Mięta

Jak posadzić miętę?

BandafkaBandafka - specjalista Tipy.pl
Jeśli lubisz herbatę miętową lub używasz mięty do różnych potraw zastanów się nad posadzeniem mięty w ogrodzie zamiast kupowania jej co chwilę w supermarkecie. Posadzenie mięty nie jest trudne zaś sama mięta przyjmuje się bardzo dobrze i nie ma dużych wymagań.
1
Kup małą roślinkę

Uprawa mięty z nasion jest bardzo trudna. Najprościej jest kupić w osiedlowym sklepie lub w supermarkecie miętę w doniczce. Poświęć trochę czasu na wybór zdrowej rośliny, która nie ma na liściach żadnych małych owadów. Jest to ważne ponieważ każda choroba przeniesie się z rośliny matki na młode rośliny.

2
Roślinę matkę przesadź do większej doniczki

Mięta lubi dużo światła i dużo wody oraz potrzebuje sporo miejsca aby móc się rozrosnąć. Dlatego należy przesadzić roślinę matkę do dużej doniczki. Wybierz doniczkę z dziurkami dla ułatwienia odpływu wody.

3
Odpowiednia ilość wody i słońca

Roślinkę umieść na parapecie lub w ogrodzie. Mięta uwielbia słońce (jednak świetnie będzie rosła również w cieniu). W przeciwieństwie do innych roślin mięta wymaga bardzo dużo wody. Należy ją podlewać 1-2 razy dziennie (ziemia powinna być cały czas wilgotna). Jeśli mięta zaczyna marnieć to prawdopodobnie ma za mało wody lub słońca.

4
Odcinaj nowe pędy i wkładaj do szklanki z wodą

Nowe pędy nie muszą mieć dużo liści. Ucinaj pęd w odległości około 1 cm od łączenia. Dzięki temu poniżej miejsca cięcia będą mogły wyrosnąć nowe gałązki. Włóż pęd do szklanki z wodą. Zrób tak z kilkoma pędami aby otrzymać kilka młodych roślin.

5
Czekaj, czekaj, czekaj

Teraz nadeszła pora na ukorzenienie się rośliny. Po około tygodniu czasu zobaczysz małe białe korzenie wyrastające z odciętej gałązki. Poczekaj, aż korzenie będą nieco dłuższe.

6
Posadź młodą roślinę w doniczce

Jak już korzenie będą wystarczająco długie posadź miętę w dość dużej doniczce w glebie próchniczej i przepuszczalnej. Pamiętaj, aby przesadzać roślinę każdego roku.

?

Wskazówki
* Miętę możesz posadzić w ogrodzie, jednak pamiętaj, że rozrasta się szybko i szeroko. Jeśli nie chcesz, aby zajęła cały twój ogród sadź ją w pojemnikach wkopanych po brzegi w ziemię.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Amarantus
zioła
Lawenda

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

atariel
08.02.2016
Witam . Chciałam się zapytać ile nasion trzeba wysiać do donicy ?