banany

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.
1
Lekarze są zgodni co do tego, że jedzenie jednego banana dziennie jest znacznie zdrowsze, niż spożywanie codziennie jednego jabłka. Banany mają więcej witamin i składników odżywczych, niż ich konkurenci. Zawierają więcej węglowodanów, witaminę A, potas, żelazo, fosfor i naturalne cukry.
2
Banany są bogate w witaminy i składniki mineralne, które są dla organizmu naturalnym źródłem energii. Dwa banany zapewnią ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny! Nawet wówczas, gdy jesteś wyczerpany lub przemęczony, banan natychmiast postawi cię na nogi. Energia dostarczana przez banany napędza organizm na dłużej, niż kofeina, czy słodka przekąska.
3
Banany są źródłem potasu, który odpowiada za dostarczanie do mózgu tlenu. Mają one więc pozytywny wpływ na układ krążenia i wspomagają wysiłek intelektualny. Uczniowie, którzy jedzą po jednym bananie trzy razy dziennie znacznie lepiej radzą sobie na sprawdzianach.
4
Banany zawierają błonnik, który jest niezbędny do prawidłowego trawienia. Zapobiegają one zatwardzeniom i są znacznie zdrowsze, niż środki na zatwardzenie sprzedawane w aptekach.
5
W bananach znajduje się substancja o nazwie tryptofan (ta sama, którą znajdziesz w indyku). Pomaga ona zrelaksować się i wpływa na poprawę nastroju. Z tego powodu banany są szczególnie polecane osobom cierpiącym na depresję.
6
Ten niesamowity owoc pomoże kobietom uwolnić się od bólów menstruacyjnych. Ponadto zawiera witaminę B6, która poprawi nastrój nawet w „trudne” dni.
7
Dopadł cię kac? Banany szybko postawią cię na nogi. Wrzuć kilka bananów do blendera, dodaj odrobinę miodu i jogurt. Wypij tak przygotowany koktajl, a twój żołądek zacznie pracować normalnie. Banany pomogą też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdującym się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.
8
Kobiety w ciąży powinny jeść banany, ponieważ pomagają się one wyciszyć, łagodzą poranne nudności, regulują poziom cukru we krwi i temperaturę ciała.
9
Problemy z trawieniem? Z pomocą znów śpieszy banan. Łagodzi nudności, zapobiega wrzodom żołądka, leczy zgagę.
10
Banany są bogatym źródłem żelaza, powinny być zatem spożywane przez anemików i osoby, które utraciły dużo krwi.
11
Nie wyrzucaj skórek bananów! Wykorzystaj je jako nawóz. Doskonale nadadzą się pod krzewy róż.
12
Skórka z banana pomoże ci także pozbyć się niechcianych kurzajek.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sok z jabłka i imbiru
zakupy
woda z cytryną

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Bananowiec
22.08.2016
Artykuł nie dotyczy bananów dostępnych w naszych sklepach. To są zupełnie inne banany.
Olo
20.06.2016
sick - ty masz robaki w głowie, poczytaj trochę więcej o bananch, to może wyzdrowiejesz?
sick
13.03.2015
Banany maja chrobaki a choroba nazywa się lambia SA takie male pasożyty w tych bananach może sobie poczytajcie
doremi
21.07.2014
w czasach komuny wmawiano społeczeństwu, że banany nie mają żadnych wartości. Robiono tak by Polacy nie domagali się bananów, przecież trzeba by wydawać na nie dolary.
Znacznie wcześniej niejaki Gomułka, komuszy głupek, kazał zorganizować sympozjum naukowców, które miało doprowadzić do tego, by Polacy zwiększyli spożycie kiszonej kapusty, równie bogatej w witaminę C jak cytryny. W czasie zagajenia jeden wicepremier zadał pytanie: jak namówić Polaków by używali kiszonej kapusty do herbaty - Gomułkę mało szlag nie trafił (wyjątkowo dużo pił herbaty z cytryną) i wyszedł trzaskając drzwiami. Spędzeni naukowcy wrócili do domów.
grzesdmi
21.07.2014
ale paniom powinni je sprzedawac w plasterkach !:D
ola
21.07.2014
Widac to po tym zdjeciu tej kobiety jak po chemioterapi
tom
21.07.2014
A może coś powiecie dlaczego małym dzieciom nie powinno się podawać tych wspaniałych bananów?
edek
21.07.2014
Dodam cos od siebie: banan jest zaliczany do skrobi,weglowodanow,wiec jak nie masz juz czasu robic kanapek bo do pracy sie spoznisz,to wez kilka bananow zamiast chlebka.