Petunie

Jak pielęgnować petunie?
RaviRavi - specjalista Tipy.pl

Petunie są często uprawianymi kwiatami na klombach, balkonach czy w zwisających koszach. Mają wiele kwiatów, tak dużo, że nieraz nie widać liści które cieszą nasze oczy od początku lata aż do pierwszych przymrozków.
1
Stanowisko

Aby petunie pięknie kwitły należy im wybrać stanowisko słoneczne lub ewentualnie lekko zacienione. Stanowisko to powinno być zadaszone gdyż petunie są wrażliwe na przelanie i deszcz.

2
Podlewanie

Petunie nie znoszą przesychania podłoża dlatego należy je regularnie podlewać zwłaszcza w ciągu upałów (2x dziennie) i pilnować, aby ziemia była cały czas wilgotna. Podlewać je należy od dołu, tak, aby kwiaty nie miały kontaktu z wodą (petunie nie lubią również deszczu).

3
Uszczykiwanie petunii

Aby petunia się pięknie rozkrzewiała należy uszczykiwać wierzchołki pędów. W miejscu uszczyknięcia pojawią się listki a tuż poniżej wyrośnie kilka nowych kwiatów. Należy również regularnie usuwać więdnące kwiaty.

4
Nawożenie

Petunie wykazują obfite kwitnienie o długim okresie przez co wymagają zasilania. Rośliny nawozimy 2-3 razy w ciągu miesiąca nawozami mineralnymi z dodatkiem potasu i mikroelementów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
18.04.2013
Dziękuję za rady - dodam tylko, iż petunie kwitną całe lato i jeszcze długo jesienią a dobrze nawożone mają wielkie kwiaty i są ozdobą przecudnej urody