omlet ze szpinakiem i serem

Jak zrobić omlet ze szpinakiem i serem?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Szpinak, papryka, szczypiorek i jajko. Oto przepis na szybkie, zdrowe śniadanie. Naprawdę odmówisz sobie takiego omleta? Nie ma takiej potrzeby, jego wykonanie jest banalnie proste. Poniżej przepis na porcję dla 4 osób. W sam raz dla całej rodziny.
P

* – omlet –
* 8 jajek
* posiekany szczypiorek (około 2 łyżki stołowe)
* 1/8 łyżeczki soli
* 1/8 łyżeczki pieprzu cayenne
* 50g sera cheddar, startego na tarce
* 2 szklanki świeżego szpinaku
* – sos paprykowy –
* 2/3 szklanki pokrojonej w drobną kostkę czerwonej papryki
* 2 szklanki drobno posiekanej zielonej cebulki lub normalnej cebuli
* 1 łyżka octu winnego
* ¼ łyżeczki czarnego pieprzu

1
Sos paprykowy

W małej miseczce zmieszaj pokrojoną w drobną kostkę czerwoną paprykę, zieloną cebulkę, ocet winny i czarny pieprz. Sos gotowy.

2
Omlet

Natłuść patelnię z nieprzywierającą powłoką i rozgrzej ją na średnim ogniu.

3
W dużej misce zmieszaj jajka, szczypiorek i pieprz cayenne. Użyj w tym celu trzepaczki, ubijając wszystko aż do utworzenia piany.
4
Wklej ciasto na rozgrzaną patelnię. Natychmiast zacznij mieszać jajka drewnianą łyżką (ostrożnie, ale w sposób ciągły), dopóki nie zobaczysz, że małe kawałki usmażonego jajka są otoczone jajkiem w płynnej postaci. Wówczas przestań mieszać. Smaż omlet jeszcze przez 30-60 sekund, dopóki jajka nie zetną się (ale wciąż pozostaną lśniące).
5
Wówczas posyp omlet serem. Następnie przykryj go z wierzchu szpinakiem (1 szklanka) i sosem paprykowym (¼ szklanki).
6
Drewnianą szpatułką unieś jeden bok omleta i odegnij go, by przykryć nim nadzienie.
7
Na talerzu ułóż resztę szpinaku. Zdejmij omlet z patelni i połóż na udekorowanym talerzu. Oblej go resztą sosu paprykowego.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane