pęcherzyki na paznokciach

Jak uniknąć pęcherzyków powietrza na lakierze do paznokci?

hugger - specjalista Tipy.pl
pęcherzyki na paznokciach
1 z 8

To takie irytujące, gdy pomaluje się paznokcie wybranym kolorem lakieru, a po pewnym czasie pojawiają się na nich pęcherzyki powietrza. Myślę, że nie jedna z Was zna ten problem. Ale na szczęście, są pewne triki, które można zastosować, aby uniknąć takich sytuacji. Znajdziesz je poniżej.

1
Malowanie paznokci krok 1

Nie potrząsaj buteleczką z lakierem przed malowaniem. Zamiast tego złap buteleczkę między obie dłonie i roluj ją nimi. Potrząsanie buteleczką powoduje, że tworzy się mnóstwo mikroskopijnych pęcherzyków, które nie są widoczne gołym okiem. Za to już po pomalowaniu paznokci pęcherzyki zaczynają się ujawniać. Jeśli już musisz potrząść buteleczką odczekaj co najmniej pół godziny zanim zaczniesz malować paznokcie.

2
Malowanie paznokci krok 2

Nie nakładaj grubej warstwy lakieru. Im grubsza warstwa lakieru lub gęstszy lakier, tym większe szanse, że pojawią się pęcherzyki. Jeśli lakier jest już gęsty dodaj do niego kilka kropli zmywacza i wymieszaj. Odczekaj pół godziny (przeczytaj w poprzednim kroku dlaczego) i pomaluj paznokcie. Pamiętaj jednak, że dodawanie zmywacza zbyt często i już któryś raz z kolei nie jest dobrym i zdrowym rozwiązaniem dla paznokci. Aceton zawarty w zmywaczach do paznokci potrafi bardzo je zniszczyć.

3
Malowanie paznokci krok 3

Nie zostawiaj otwartych lub niedomkniętych buteleczek. Czasami, gdy się śpieszymy zdarza nam się zapomnieć o zamknięciu lub domknięciu lakieru. Dzieje się tak również wtedy, gdy robimy jakieś wzorki na paznokciach i lakier zbyt długo zostaje niezamknięty. Im dłużej trzymasz otwartą buteleczkę, tym więcej powietrza dostaje się do środka. Im więcej powietrza, tym szybciej lakier zgęstnieje. Im gęstszy lakier, tym grubsza warstwa (patrz krok drugi).

4
art/2012/13238_87416_big.jpg

Używaj lakieru bazowego. Dopiero na niego nakładaj kolor, który chcesz mieć na paznokciach. Ryzyko wystąpienia pęcherzyków przy tej kolejności nakładania lakieru jest znikome.

5
art/2012/13238_87417_big.jpg

Maluj paznokcie w chłodnym suchym miejscu. Im wyższa temperatura powietrza, ale też Twojego ciała, tym większe szanse na bąbelki. Dobrym pomysłem jest też zanurzenie pomalowanych paznokci w zimnej wodzie. Obniży się temperatura, pęcherzyki się nie pojawią, a lakier szybciej wyschnie.

6
art/2012/13238_87418_big.jpg

Poczekaj z nałożeniem drugiej warstwy. Jeśli nakładasz drugą warstwę lakieru poczekaj, aż pierwsza będzie idealnie sucha. To bardzo ważne. W przeciwnym wypadku ryzykujesz nie tylko pęcherzyki powietrza, ale i smugi.

7
art/2012/13238_87419_big.jpg

Odpowiednie manewrowanie pędzelkiem. Gdy malujesz paznokcie wykonuj długie pociągnięcia pędzelkiem na całej długości płytki paznokcia, zamiast wykonywać krótkie, szybkie ruchy. W ten sposób mniej powietrza dostanie się do pędzelka i lakier nie zgęstnieje tak szybko.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Kasia
04.02.2016
Ja kupiłam lakier za 100 chanel i za każdym razem jest to samo. Tragedia. Pomocy.
Stefan
03.07.2015
nie no kurde fajne, ja lubie czerwony trzeba po prostu robić to uważnie a nie na szybciora i będzie oki
Jola
03.07.2015
Czy trzymać lakier do paznokci w lodówce?
Mr Q
03.07.2015
Kup lakier drozszy niz za 5 zl. Nie bedzie pecherzykow(taki maly triczek)