kobieta parkująca samochód

Jak parkować?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Parkowanie jest nieodłącznym elementem w ruchu drogowym. Jednak jest to manewr najbardziej nie lubiany przez kierowców. Istnieje, bowiem kilka sposobów na zaparkowanie samochodu - zależnie od tego, ile mamy miejsca. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zaparkować swój samochód, by więcej nie sprawiało Ci to problemu.
1
parkowanie prostopadłe tyłem
Jeśli masz mało miejsca, polecam parkowanie prostopadłe tyłem. Manewr ten sprawia dużo trudności, jednak im częściej go wykonujesz, tym łatwiej będzie Ci później. Zanim przystąpisz do parkowania, zerknij w lusterko wsteczne lub jeśli wolisz spójrz przez ramię w tylna szybę. Oceń odległość, jaka dzieli cię od przeszkód. Jeśli nie czujesz się pewnie, wykonuj manewr z minimalną prędkością.
2
Parkowanie prostopadłe przodem wymaga nieco więcej miejsca. Musisz je rozpocząć będąc znacznie dalej od linii drugiego samochodu, niż w przypadku parkowania tyłem. Pamiętaj – im dalej zaczniesz, tym większe masz pole manewru. Gdy tylko schowasz przód samochodu, obserwuj uważnie tył i gdy uzyskasz pozycje prawie prostopadłą do linii jezdni, odkręć kierownicę lub w razie potrzeby skręć w przeciwnym kierunku.
3
Parkowanie równoległe – koperta
Najwięcej trudności sprawia nam parkowanie równoległe – koperta. Manewr ten wykonujemy tyłem, mając przy tym niewiele miejsca. Ustaw się jak najbliżej auta, za którym chcesz zaparkować i mocno kręć kierownicą, aż schowasz tył. Wówczas zdecydowanie odkręć kierownicę i uważając na przód auta, ustaw auto w pozycji równoległej do krawężnika. Kontroluj odległość od auta przed i za Tobą – pamiętaj, by zostawić z przodu niezbędną do wyjechania przestrzeń.
4
Jeśli nie jesteś pewny, czy zmieścisz się na wyznaczonym miejscu, zatrzymaj auto. Wycofaj się z manewru i spróbuj jeszcze raz. Nie warto ryzykować. Pamiętaj, by nie dać się sprowokować innym kierowcom – masz prawo do bezpiecznego parkowania, nawet wtedy, gdy zajmuje Ci to więcej czasu niż innym uczestnikom ruchu.
5
Możesz skorzystać ze specjalnych czujników parkowania. Zamontowane w przednich i tylnych zderzakach, informują nas czy nie podjeżdżamy zbyt blisko przeszkody.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane