łupież

Jak zwalczyć łupież?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Łupież to z pozoru tylko niewielki defekt kosmetyczny, jednakże niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że jest on chorobą. Najczęściej łupież pojawia się na skórze głowy, ale może też występować w innych miejscach, np. pod pachami czy na klatce piersiowej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się łupieżu.
1
Aby rozpocząć walkę z łupieżem należy najpierw sprawdzić, z jakim typem łupieżu mamy do czynienia. Łupież suchy objawia się niewielkimi, suchymi płatkami naskórka złuszczającymi się na skórze głowy. Jest to najbardziej pospolita, najczęściej występująca i najłatwiejsza do zwalczenia forma łupieżu. Na ten rodzaj łupieżu wystarczy stosowanie szamponów zawierających selen, siarkę, cynk i kwas salicylowy. Szampony takie można bez problemu kupić w aptekach.
2
Łupież tłusty objawia się podobnie jak w przypadku odmiany suchej, ale złuszczające się kawałki naskórka są większe, niekiedy żółtawe i tłuste. Ta odmiana łupieżu może też prowadzić do nadmiernego wypadania włosów i jest znacznie cięższa do wyleczenia. W zwalczeniu tego rodzaju łupieżu pomoże wcieranie w skórę głowy 5% oliwki salicylowej. Do mycia głowy należy stosować szampony zawierające wyciąg z dziegciu. W łupieżu tłustym często dochodzi do zakażenia drożdżakami, dlatego, jeżeli wyżej wymienione środki nie działają należy zgłosić się do dermatologa, który zapisze stosowny szampon przeciwgrzybiczny lub leczenie sterydami.
3
Łupież pstry występuje najczęściej w obrębie klatki piersiowej i objawia się żółtawymi, brunatnymi lub różowymi plamami na skórze. Łupież pstry występuje po okresie dojrzewania, w młodszym wieku pojawia się sporadycznie. Skutecznym środkiem w walce z tą odmiana łupieżu jest maść Daktarin. Jeżeli jednak maść nie pomoże należy zgłosić się do dermatologa, który przepisze leki i szampony sterydowe.
4
Łupież rumieniowy występuje głównie u mężczyzn, a najczęstsze objawy to ciemnoczerwone lub brunatne plamy na udach i w okolicach moszny. Przebieg najczęściej jest łagodny, a skutki ograniczają się do łagodnego złuszczania naskórka. Zwalczanie tej odmiany łupieżu ogranicza się w zasadzie tylko do natłuszczania skóry, po około 6 miesiącach wszystkie widoczne objawy zanikają.
5
W zwalczaniu każdego rodzaju łupieżu pomaga także napar z tataraku. 2-3 łyżki tataraku należy zagotować w około 300 ml wody. Po przestudzeniu płukać lub przecierać miejsca gdzie łupież występuje.
?

Wskazówki
* Powstawaniu łupieżu sprzyja nadmierne pocenie się oraz lampy solaryjne
* Powstawanie łupieżu suchego lub tłustego często spowodowane jest częstymi zmianami używanego szamponu
* Odżywki beż spłukiwania również mogą być przyczyna powstania łupieżu, zwłaszcza odmiany suchej

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Cytryna jako kosmetyk
zdrowe włosy
cebula

Podobne porady

Komentarze (26)

* Pola wymagane

badziaa
24.07.2013
u mnie domowe sposoby się nie sprawdziły, szampony z drogerii też nie. Pomógł mi dopiero szampon Pirolam z cyklopiroksolaminą - działa on grzybobójczo i grzybostatycznie, łagodzi skórę głowy i przez to też włosy wyglądają zdrowiej.
#18408
28.03.2013
Ja na swój łupież używałam Nizoral i pomógł dość szybko, po kilku użyciach. Napar z tataraku także pomaga ale niestety trzeba dłużej czekać na efekty i jest więcej 'babrania się'. Jednak ten sposób jest dużo tańszy dlatego myślę że warto go wypróbować.
zigitrn
18.03.2013
najgorsze że te wszystkie szampony z aptek są drogie a inne domowe sposoby mało kiedy działają :/
annqq
27.07.2012
ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsze są naturalne kosmetyki. Mi pomogły te na bazie olejku z drzewa herbacianego,
truti
27.09.2010
no to gratuluje wygranej:D
a sposoby wiolki tez sa fajnem tylko takie brudne troche:)
ale trzeba pocierpiec dla urody:)
sheltie
26.09.2010
to sie pochwale, dostalam wiadomosc zwrotna, ze wygralam szampon, nie spodziewalam sie, bo to juz przektycznie koncowka, a tu mila niespodzianka :) tyle, ze nie odeslali mi tego zdjecia :( chyba odsylaja dopiero po jakims czasie bo musza je przerobic, nie?
fiesta
26.09.2010
Och ,dobrze że podałyście stronkę.Nie pomyślałam.Zdjęcie wysłałam.Czekam na odpowiedż.Szampon miejmy nadzieję się nie przyda(gdybym wygrała)bo to znaczyłoby że pozbyłam się do końca tego ,,dziadostwa" :)
sheltie
25.09.2010
tez weszlam, z ciekawosci, bo takie macie podzielone zdania, wiec chcialam sama sie przekonac o co tam chodzi hihih :) No i wam powiem: jest latwo, wyslalam zdjecie, nie zajelo mi to duzo czasu (najwiecej wybranie i wyciecie zdjecia), czy mozna wygrac latwo to nie wiem jeszcze. Ale licze ze ta fotke zrobia mi na cacy tak jak w tych przykladowych zdjeciach:)
truti
25.09.2010
Quote From mugga,ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe
podobno przy dluzszym stosowaniu wlosy uzaleniaja sie od wszystkich kosmetykow, awiec zawsze trezba je zmieniac.
ja po clear mialam piekaca glowe cala, przez efekt chlodzenia;p
mugga
24.09.2010
ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe