Hortensja

Jak przycinać hortensje?·

RaviRavi - specjalista Tipy.pl
Hortensja
1 z 6
Sposób przycinania hortensji zależy od jej gatunku. Niektóre z nich takie jak hortensja ogrodowa kwitną na pędach zeszłorocznych, zaś inne jak np. hortensja bukietowa na pędach tegorocznych.
1
Hortensje bukietowa i ogrodowa
Najpierw dowiedz się jakiego gatunku posiadasz hortensje. Na zdjęciu numerem 1 oznaczono hortensję bukietową, kwitnącą na pędach tegorocznych, zaś nr 2 to hortensja ogrodowa, kwitnąca na pędach zeszłorocznych.
2
Hortensja
Niektóre hortensje w tym ogrodowa zawiązuje pąki kwiatowe na wierzchołkach pędów pod koniec lata, ale rozkwitają dopiero w następnym roku. Dlatego, jeśli obetniemy te pędy wówczas hortensja na następny rok nie zakwitnie.
3
W zielonych kółkach pąki kwiatowe, czerwone kreski - miejsca przycięcia
Hortensję ogrodową przycinamy wiosną na początku kwietnia po minięciu przymrozków. Skracamy wyłącznie pędy kwitnące w ubiegłym roku nad pędami bocznymi, które wytworzyły pąki kwiatowe. Należy usunąć również pędy chore, połamane, przemarznięte i uszkodzone.
4
Przycinanie hortensji ogrodowej
W skrócie: Odetnij sekatorem stare i martwe pędy. Przytnij przekwitłe kwiatostany pozostawiając pędy na których są jakieś pąki kwiatowe.
5
Przycinanie hortensji bukietowej
Hortensja bukietowa kwitnie z pędów tegorocznych zatem jej przycinanie ogranicza się do nadania jej kształtu i gęstości. Przycinamy ją wczesną wiosną zanim ruszą pierwsze pędy. W pierwszym roku po posadzeniu przycinamy je nisko (na wysokość 25-30 cm), aby się zagęściła pozostawiając tylko 2-3 pary pąków. Drugiego roku znów nad 2-4 oczkiem, aby krzew był jeszcze bardziej gęsty. Każdego kolejnego roku obcinamy wyżej pozostawiając o 1-2 pary pąków więcej. Przycinamy również pędy połamane, chore czy krzyżujące się.
?

Wskazówki
* Hortensje piłkowaną, dębolistną, Sargenta przycina się tak samo jak hortensję ogrodową

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Drewniana donica
Lilie w ogrodzie
Azalia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane