trądzik różowaty

Jakie są objawy trądziku różowatego?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
3
ODMIANY TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Istnieją cztery odmiany trądziku różowatego, ale u jednego chorego może wystąpić jednocześnie kilka z nich. Do odmian tych zaliczamy:

  • Postać rumieniowo-naczyniowa (teleangietyczna)
    Charakterystycznym objawem tej postaci trądziku różowatego jest trwałe zaczerwienienie skóry i tendencja do łatwego i częstego rumienienia się. Pod powierzchnią skóry zaczynają być widoczne małe naczynka krwionośne. Może pojawić się uczucie pieczenia lub swędzenia. Jest to pierwsza faza trądziku różowatego.

  • Postać grudkowo-krostkowa
    W tej fazie prócz trwałego rumienia pojawiają się czerwone krostki wypełnione ropą. Zmiany skórne trwają zazwyczaj 1-4 dni. Łatwo pomylić tę odmianę ze zwykłym trądzikiem. Trądzikowi różowatemu towarzyszyć może przetłuszczanie się skóry i łupież.

  • Postać przerostowo-naciekowa
    Jest to zaawansowana postać trądziku różowatego, objawiająca się zazwyczaj przerostem nosa. Inne objawy to grubienie skóry i jej nieregularna, guzkowata powierzchnia. Postać przerostowo-naciekowa prócz nosa dotyka również brody, policzków, czoła i uszu.

  • Postać oczna
    Najczęstsze objawy ocznej postaci trądziku różowatego to czerwone, suche i podrażnione oczy i powieki. Inne symptomy to uczucie obecności ciała obcego w oku, swędzenie i pieczenie. Trądzik różowaty może wywoływać stan zapalny skóry po wewnętrznej stronie powiek (zapalenie spojówek). Postać oczna może występować jednocześnie ze zmianami skórnymi lub poprzedzać je.

« Poprzednia Strona 2 z 4

Powiązane porady

sposoby na pryszcze
płatki róż
piękna cera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane