fotomodelka

Jak zostać fotomodelką?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

Zawód fotomodelki wcale nie jest taki łatwy, jak się może wydawać. Nie wystarczy tylko dobrze wyglądać i być fotogeniczną, ale trzeba mieć swój własny oryginalny styl i osobowość. Trzeba umieć zwrócić na siebie uwagę. Zanim trafisz na okładki czasopism i billboardy, przed tobą długa droga. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, co powinnaś zrobić, by zostać zauważoną i pracować jako fotomodelka.
1
Przede wszystkim musisz o siebie dbać. W zawodzie tym , w odróżnieniu od modelki, twoje wymiary i kształty nie są aż tak ważne. Zadbaj więc o swój wygląd – zdrowa, naturalnie gładka i opalona skóra, zdrowe i gęste włosy oraz białe i mocne zęby. Poświeć kilka minut więcej dla swojej urody, wybierz się do kosmetyczki.
2
Pracuj nad swoim charakterem. Praca fotomodelki wcale nie jest łatwa, wymaga dużo poświęceń i bywa wyczerpująca. Musisz być gotowa na częste dłuższe wyjazdy z miasta czy nawet kraju. Przede wszystkim musisz być silna psychicznie, dobrze zorganizowana, punktualna i komunikatywna.
3
Zacznij od zrobienia sobie dobrego portfolio - najlepiej u profesjonalnego fotografa. Wybierz te zdjęcia, które twoim zdaniem są najlepsze. Poinformuj fotografa, w jakim celu je robisz i zamów kilka odbitek. Zadbaj o to, by negatywy były dla ciebie. Pamiętaj, by zdjęcia były naturalne, nie rób zdjęć w zbyt mocnym makijażu.
4
Teraz czas przystąpić do działania. Gotowe zdjęcia roześlij po agencjach fotomodelek – poszukaj w Internecie, w gazetach. Nie zapomnij podać swoich podstawowych danych – wzrost, kolor włosów, kolor oczu, wymiary oraz kontakt do ciebie. Jeśli agencja jest niedaleko, wybierz się do niej sama.
5
Portfolio możesz umieścić także w Internecie i śledzić na bieżąco pojawiające się oferty. Pamiętaj, jeśli jesteś ładna i atrakcyjna, z pewnością zostaniesz zauważona i zaproszona na sesję zdjęciową zorganizowaną przez profesjonalne agencje. Teraz już tylko krok dzieli cię od podpisania kontraktu.
6
praca fotomodelki
Przede wszystkim nie rezygnuj z marzeń. Bądź pewna siebie i działaj. Jeśli jedna agencja nie jest zainteresowana, spróbuj swoich sił w drugiej.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (23)

* Pola wymagane

Malutka
11.03.2019
Witam jestem Paula mam 25 lat 150 cm wzrostu i ważę 36kg włosy blond i niebieskie oczy jestem odważna i bardzo wesoła, wiecznie uśmiechnięta. wszyscy mówią, że jestem fotogeniczna i się marnuje, ale nie wiem gdzie skierować się w sprawie modelingu.
mada kalla
17.09.2018
witam, ja bym chciała się dowiedzieć, jaką szkołę trzeba ukończyć i ile trzeba mieć lat, by złożyć podanie na fotomodelkę .
martynajkj
11.02.2018
Niektórym się wydaje, że do agencji modelek są wygórowane wymagania, a do fotomodelek nie ma prawie żadnych wymagań. Nie do końca.
martynajkj
11.02.2018
Prawda jest taka, że dobre agencje modelek w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki.
Klaudia
07.04.2016
Hej mam na imie klaudia mam lat 19 wrost 160 waga55 kolor oczu piwne wlosy czarne krutkie jestem abitna i zawsze sie smieje chiala bym byc fotomodelkom mialam propozycie ale odmowilam bo niestety nie mialam jeszcze 18 lat szukam pracy lubie tobic se zdjecia
Gabi13
10.06.2015
Cześć mam 13 lat wzrost 159 waga 46 mam brązowe oczy i ciemno brązowe włosy jestem miła i chętnie chciałabym spróbować w branży fotomodelingu. Jak coś pisać na pocztę o2 : sokolowska.gabrysia@o2.pl
Kamila
19.08.2014
Mam 14 lat i 184 cm wzrostu :(
Nie cieszy mnie to wielu znajomych mówi że mam to wykorzystać sama uważam ze nie moge tego zmarnowac . Tylko moja waga wysnosi 67 kg :(
Musze schudnąć 17 kg nie wiem jak to zrobie ale musze żeby iść na ten kierunek co o tym myślicie ?
olkaw
08.08.2014
Zgadzam się z Joannką! Dużo jest konkursów, a Matarnia co i raz prowadzi kolejne edycje swoich:) Teraz trzeba też zaangażować rodzinę, ale to i tak kolejna możliwość do pokazania się i zgarnięcia doświadczenia
Joannka
18.02.2013
Dziewczyny, nie piszcie tutaj nic tylko zgłaszajcie się do PH Matarni gdzie teraz szukaja dziewczyny do bycia twarzą ich wiosennej kampaniii, swietny start dla kazdej modelki :)
Weroni
07.08.2012
Witam :)Mam 17 lat, 176 cm wzrostu, 56 kg. Jestem szczupłą naturalna jasna blondynka o niebieskich oczach. Wszyscy mi od dawna mówia zebym spróbowała w tej branży bo podobniez sie nadaje jak nikt inny... Rozmowna zabawna z ogromnym poczuciem humoru chetnie nawiazuje nowe znajomosci i szybko sie ucze Wszystkich zainteresowanych prosze o kontakt gg:24698725
Pozdrawiam Weronika:)