Cynie w ogrodzie

Jak sadzić cynie?

RaviRavi - specjalista Tipy.pl
Cynie to rośliny jednoroczne które wysiewa się prosto do gruntu. Kwitną one od końca czerwca do października i osiągają około 40 cm wysokości (cynie wytworne nawet 1 metr).
1
1 sposób

Nasiona cynii wysiewamy do inspektu o temp. 16-18 stopni C (lub do skrzynek ustawionych w jasnym pomieszczeniu o takiej temperaturze) z końcem marca.

2
Po wypuszczeniu pierwszego liścia właściwego pikujemy (przesadzamy) siewki do małych pojemniczków np. po jogurtach lub do skrzynki w rozstawie 5x5 cm.
3
Po około 20 maja do końca miesiąca przesadzamy młode rośliny na stałe miejsce (słoneczne z przygotowaną ziemią - patrz krok 5) w rozstawie ok 20 cm.
4
2 sposób

Nasiona można wysiewać wprost do gruntu z początkiem maja (patrz krok 5). Wówczas cynie zakwitną dopiero na przełomie lipca i sierpnia i będą mieć mniejsze kwiaty.

5
Gleba dla cynii i stanowisko

Cynie należy sadzić w glebie żyznej, dobrze nawiezionej i wilgotnej. Nie może być to gleba gliniasta. Jeśli taka jest wówczas należy ją zmieszać z piaskiem i kompostem torfowym lub zwykłym. Stanowisko powinno być słoneczne.

?

Wskazówki
* Cynie są doskonałym wyborem do ogrodów w stylu wiejskim.

Powiązane porady

Rośliny na cmentarzu
begonie
Hiacynty

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

boz
23.07.2013
Ja posadziłam cynie w pełnym słońcu od strony południowej na glebie gliniastej. Radzą sobie świetnie. Nie zauważyłam, aby były zwiędłe lub mniejsze od tych posadzonych na glebach żyznych. Według mnie można je sadzić wszędzie.