rzodkiewka

Jak zrobić sałatkę z liści rzodkiewki?
kanciapka - specjalista Tipy.pl

Liście sałatki mają bardzo fajny, lekko ostry smak – podobnie jak sama rzodkiewka. Ale okazuje się, że zawierają one dużo więcej witamin, niż biała kulka w czerwonej skórce, którą na ogół jemy. Mam nadzieję, że smak poniższej sałatki przypadnie wam do gustu i na stałe zagości ona na waszych stołach. Smacznego.
P

* garść świeżych, młodych liści rzodkiewek,
* 1 mała czerwona cebula,
* sok z 1/2 limonki,
* 1/4 szklanki oliwy z oliwek,
* 1 ząbek czosnku, sprasowany,
* garstka liści rukoli (połowa ilości liści rzodkiewki),
* mała pierś kurczaka.

1
Pierś kurczaka umyj, pokrój w niewielką kostkę i przełóż do miseczki. Zasyp niewielką ilością przyprawy do kurczaka i wymieszaj. Po 10 minutach rozgrzej odrobinę oliwy na patelni i przysmaż na niej kurczaka, aby nadawał się do jedzenia. Usmażonego kurczaka odsącz z nadmiaru oleju i pozostaw do całkowitego wystygnięcia.
2
W tym czasie umyj liście rzodkiewek i rukolę i odsącz je z wody papierowymi ręcznikami.
3
W małej miseczce umieść sok z limonki, 1/4 szklanki oliwy z oliwek, sól i sprasowany czosnek. Zmieszaj wszystkie składniki dokładnie, robiąc sos do sałatki.
4
Pokrój cebulę na półksiężyce.
5
W miseczce umieść liście rzodkiewki, rukolę, cebulę i zimnego kurczaka. Polej połową sosu i wymieszaj. Wlej resztę sosu, jeśli uważasz za stosowne. Pyszna, pożywna i zdrowa sałatka gotowa.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

AgnieszkaiJarek
08.05.2014
Fajny pomysl z tymi liscmi,ja troche zmodyfikowalam i dodalam jajko gotowane i oliwki. Taka mi smakuje ale to wg gustu ;).