lato

Co jeść w upały?

healther - specjalista Tipy.pl
lato
1 z 10
Lato to czas, który chcemy i powinniśmy spędzić na relaksie razem ze znajomymi i rodziną. Niestety czasami, gdy temperatury są zbyt wysokie nie da rady się zrelaksować, zwłaszcza jeśli jesteś osobą, która źle znosi zbyt wysokie temperatury. Upał sprawia, że zamykamy się w domach i włączamy wentylatory lub klimatyzację. I nie jest to złe posunięcie, ponieważ zbyt długie przebywanie na pełnym słońcu może prowadzić do udarów, poparzeń skóry, nadciśnienia, infekcji wirusowych, odwodnienia, obniżonego ciśnienia krwi, a nawet depresji. Niestety pogoda to coś, na co nie masz wpływu i nie możesz po prostu nacisnąć guzika i ją zmienić. Musisz wiedzieć jak poradzić sobie w upalny dzień. Musisz też się na upały przygotować. Jak to zrobić? Dzięki odpowiedniej diecie można wszystko. Parę wskazówek poniżej.
1
Cebula

Cebula. Wprowadź cebulę do swojej diety. Jest to jedno z najlepszych warzyw przygotowujących nas na upały. A wszystko to dzięki składowi cebuli. Możesz jeść surową cebulę na kanapce lub jako dodatek do sałatek. Możesz też ją podsmażyć i zjeść z jajecznicą. Uchroni Cię ona przed udarem słonecznym. Ochroni również skórę przed nadmiernym poparzeniem i sprawi, że będzie się ono dużo szybciej leczyć.

2
Mango.

Mango. Surowe mango jest świetnym źródłem pektyny. Chroni Cię ona przed negatywnymi skutkami przegrzania organizmu. Udar słoneczny prowadzi do maksymalnego wyczerpania i osłabienia organizmu, które mogą zostać wyleczone poprzez picie koktajlu z surowego owocu mango. Ponadto picie i jedzenie mango wspomoże ochronę organizmu przed zbytnią utratą chlorku sodu. Możesz jeść mango ze szczyptą soli, jeśli chcesz. Ten owoc świetnie ugasi pragnienie.

3
Kozieradka.

Napar z kozieradki. Kozieradka to świetna roślina na lato szeroko wykorzystywana w domowych sposobach na różne przypadłości. Zanurz w wodzie wysuszone liście kozieradki. Kiedy liście porządnie nasiąkną zmiażdż je aby puściły soki, odcedź i wypij wodę. Pij regularnie, aby przygotować organizm do upałów, jak i podczas samych upałów.

4
Sok z cytryny i miód.

Sok z cytryny i miód. Sok z cytryny i miód dobre są nie tylko na zimę. Z powodzeniem pomogą przygotować organizm na letnie u pały i ulżyć mu, gdy już one są. Sok z cytryny jest bardzo zdrowy i ma wiele składników odżywczych, które z pewnością przydadzą się na upały. Cytryna z miodem świetnie sprawdzą się również, gdy trzeba ochłonąć w upalny dzień.

5
Maślanka.

Maślanka. Maślanka ochładza ciało i ochrania je przed udarem słonecznym. W upalny dzień szybko tracimy wodę poprzez pot i czujemy się bez przerwy spragnieni. Wypicie maślanki pomaga kontrolować pragnienie i chroni nas przed ryzykiem odwodnienia. Maślanka również pozwoli kontrolować wymioty spowodowane upałami.

6
Aloes.

Aloes. Aloes znany jest głównie jako składnik kremów czy balsamów. I dobrze, ponieważ ma on właściwości, które pomagają ukoić przegrzaną skórę latem, a zarazem odpowiednio ją odżywia. Jeśli nałożysz na oparzoną, nawet lekko skórę aloes w jego naturalnej postaci lub sok z aloesu masz pewność, że robisz dla swojej skóry wszystko co najlepsze, aby ukoić ból, pieczenie i złagodzić zaczerwienienie spowodowane oparzeniem.

7
Woda.

Woda. Picie wody jest istotne przez cały rok, niezależnie od pory roku i temperatury za oknem. Jednak latem jest ona szczególnie ważna, jako, że organizm szybko ją traci wydalając jej ogromne ilości w formie potu. Zaleca się picie ośmiu szklanek wody dziennie, ale w okresie letnim zwiększ te dawki nawet do dwunastu szklanek. Pij również dużo owocowych koktajli i soków. One też Cię nawodnią, a dodatkowo dostarczą witamin i minerałów.

8
Świeże owoce.

Świeże owoce. W upalne dni nie chce nam się nic jeść, sięgamy po jedzenie na szybko i zbyt rzadko. Nasz organizm traci na tym, bo nie dostarczamy mu odpowiednich ilości składników odżywczych. Wyrównaj ich poziom poprzez jedzenie owoców. One mają wiele witamin i protein, które na pewno wzmocnią Cię na te letnie dni. Sięgaj zwłaszcza po arbuzy, ogórki, jabłka, ananasy, które mają w sobie dużo wody.

9
Odpowiednia dieta.

Odpowiednia dieta. Pij dwie szklanki wody zaraz po wstaniu z łóżka. Zjedz lekkie śniadanie, na przykład płatki z zimnym mlekiem godzinę po wypiciu wody. W porze lunchu sięgaj po ryż, warzywa, sałatki, twaróg i ciemne pieczywo. Po południu, około godziny 16 zjedz owoce popijając zieloną herbatą lub sokiem cytrusowym. Na obiad zaserwuj sobie coś lekkiego, nie przesadź z kaloriami, olejem, przyprawami oraz ilością jedzenia. W międzyczasie, przez cały dzień pij wodę. Wieczorem już nic nie jedz, chyba że pracujesz do późna. Pamiętaj jednak, że to musi być coś lekkiego, niskokalorycznego.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane