Skrzydłokwiat

Jak pielęgnować skrzydłokwiat?
RaviRavi - specjalista Tipy.pl

Skrzydłokwiaty to rośliny doniczkowe, w naszych warunkach uprawiane w domu o dekoracyjnej białej pochwie kwiatostanowej i pięknym zapachu. W warunkach naturalnych skrzydłokwiaty rosną w tropikach, a dokładnie w Ameryce Środkowej, Południowej i na niektórych obszarach Azji. Wbrew pozorom rośliny te są stosunkowo łatwe w uprawie i nie powinnyście mieć z nimi żadnych problemów. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w pielęgnacji skrzydłokwiatu.
1
Stanowisko

Skrzydłokwiat lubi stanowiska jasne, półcieniste i osłonięte od bezpośrednich promieni słonecznych oraz przeciągów. Podczas kwitnienia można ustawić go w cieniu. Optymalna temperatura wynosi latem podczas kwitnienia około 20 stopni C (maksymalnie 27 stopni przy częstym zraszaniu) zaś zimą podczas spoczynku około 17 stopni C.

2
Podlewanie

Skrzydłokwiat podlewamy latem 2-3 razy w tygodniu (gleba powinna być cały czas wilgotna) i zraszamy. Zimą należy ograniczyć podlewanie. Z uwagi na fakt że roślina ta lubi wysoką wilgotność powietrza dobrze jest go postawić na dużej podstawce z wodą i kamieniami, tak, aby woda nie dotykała bezpośrednio do doniczki. Jest to ważne szczególnie zimą, kiedy powietrze jest suche od mrozów i ogrzewania.

3
Nawożenie

Podczas kwitnienia, latem należy nawozić roślinę co 2-4 tygodnie płynnym nawozem wieloskładnikowym. Zimą nie nawozimy skrzydłokwiatów.

4
Przesadzanie

Skrzydłokwiat przesadza się na wiosnę co około 2-3 lata do doniczki o rozmiar większej. Ziemia powinna być przepuszczalna, próchnicza, luźna.

5
Rozmnażanie

Rozmnażanie polega na podziale kłączy. Dzielimy kłącza ostrożnie, aby nie uszkodzić korzeni. Sadzonki sadzimy w małych pojemnikach i przykrywamy słoikami lub folią. Należy pamiętać, aby młode rośliny miały cały czas wilgotną ziemię.

6
Problemy

Brązowe liście - mogą być spowodowane przelaniem rośliny. Należy ją nieco przesuszyć a w przyszłości rzadziej podlewać. Jeśli tylko końce liści są brązowe to może oznaczać że stosujemy za dużo nawozu.

Zasychanie liści - zbyt suche powietrze (nie może stać w pobliżu kaloryfera), zbytni przeciąg lub zbyt wysoka temperatura.

Brązowe plamki na kwiatach - mogą świadczyć o złej wodzie używanej do podlewania. Skrzydłokwiat należy podlewać wodą odstaną.

?

Wskazówki
* Skrzydłokwiat oczyszcza powietrze z toksyn.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane