeść. Do pizzy, nuggetsów i mięs najlepszy jest gęsty sos, który można zrobić z samego majonezu i czosnku. Do sałatek dobry jest lżejszy sos na jogurcie naturalnym.
kajmelka
31.12.2013
korzystam z takiego przepisu od kilku lat i jestem niesamowicie zadowolona. ja na mały jogurt daję łyżkę majonezu, na duży 2. różnica jest taka, że oprócz soli i pieprzu dodaję trochę cukru. a czosnek - cóż. trzeba próbować. czasem czosnek trafia się słaby i trzeba dać go więcej, czasem wystarczy jeden ząbek :) do tego koperek. uwielbiam!
topielica
06.05.2013
Każdy ma swój przeis na sos czosnkowy ja dodaje do jogurtu naturalnego zmiażdżone ząbki czosnku,łyżeczkę majonezu i łyżeczkę keczupu -można również dodac trochę startego sera żółtego -zależy do jakiej potrawy.
Ewelina82
02.05.2013
Myślę sobie, że autor w tym przypadku celowo nie podał proporcji. Kwestia tego jak bardzo nasycony na to być sos jest sprawą indywidualną. Ja robiłam go następująco wymieszałam jogurt naturalny z kilkoma łyżeczkami majonezu, aż uzyskałam jednolitą masę, potem stopniowo dodawałam poszczególne przyprawy zaczynając od świeżo zmielonego pieprzu czarnego, pieprzu kolorowego, soli oraz suszonego kopru. Następnie przygotowałam kilka ząbków czosnku ok. 8 i stopniowo dodawałam kolejne co pewien czas sprawdzając smak. Myślę, że najlepszy spsób to dostosować to do własnych upodobań kulinarnych... :)Sos jest bardzo smaczny i doskonale komponuje się z kotletami z kaszy gryczanej ( tzw. hreczniakami )A na koniec tak czytam Wasze komentarze i widzę, że nie jaka lalcia ma patent na sos czosnkowy ze spirytusem i papryką chilli - mam zamiar niedługo go wypróbować ale myślę, że na pewno nie nadaje on się dla dwuletniego dziecka tak jak pisze autorka :)
grazyna2
17.04.2013
Można dodać drobno pokrojoną rzodkiewkę - nadaje smaku i jest lepszy
#18639
07.04.2013
Zawsze lubiłam sos czosnkowy.Dodaje go do pizyy,zapiekanki oraz frytek.Bardzo mi wtedy smakuje..Mniam ;))
zuziazyl
22.03.2013
Ja robię przepyszny sos czosnkowy o podobnym przepisie.