Róże

Jak sadzić róże rabatowe?
RaviRavi - specjalista Tipy.pl

Róże są jednymi z najpiękniejszych i najbardziej popularnych kwiatów sadzonych w ogrodach. Kwitną one obficie przez wiele tygodni. Pięknie prezentują się w przydomowym ogródku i cieszą oko. Ich sadzenie i pielęgnacja wymaga odrobinę wysiłku i czasu, ale z pewnością warto poświecić się dla tego niesamowitego widoku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam posadzić te wspaniałe, eleganckie i urokliwe kwiaty. Powodzenia!
1
Termin sadzenia róż

Róże sadzimy w kwietniu, wrześniu i październiku jednak te zakupione w pojemnikach można sadzić cały rok.

2
Przygotowanie stanowiska

Stanowisko dla róż powinno być dobrze nasłonecznione lub w delikatnym półcieniu z dobrą cyrkulacją powietrza jednak osłonięte od silnych wiatrów. Gleba powinna być próchnicza, dobrze spulchniona z pH od 6,5-7,5.

3
Przygotowanie róż

Róże kupione bez doniczki należy wpierw zadołować w wilgotnej ziemi. Zanim je zasadzimy powinniśmy przyciąć ich grubsze korzenie o około 1/3 (przycinamy te nadmiernie wyrośnięte, pozostawiamy wszystkie cienkie i włośnikowe) i zanurzyć na kilka godzin w wodzie. Pędy nadziemne przycinamy na około 25 cm.

4
Przygotowanie ziemi

Z ziemi usuwamy wszelkie kamienie, deski oraz korzenie wieloletnich chwastów. Ziemia dla róż powinna stanowić mieszankę równych części gliny, nawozu i ziemi darniowej (może to być gotowa "ziemia do róż"). Wykopujemy dołek o wielkości odpowiadającej bryle korzeniowej, usypujemy na jego dnie kopczyk.

5
Sadzenie róży

Róże wkładamy do wykopanego dołka rozkładając jej korzenie dookoła kopczyka znajdującego się na dnie. Zgrubienie znajdujące się pomiędzy pędami nadziemnymi a korzeniami powinno się znaleźć ok 4 cm pod ziemią. Zasypaną ziemię dookoła róży dociskamy, aby pozbyć się powietrza wokół korzeni i dobrze podlewamy.

6
Podlewanie

Sadzonki regularnie podlewamy nawet podczas deszczowej pogody. Gdy ziemia nieco osiądzie należy ją podsypać.

7
Pielęgnacja

Wystające nad ziemią pędy podsypujemy kopczykiem ziemi na wysokość ok 20 cm aby zabezpieczyć przed wiatrem i mrozami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

trewor
10.06.2015
Jakiś czas temu bardzo ładne trawy kolorowe – białe, różowe, niebieskie mieli w sklepie ogrod-marzen z allegro. Nie wiem jak teraz ta oferta wygląda, bo dawno już nic do ogrodu nowego nie zamawiałem. Powiem szczerze, że mi czasu brakuje, żeby się jakoś porządniej roślinami zajmować.