Jak poprawić pamięć?

Jak poprawić pamięć?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Zdarza ci się często o czymś zapominać? W momentach kiedy chcesz sobie koniecznie coś przypomnieć czujesz pustkę w głowie? A może nie pamiętasz co robiłeś wczoraj po południu? Jeśli tak to najwyższa pora aby podjąć działania mające na celu poprawę Twojej pamięci.
1
Zacznij ćwiczyć swoje zdolności umysłowe. Tak jak ćwiczenia fizyczne wzmacniają twoje mięśnie, tak ćwiczenia umysłowe wzmocnią twój mózg. Dobrym sposobem na polepszenie pamięci oraz zdolności koncentracji są różne gry logiczne, puzzle, sudoku, scrabble czy krzyżówki.
2
zapomnienie
Koniecznie pamiętaj aby w twoim kalendarzu znalazł się czas na relaks i medytację. Twój mózg potrzebuje trochę spokoju i odpoczynku. Uspokojony i wypoczęty mózg działa o wiele sprawniej. Jeśli nie masz na to czasu ponieważ jesteś zbyt zajęty, biegasz od spotkania na spotkanie, pracujesz cały czas i nie masz chwili dla siebie nie dziw się, że zarówno twój organizm zaczyna szwankować jak i twój mózg zaczyna odmawiać ci posłuszeństwa. Odpoczynek i relaks jest konieczny.
3
zapominanie
Śpij po 7-8 godzin dziennie. Organizm tego potrzebuje. Jeśli będziesz przez dłuższy okres niedosypiać wówczas twoje wyniki w pracy czy w szkole będą o wiele gorsze.
4
Zapewnij sobie dopływ do świeżego powietrza i uprawiaj sport. Udowodniono, że osoby aktywne fizycznie mają mniejsze problemy z pamięcią oraz z koncentracją. Ruch powoduje wzrasta ciśnienie krwi a mózg staje się bardziej dotleniony. 30 minut spaceru dziennie sprawi cuda zarówno dla twojego ciała jak i umysłu.
5

Zacznij stosować sztuczki mnemoniki aby polepszyć swoją pamięć i koncentrację. Istnieją różne techniki mnemoniki np. zapamiętywanie zwrotów lub zasad poprzez tworzenie z nich skrótowców złożonych z pierwszych liter wyrazów skracanego zwrotu (np. AGD, NBP, ZUS, NATO). Inną techniką mnemoniki jest zamienienie wyrażenia które chce się zapamiętać na piosenkę lub wiersz. Jeśli chcesz zapamiętać ciąg liter możesz nauczyć się całego zwrotu w którym każdy kolejny wyraz będzie zaczynał się na odpowiednią literę np.

Zasady pisowni "rz" (po pierwszych literach słów piszemy "rz"): Poprosiła Babka Tadka, Dajże Kawałek Gnatka Wołała Jeszcze Chleb; Brudny, Pospolity Dom Towarowy, Gdzie Kupować Chcesz Jedzenia Wiele.

Zobacz więcej technik mnemotechniki na Wikipedii.

6
W poprawieniu pamięci pomogą ci naturalne suplementy takie jak Gingko Biloba, zielona herbata, żeńszeń i rozmaryn. Twoją pamięć wspomoże również Omega 3. Jedz owoce i warzywa - są źródłem najcenniejszych przeciwutleniaczy które są konieczne twojemu mózgowi do prawidłowego funkcjonowania.
7
Jeśli masz problem z zapamiętywaniem imion lub nazwisk staraj się zaraz po przedstawieniu użyć jej imienia (np. Koleżanka Cię przedstawia: "Madziu, to jest Kasia, Kasiu to jest Madzia", teraz powiedz na głos: "Miło mi Cię poznać Kasiu"). Jeśli podczas pierwszego spotkania wymówisz na głos dane imię co najmniej 3 razy wówczas możesz mieć pewność, że już go nie zapomnisz. Możesz również zapamiętywać imiona na zasadzie skojarzeń.
?

Wskazówki
* Im więcej zapisujesz na karteczkach tym więcej zapomnisz. Zapisywanie sprawia, że nawet nie wysilasz się aby coś zapamiętać. Dajesz swojemu mózgowi sygnał, że nie musi on ci już przypominać o danej rzeczy skoro została ona zapisana na karteczce.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ćwiczenia mózgu
Kiedy bliska osoba choruje na Alzheimera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane