Wianek w wodzie

Jak puszczać wianki na wodzie?
KarolinaKarolina - specjalista Tipy.pl

Puszczanie wianków jest tradycją związaną z obchodami sobótkowymi i nocą świętojańską. W zabawie tej biorą udział panny oraz kawalerowie a dotyczy ona zamążpójścia i wyczekiwanej miłości. W dawnych czasach wianki zrobione były ze słomy w wplecionych w nią kwiatów polnych, które przed puszczeniem na wodę były podpalane. Później tradycja uległa zmianie i trwa do dziś. Zrezygnowano ze słomy - wianki plecione są z ziół, które w noc świętojańską nabierają magicznych mocy oraz z świeżych kwiatów. Na wiankach stawia się lub kładzie świece. Można również przywiązać wianek do płaskiej deseczki a w środek przykleić świecę na wosku.
1
Plecenie wianka

Wianek świętojański powinien być wypleciony między innymi z ziół, które tej nocy nabierają magicznych właściwości. Do takich ziół należy bylica (najważniejsze zioło świętojańskie), dziurawiec, łopian, rosiczka, szałwia i dziurawiec. Zioła te odstraszają złe moce i uroki, zapewniają zdrowie i dobre zamążpójście. Do ziół dobrze jest dodać kwiaty polne takie jak maki, chabry czy rumianek. Każda osoba może puścić 1 lub dwa wianki.

2
Mocowanie wianka

Wianek można puścić sam, jednak wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo przewrócenia się świeczki co jest złą wróżbą. Dlatego jest dobrze przywiązać go do płaskiej deseczki i w środku przykleić ją za pomocą gorącego wosku. Tak przygotowany wianek puszczamy na wodę.

3
Puszczanie wianka

Wianek należy puścić w okolicach nurtu, tak aby jak najszybciej odpłynął od brzegu u nie wplątał się w rośliny wodne.

4
Dobra wróżba

Jeśli wianek szybko odpłynie od brzegu i popłynie z nurtem, lub płynie prosto, lub świeca się równo pali jasnym płomieniem lub jeśli wyłowi go chłopak w którym się kocha dziewczyna, wówczas wróżba oznacza wielką miłość, szybkie małżeństwo i długie szczęśliwe życie. W przypadku jeśli puścimy dwa wianki również dobrą wróżbą jest sytuacja kiedy wianki na wodzie podpłyną do siebie.

5
Zła wróżba

Złą wróżbą jest sytuacja kiedy wianek zaplącze się w wodne rośliny lub nie odpłynie od brzegu. Oznacza to, że dana panna lub kawaler nie wezmą ślubu co najmniej przez najbliższy rok. Najgorszą wróżbą jest zgaśnięcie świeczki, zatonięcie, przewrócenie lub wirowanie wianka. Oznacza to problemy w miłości, nieodwzajemnione uczucia, staropanieństwo, samotne rodzicielstwo i smutne życie.

6
Jeden wianek dla wszystkich

Podczas nocy świętojańskiej można oprócz pojedynczych, prywatnych wianków upleść również jeden wielki wieniec od wszystkich uczestników zabawy. Wieniec taki puszczany jest na szczęście wszystkich zebranych dziewczyn.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane