Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Drzewa > Jak ściąć drzewo?

Jak ściąć drzewo?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ścinanie drzew wydaje się być proste i takie może być jednak jeśli nie wiesz w jaki sposób to zrobić może być bardzo niebezpieczne i czasochłonne.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Piła do drewna, Rękawice ochronne, Okulary ochronne, Ktoś do pomocy, Spodnie ochronne, Kask (z ochroną twarzy), Buty ochronne, Słuchawki ochronne
1
Zabezpiecz teren przed ludźmi i zwierzętami. Usuń również wszelkie przedmioty które mogłyby ulegnąć zniszczeniu. Jeśli drzewo znajduje się na górce wówczas zabezpiecz również spadek górki - drzewo po upadnięciu może zacząć się staczać w dół.
2
Musisz określić na którą stronę spadnie drzewo. Jeśli jest pochylone w jakimś kierunku wówczas spadnie właśnie na tą stronę na którą jest pochylone. Jeśli drzewo jest proste ale ma więcej gałęzi z jednej strony wówczas to właśnie ciężar tych gałęzi przesądzi o kierunku na które spadnie drzewo.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kierunkiem na które spadnie drzewo lub nie jesteś pewien czy uda ci się je bezpiecznie ściąć - drzewo upadając nic nie zniszczy wówczas poproś o pomoc specjalistę.

Aby zadbać o bezpieczeństwo przywiąż linę aby móc skierować spadające drzewo w wybranym kierunku.
3
ścinanie drzewa 1
Aby określić kierunek w jakim spadnie drzewo należy zrobić skośne nacięcie dokładnie od tej strony na którą ma spaść drzewo. Kąt piłowania powinien wynosić 45° natomiast głębokość 1/4 średnicy pnia.
4
ścinanie drzewa 2
Pamiętaj aby kąt piłowania powinien wynosić 45° a głębokość 1/4 średnicy pnia.
5
ścinanie drzewa 3
Zrób nacięcie po drugiej stronie pnia na wysokości 2 cm wyższej niż dolna część wyciętego klina. Dzięki temu unikniesz zaciśnięcia ostrza. Pomiędzy nacięciami należy zostawić nieprzecięty fragment pnia.
6
ścinanie drzewa 4
Do dłuższego i węższego nacięcia włóż klin który posłuży ci jako dźwignia. Pociągnij mocno do góry. W ten sposób nakierujesz dodatkowo spadające drzewo.
7
Jak tylko usłyszysz trzask, połóż wszystko co masz w rękach na ziemi i oddal się o kilka metrów od drzewa (oczywiście w kierunku przeciwnym niż wyznaczone miejsce w które ma spaść drzewo).
Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować aloes?
Jak odmłodzić stare drzewa owocowe?
Jak pielęgnować gardenię?
Ostrzeżenia
  • Nigdy nie przykładaj końcówki ostrza piły do pnia drzewa! Spowodujesz wibracje które mogą spowodować że piła odskoczy od pnia a ty zostaniesz narażony na poważne obrażenia.
Przeczytaj teraz: Jak posadzić drzewo?
 2.2/5 (234 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Henioo - 2011-10-25
Nacięcie na 1/4 średnicy pnia? Haha, na rysunku widać 1/3 :P
 
Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga dużo słońca, nie znosi mrozów, ale...
Jak zasadzić liczi?
Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt