pizza z kalafiora

Jak zrobić ciasto na pizzę z kalafiora?

mugga - specjalista Tipy.pl
Ciasto na pizzę z kalafiora? Jak to możliwe? Okazuje się, że i miłośnicy tego włoskiego przysmaku, którzy są na diecie wcale nie muszą z niego rezygnować. Wystarczy podmienić zwykłe ciasto na ciasto zrobione z kalafiora. Zdrowo, smacznie, nietłusto i ileż mniej kalorii. Naprawdę polecam.
P

* kalafior,
* szklanka startego sera mozzarella,
* 1 jajko,
* 1 łyżeczka suszonego oregano,
* 1/2 łyżeczki granulowanego czosnku,
* 1/2 łyżeczki soli czosnkowej,
* oliwa z oliwek,
* sos, ser i wybrane dodatki do pizzy.

1
Umyj kalafiora i podziel go na różyczki. Wrzuć do blendera i zmiel na drobno, ale nie rób z niego puree.
2
Tak przygotowany kalafior włóż do miseczki i umieść ją w mikrofalówce. Włącz mikrofalówkę na około osiem minut na wysokiej mocy, aby się ugotował. Nie ma potrzeby dodawania wody, ponieważ zawarta w kalafiorze woda w zupełności wystarczy.
3
Jeśli chcesz, możesz ugotować różyczki kalafiora w lekko solonej wodzie i już ugotowane zmielić w blenderze.
4
Z jednego całego kalafiora powinnaś otrzymać trzy szklanki zmielonego kalafiora. Na jedno ciasto do pizzy zużyjesz tylko jedną szklankę. Pozostałe dwie szklanki możesz przechowywać w lodówce nawet przez tydzień.
5
Nastaw piekarnik na 200 stopni.
6
Ubij jajko. Dodaj do niego szklankę kalafiora, mozzarellę, oregano, czosnek granulowany i sól czosnkową. Dokładnie wszystko wymieszaj.
7
Wyłóż tak przygotowane ciasto na blachę. Możesz posmarować górę ciasta oliwą.
8
Włóż ciasto do piekarnika i piecz przez 15 minut.
9
Po tym czasie wyjmij ciasto z piekarnika. Nałóż na nie sos i wybrane dodatki do pizzy. Całość posyp serem. Włóż ponownie do piekarnika na około 5 minut.
10
Pizza z kalafiora
Po tym czasie pizza gotowa. Smacznego. Zdrowo i smacznie.

Powiązane porady

ciasto na pizzę włoską
Sos do pizzy z koncentratu
pizza na cienkim cieście

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Brandon
11.08.2015
Tłusto jest, tak jak w przypadku mąki - gdyż mąka nie zawiera tłuszczu. Nie ma natomiast węglowodanów, taka mała poprawka.
pp
10.02.2015
zapomniane dodac ze po 8 min w mikrofalowce wszytkie zdrowe enzymy i witaminki z kalafiora juz znikly i jesz tak naprawde bezwartosciowa pape
zuziazyl
08.04.2013
Na zdjęci wygląda świetnie jestem bardzo ciekawa jak to smakuję. Kalafior bardzo lubię a jeszcze jako pizza wyśmienite.