batony zbożowe

9 niebezpiecznych „zdrowych przekąsek”

Hose - specjalista Tipy.pl
batony zbożowe
1 z 10
Zdarzyło ci się kiedyś uwierzyć reklamie i włączyć do swojej diety „zdrowe przekąski”, które wcale nie miały korzystnego wpływu na twój organizm? Nie wstydź się odpowiedzi. Taką naiwnością wykazał się każdy z nas. Sztaby speców od marketingu od lat próbują wmówić nam co jest najlepsze dla naszego zdrowia. Okazuje się jednak, że to co „fit”, „light”, bogate w białko, czy beztłuszczowe wcale nie wiąże się ze zdrowym odżywianiem, ani nie prowadzi do zrzucenia zbędnych kilogramów. Poniżej znajdziesz listę 9 pseudo-zdrowych przekąsek. Przekonaj się czym są naprawdę.
1
niezdrowe przekąski - krok 1
Batoniki proteinowe

Batoniki proteinowe to nic innego jak zwykłe batony zbożowe z dodatkiem białka, witamin.. i duuużej ilości cukru. Wydają się zdrową alternatywą dla innych przekąsek, ale w rzeczywistości zawierają dwa raz więcej tłuszczu i węglowodanów, niż czekoladowe ciasto „brownie”. Żeby uchronić się przed zbędnymi kaloriami, szukaj batonów o wartości energetycznej mniejszej niż 180 kcal, zawierających 5 g tłuszczu i przynajmniej 5 g błonnika.

2
niezdrowe przekąski - krok 2
Suszone owoce

Jedząc suszone owoce nawet nie zauważysz jak szybko pochłoniesz olbrzymią dawkę kalorii. Stawka jest wysoka, bo w porcji równej ¼ szklanki znajduje się aż 100 kcal. Zamiast suszonych owoców wybieraj więc te świeże lub mrożone. Będziesz wówczas mogła zjeść więcej, mniej kalorycznie i do syta.

3
niezdrowe przekąski - krok 3
Jogurty

Każdy jogurt jest dobrym źródłem wapnia i witaminy D. Niestety niektóre jogurty zawierają tyle cukru i tłuszczu, co pączek z marmoladą. Nie daj się nabrać i wybieraj wyłącznie jogurty naturalne o niskiej zawartości tłuszczu. Wzbogać ich smak dodając do nich własne owoce i miód. Najzdrowszy jest jogurt grecki. Dostarczy on twojemu organizmowi dwa razy więcej białka i połowę mniej węglowodanów, niż zwykły jogurt.

4
niezdrowe przekąski - krok 4
Margaryna

W odwiecznej bitwie między masłem, a jego sztuczną konkurentką margaryną, masło jest absolutnie bezkonkurencyjne. Margaryna ma tyle samo kalorii, a w dodatku zawiera dużo tłuszczy trans, które jednocześnie podnoszą poziom złego cholesterolu (LDL) i obniżają poziom dobrego cholesterolu (HDL). Z tego powodu zaleca się całkowite wyeliminowanie margaryny z diety. Żeby ograniczyć ryzyko chorób serca, należy trzymać się wyłącznie produktów naturalnych, których przedstawicielem jest właśnie masło.

5
niezdrowe przekąski - krok 5
Masło orzechowe o obniżonej zawartości tłuszczu

Gdy producenci usuwają z masła orzechowego tłuszcz, zastępują go cukrem. W efekcie niskotłuszczowe masło orzechowe ma dokładnie tyle samo kalorii, co oryginalne, ale ponad dwa razy więcej węglowodanów. Wybieraj więc zawsze naturalne masło orzechowe. Nie tylko jest smaczniejsze i bardziej sycące, ale również korzystniej wpływa na twoje zdrowie i figurę.

6
niezdrowe przekąski - krok 6
Babeczki otrębowe

Nie myśl o nich jak o zdrowej przekąsce do kawy. Typowa babeczka otrębowa ma ponad 400 kcal i ponad 15 gramów tłuszczu. Większość z tych kalorii pochodzi z cukru i mąki rafinowanej. Nie możesz odmówić sobie porannej muffinki? Najlepiej upiecz ją sama, dbając o to, by była uboga w tłuszcz i wykonana wyłącznie z najlepszych składników.

7
niezdrowe przekąski - krok 7
Beztłuszczowe sosy do sałatek

Jeśli masz problemy z ciśnieniem, trzymaj się od nich z daleka. Zaledwie dwie marne łyżki beztłuszczowego sosu włoskiego dostarczają organizmowi aż 500 mg podnoszącego ciśnienie sodu. To aż 1/3 dziennej dawki sodu! Zamiast tego samodzielnie przygotuj sos do sałatek o niskiej zawartości soli. W tym celu zmieszaj ocet balsamiczny, sok z cytryny i takie przyprawy jak pieprz, kurkuma i gorczyca.

8
niezdrowe przekąski - krok 8
Burgery z indyka

Wiele osób myśli, że zamawiając burgery z indyka zamiast klasycznych hamburgerów z wołowiny, nie przybierze na wadze. Nie daj się oszukać. Standardowy burger z indyka ma ponad 600 kcal i 30 gramów tłuszczu i to nie licząc sosów i posypki. Następnym razem, gdy najdzie cię ochota na hamburgera, nie zważaj na rodzaj zawartego w nim mięsa. Zamiast tego zmniejsz porcję o połowę, np. dzieląc się z przyjacielem.

9
niezdrowe przekąski - krok 9
Sushi

Porcje sushi mogą wydawać się małe, ponieważ są ciasto zwinięte. Jednak niektóre rodzaje sushi to prawdziwe bomby kaloryczne! Jedna porcja zawiera nawet 500 kcal. Trzymaj się z daleka od takich przekąsek, unikając sushi tempura (czyli smażonego w głębokim tłuszczu) oraz zawierającego takie składniki jak twarożek, tarty żółty ser lub pikantny sos mayo.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

poki
17.08.2015
ziarna musztardy? really? więc to już nie jest gorczyca?
poki
17.08.2015
tłuszcze trans występują w tłuszczach utwardzonych (uwodornionych), producent ma obowiązek podać w składzie taką informację, tego nie da się ukryć przed kontrolą bo użycie w produkcji margaryny tłuszczów utwardzonych wymusza użycie odpowiedniej linii technologicznej, której nie da się tak po prostu schować w trakcie wizytacji kontrolerów. Dzisiaj większość margaryn nie korzysta już z tłuszczów utwardzonych, wystarczy czytać etykiety. Ale co na ten temat może wiedzieć samozwańczy ekspert piszący o czymś, o czym usłyszał 10 lat temu i do dzisiaj nie poszerzył wiedzy na ten temat.