cytryna na przebarwienia

Domowe sposoby na blizny po trądziku

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
cytryna na przebarwienia
1 z 6
Ponoć najskuteczniejsze na blizny potrądzikowe są zabiegi medycyny kosmetycznej. Laser, mikrodermabrazja, kolagen – te metody są popularne, ale i bardzo kosztowne. Niewiele osób wie jednak, że przebarwień po trądziku można się pozbyć również domowym sposobem. Oto kilka propozycji.
1
sok z cytryny i limonki
Sok z cytryny, sok z limonki, ocet, olejek jojoba

Mieszanka soku z cytryny, soku z limetki, octu winnego i olejku jojoba może pomóc pozbyć się plam po trądziku. Żeby ją przygotować, zmieszaj ze sobą 1 łyżkę soku z cytryny, 1 łyżkę soku z limetki, ½ łyżki octu winnego i 4 łyżki olejku jojoba. Wstrząśnij całość lub dobrze wymieszaj. Następnie nałóż niewielką ilość preparatu na przebarwienia. Pozostaw do wyschnięcia (20-25 minut), a następnie spłucz zimną wodą i zmyj delikatnym żelem do mycia twarzy (najlepiej cleanserem). Niezużytą resztkę preparatu należy przechowywać w lodówce maksymalnie przez 48 godzin.

2
olejek eteryczny
Olejki eteryczne z lawendy i grejpfruta, olej awokado i mleko

Kolejnym sposobem na blizny potrądzikowe jest preparat przygotowany z olejków eterycznych lawendowego i grejpfrutowego oraz oleju awokado i mleka. Zmieszaj ze sobą ½ łyżeczki olejku lawendowego, ½ łyżeczki olejku grejpfrutowego, 4 łyżki oleju awokado i 1 łyżkę pełnego mleka. Delikatnie wmasuj niewielką ilość preparatu w skórę i pozostaw do prawie całkowitego wyschnięcia (15-20 minut). Opłucz twarz zimną, czystą wodą (np. mineralną) i umyj delikatnym żelem do twarzy. Ten zabieg możesz wykonywać codziennie, o ile nie podrażni to twojej cery. Resztki preparatu można przechowywać w lodówce maksymalnie 24 godziny.

3
miód
Miód, brązowy cukier i śmietana

Zmniejszyć widoczność przebarwień pomoże również peeling wykonany z miodu, brązowego cukru i gęstej śmietany (np. kremówki). Żeby go zrobić, w małym, zamykanym pojemniczku zmieszaj ze sobą 1 łyżkę miodu, 1 łyżkę brązowego cukru i ½ łyżki śmietany kremówki. Zamknij pojemniczek i delikatnie potrząsaj zawartością, by wszystkie składniki równomiernie się połączyły. Gotowy peeling wcieraj w cerę, a następnie pozostaw na 5 minut i spłucz zimną wodą. Umyj twarz delikatnym żelem i nałóż krem nawilżający. Ten zabieg możesz powtarzać dwa razy dziennie, o ile nie będzie to podrażniać twojej cery. Niewykorzystaną część preparatu należy przechowywać w lodówce, maksymalnie przez 24 godziny.

4
czosnek
Czosnek i limonka

Ten preparat pomoże pozbyć się blizn potrądzikowych znajdujących się na ciele. Żeby go wykonać zmieszaj ze sobą 4 ząbki czosnku i ½ obranej limonki. Oba składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gęstą papkę. Nałóż grubą warstwę papki na oczyszczoną skórę i pozostaw na 15 minut (do czasu, aż prawie całkowicie zaschnie). Opłucz skórę zimną wodą i umyj mydłem. Powtarzaj ten zabieg codziennie, dopóki nie będzie on podrażniać twojej skóry. Resztki preparatu przechowuj w lodówce maksymalnie przez 48 godzin.

5
cytryna i oliwa z oliwek
Sok z cytryny, ogórek i oliwa z oliwek

Doskonałym specyfikiem na przebarwienia potrądzikowe jest mieszanka soku z cytryny, ogórka i oliwy z oliwek. Żeby przygotować ten preparat, zmieszaj 1 łyżkę soku z cytryny, 1 łyżkę utartego na tarce ogórka i 1 łyżkę oliwy z oliwek. Delikatnie wmasuj miksturę w zmienioną skórę i pozostaw na 15-20 minut. Opłucz twarz zimną wodą i umyj delikatnym żelem. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie, dopóki nie będzie podrażniać twojej skóry. Niewykorzystaną część preparatu przechowuj w lodówce maksymalnie 48-72 godziny.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

olejek z witaminą E
Jak zmatowić cerę?
zaskórniki

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Yakubu
06.12.2016
Co za CIEMNOGRÓD ludziom wciskają. Tytuł o usuwaniu blizn a treść tyczy się już usuwania pryszczy i przebarwień a nie głębokich dziur na buzi. Lustra nie mają chyba lub cierpią na wzrok pisząc że blizny po cytrynozie znikają XD
katrinka
13.10.2016
a co z zabiegami medycyny estetycznej? szukam jakiejś alternatywy dla peelingu chemicznego, tak sobie myślę, że już czas, bo na korektory i podkłady wydaję miliony ze słabym skutkiem..
Patrycja K.
04.03.2015
Życzę powodzenia w usuwaniu blizn i przebarwień, po przeczytaniu całości widzę że osoba która daje te rady wie,że peeling cukrowy przeznaczony jest do ciała , a nie do twarzy, czosnek, ocet te substancje mocno podrażnią skórę, jesli na skórze będą jakieś mikroranki to skóra zostanie mocno podrażniona również sokiem z cytryny. Olejek z lawendy można stosować ale jak wiadomo ma właściwości dezynfekujące. Tymi metodami nie uzyskamy złuszczania naskórka do głębszych jego warstw. Jako kosmetolog wiem ,że na przebarwienia i blizny skuteczne sa jedynie zabiegi laserowe, peelingi medyczne .
oRkA
04.03.2015
Świetny sposób dzisiaj wypróbowałem. Doskonały zarówno na zaczerwienienia jak i same pryszcze. Wystarczy jedną tabletkę aspiryny zetrzeć na pył, dodać kilka kropel wody, wyrobić na pastę i nałożyć na twarz. Zmyć po kilku min jak wyschnie.Efekty miały być widoczne dopiero na drugi dzień więc moje zdziwienie było ogromne gdy po umyciu twarzy wyglądała jak po retuszu :) Jeszcze kilka defektów zostało, ale już są mało widoczne. Zobaczę co będzie jutro.
Kity wciskacie
04.03.2015
Zgadzam się z opinią Idy. Domowe sposoby nic nie dadzą, nawet kremy nie wiadomo za jakie pieniądze :( sama mam sporo blizn i używam maść Cepan i No Scar. Wcześniej stosowałam inne kremy na same przebarwienia, zużyłam kilka opakowań i nic :) a wy tu bajerujecie sokiem z cytryny.
xxxxx
04.03.2015
co za idioci dodali ten artykuł? , od 2 lat leczę syna po trądziku piorunującym, który nie tylko zmarnował mu zdrowie, ale przede wszystkim ciało, to co ewentualnie JEDYNIE może pomóc to izotroteina+ zabiegi laserowe= pomoc do około 50-80%, a cytrynę to sobie możecie wcisnąć jedynie do herbaty. Rozumiem, ze jest wolność słowa, ale ma litość Boską kontrolujcie te wypisywane bzdury.
ida
03.03.2015
domowymi sposobami to możecie sobie maseczkę na twarz zrobić a nie usunąć blizny!! co za kity ludziom wciskacie?! ja po trzech seriach laseru jeszcze nie wszystko wyleczyłam a ma to zrobić cytryna?!!
Anna
22.08.2014
Krem z ziół szwedzkich jest bardzo skuteczny.