senność

Jak walczyć z sennością?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
senność
1 z 7
Zmęczenie, praca do późnych godzin nocnych czy przejedzenie wywołuje u nas senność. Jest to naturalne zjawisko, z którym nie powinno się walczyć. Jednak czasami zdarza się, że senność dopada nas w pracy lub czeka nas ciężka noc, gdyż gonią nas terminy. Wówczas szukamy skutecznych sposobów na pokonanie senności. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak to zrobić.
P

Rzeczy, których potrzebujesz
* Banany, sardynki, czekolada
* Kawa lub herbata pobudzającą
* Napoje energetyczne
* Tabletki ziołowe

1
Peły żołądek powoduje że stajemy się senni
Przejadanie się lub głód

Pamiętaj, że zarówno głód jak i przejedzenie powodują senność. Spożywaj, produkty bogate w substancje odżywcze, które dodadzą Ci energii. Unikaj jednak nadmiernej ilości słodyczy, podnoszą one na chwilę poziom cukru, a później wywołują uczucie głodu. Dobrym rozwiązaniem będą banany, sardynki lub czekolada, ale w niewielkiej ilości. Nie przesadzaj z jedzeniem – unikaj zbyt obfitych posiłków, przepełniony żołądek odbierze Ci chęć do pracy. Im więcej zjesz tym więcej cukru dostanie się do krwi a co za tym idzie - jest się bardziej sennym i zmęczonym.

2
Wypicie filiżanki mocnej kawy postawi cię na nogi
Kawa lub herbata z guaraną

Gdy dopadnie Cię senność, warto sięgnąć po filiżankę kawy lub herbatki pobudzającej. Zawierają one kofeinę lub guaranę, która od razu doda ci energii. Możesz sięgnąć także po napoje energetyzujące. Zawarta w nich kofeina i tauryna od razu pobudzi Cię do działania.

3
Yerba Mate dodaje energii fizycznej i psychicznej
Pij Yerba Mate!

Yerba zlikwiduje senność, oraz poprawi Twoje zdolności psychiczne i fizyczne. Dzięki Yerbie zwiększysz wydajność pracy umysłowej. Picie Yerba Mate nie powoduje kołatania serca (jak w przypadku wypicia większej ilości kawy).

4
Ruch na świeżym powietrzu rozjaśni ci umysł
Ruch i świeże powietrze

Poświęć kilka minut na gimnastykę. Wstań z krzesła i wykonaj kilka szybkich i prostych ćwiczeń. Zacznij od skłonów, przysiadów lub po prostu wymachów rękoma. Od razu poczujesz przypływ pozytywnej energii. Jeśli masz możliwość wybierz się na krótki spacer. Dzięki temu dotlenisz swój mózg i senność minie.

5
Ziewanie dotleni twój mózg
Przede wszystkim ziewaj!

Ziewanie jest czynnością, którą wykonujemy odruchowo, poprawia ona krążenie, dotlenia i schładza mózg.

6
Senność
Tabletki zawierające żeń-szeń

W niektórych przypadkach, gdy żaden inny sposób nie skutkuje, możesz sięgnąć po środki z apteki. Najlepszym rozwiązaniem będą łagodne tabletki zawierające żeń-szeń. Zmniejszają one senność, a przy okazji zwiększą twoją odporność.

?

Wskazówki
* Ciągła senność i zmęczenie mogą być oznaką apatii lub depresji (jeśli odczuwasz stałe zmęczenie, nie masz na nic ochoty, najchętniej siedzisz w domu, czujesz niechęć do wszystkiego).
* Permanentna senność może być skutkiem cukrzycy.
* Jeśli jesteś stale senny powinieneś udać się do lekarza aby wykluczyć również stwardnienie rozsiane, schorzenia nerek lub narkolepsję.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Problem z odpaleniem samochodu w zimie
Jazda samochodem
cofanie samochodem

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

Darek88
04.12.2015
Kiedyś w Rozmowach w Toku było o hipnozach i ponoć to bardzo skuteczny sposób, ale żeby trafić na dobrego specjalistę to trzeba trochę kasy wyłożyć.. dlatego się nigdy nie zdecydowałem. Już wolę harmonizator stosować, bo także jest skuteczny, a duzo dużo tańszy.
Grzegorz
04.12.2015
A myślicie, że mogą pomóc jakieś niestandardowe metody typu hipnoza? Jesli tak, to jakie? Może ktoś już próbował?
Wojtek
28.07.2011
Witam, ja nie moge sobie poradzic z sennoscia i zmeczeniem. Jestem w trakcie leczenia Pegasys oraz biore Dezmopresyne (moczowka prosta) moj organiz jest przemeczony. Macie jakies pomysly bo te podane w artykule dzialaja ale tylko przez chwile... Pzdr
Partusia
05.07.2010
Ja stosuje chyba wszystkie metody - kawa 2 razy w ciągu pracy, herbatki odchudzające (te odchudzające zwykle też są pobudzające) oraz ćwiczenia. Ćwiczenia chyba najwięcej dają (zwykłe chociażby rozciąganie). Oczywiście ciężko się za nie zabrać bo jak chce się spać to nie ma się na nie ochoty ale po 5 min rozciągania umysł i ciało zaczyna pracować na wysokich obrotach.