Hiacynt

Jak pielęgnować hiacynty?
RaviRavi - specjalista Tipy.pl

Hiacynty są kwiatami, które możemy uprawiać zarówno w ogrodach jak i w domu. Cebule tych kwiatów są wieloletnie jednak służy im przenoszenie z roku na rok w inne miejsce.
1
(!) Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że hiacynty kwitną tylko do czerwca a później przekwitają i usychają. Jest to normalne jednak wiele osób wówczas wyrzuca kwiatka myśląc że zmarniał (dla niektórych jest to informacja oczywista jednak są i tacy, którzy nie mają o tym pojęcia).
2
Postępowanie po przekwitnięciu i przechowywanie cebul

Hiacynty zakwitają w kwietniu i przekwitają z początkiem czerwca. Po przekwitnięciu, kiedy liście uschną należy je wykopać, usunąć resztki liści i pędów a następnie osuszyć. Cebule przechowujemy w chłodnym i suchym miejscu aż do października (najlepiej ułożone w drewnianej skrzynce, aby miały dobry dostęp powietrza). W październiku sadzimy je ponownie wybierając inne stanowisko.

3
Stanowisko i gleba

Hiacynty lubią dużo słońca i żyzną, próchniczą, przepuszczalną glebę i zaciszne, osłonięte od wiatru stanowisko. Dobrze jest je zasadzić w pobliżu ławek, huśtawek czy altan aby mogły nas cieszyć swoim pięknym zapachem. Warto pamiętać, że hiacynty krótko kwitną i dobrze jest je sadzić w pobliżu pnączy czy między krzewami - w ten sposób miejsce to nie będzie puste przez większość część sezonu.

4
Przygotowanie gleby

Dobrze jest przygotować ziemię na pod cebule hiacyntów w momencie ich wykopania (wybieramy inne stanowisko). Ziemię głęboko przekopujemy i mieszamy z torfem i kompostem. Nie robimy tego bezpośrednio przed zasadzeniem cebul ponieważ nie znoszą one słabo rozłożonych cząstek organicznych.

5
Sadzenie hiacyntów

Cebule hiacyntów sadzimy w połowie września lub na początku października. Należy wykopać dołek o głębokości równej 4 wysokości cebuli. Cebule wkładamy do dołka piętką do dołu (płaską częścią cebuli) i zasypujemy ziemią. Hiacynty sadzimy w odstępach co 15 cm. Po zasadzeniu równamy ziemię grabiami.

6
Pielęgnacja hiacyntów

Hiacynty lubią dobrze spulchnioną ziemię dlatego należy ją delikatnie przekopywać. W miarę potrzeby usuwamy chwasty i podlewamy w podczas suchych dni. Wodę należy lać bezpośrednio na ziemię nie mocząc liści i kwiatów. Hiacynty nawozimy zaraz po rozpoczęciu wzrostu saletrą amonową a po 3 tygodniach, kiedy ukaże się pąk kwiatostanowy nawozem wieloskładnikowym.

7
Zimowanie hiacyntów

Przed nadejściem pierwszych mrozów należy okryć miejsca zasadzenia cebul korą lub słomą. Zdejmujemy ją wiosną po ustaniu mrozów i rozmarznięciu ziemi.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane