panowanie nad emocjami

Jak panować nad emocjami?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Panowanie nad emocjami świadczy o naszej dorosłości. Jednak nie zawsze i nie w każdej sytuacji, jesteśmy w stanie nad nimi zapanować. Nieraz złościmy się niepotrzebnie, wybuchamy płaczem czy histerycznym śmiechem. Nie wygląda to jednak zbyt dobrze, jeśli jesteśmy w większym towarzystwie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zapanować nad swoimi emocjami, by uniknąć żenujących dla Ciebie sytuacji.
1
Gdy coś nie dzieje się po Twojej myśli, zaczynasz się stresować. Objawia się to trzęsącymi rękoma, zaczynasz się czerwienić, pocisz się intensywnie i jesteś rozdygotana. Jedyna rada - uspokój się! Nie pokazuj innym, że coś wyprowadziło Cię z równowagi. Policz do 10, a jeśli to nie pomoże to jeszcze od 10 w dół. Skup się na oddychaniu, wykonaj kilka głębokich wdechów i wydechów. Będziesz mieć czas na to, by ochłonąć i zebrać myśli.
2
Panuj nad swoim śmiechem. Gdy coś Cię rozbawi, nie wybuchaj w towarzystwie gromkim śmiechem. Pamiętaj, że sytuacja, która dla ciebie wydaje się śmieszna, dla innych może być krępująca. Nie zawsze śmiech pasuje do sytuacji. Śmiej się dyskretnie, tak by nikogo nie urazić.
3
Nie wzruszaj się w towarzystwie. Gdy wybuchniesz płaczem z byle powodu, inni poczują się niezręcznie. Unikaj publicznego okazywania uczuć, a wzruszenie okazuj najbliższym, gdy jest do tego powód.
4
brak umiejętności panowania nad emocjami
Gdy usłyszysz od innych słowa krytyki, nie obrażaj się. Rzucanie w kierunku innej osoby wyzwisk, nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Wręcz przeciwnie, gdy minie złość poczujesz się jeszcze gorzej. Będąc zdenerwowana możesz użyć kilku słów za wiele, urazić kogoś i stracić szacunek u osoby, która w rzeczywistości chciała Ci pomóc i miała dobre intencje. Nie mów nic, dopóki się nie uspokoisz i nie ochłoniesz z pierwszych emocji.
5
Nie myśl o tym, co wywołało u Ciebie takie emocje. Odpręż się, pomyśl o czymś przyjemnym. Swoje myśli przenieś do miejsca, w którym czujesz się bezpiecznie, gdzie jesteś szczęśliwa. Skorzystaj z technik relaksacyjnych – spróbuj pomedytować, zafunduj sobie masaż lub wybierz się na jogę.

Powiązane porady

kreatywność
lepsza pamięć
praca nad charakterem

Podobne porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Opi
13.02.2017
Porada typu: masz problem? Nie miej go. Twój problem przeszkadza innym.
neerwusowa
30.11.2016
To są rady typu "Nie przejmuj sie". Bezwartościowe, mądrzenie się tylko autora... Szukam TECHNIK radzenia sobie z nagłym przypływem emocji, słynne weź głęboki oddech i policz do dziesięciu to jakis wytarty slogan.
Yukki
31.05.2016
Nie da się od tak panować nad emocjami. Dużo ludzi nawet jeśli się stara, to zawsze znajdzie się jednostka która te starania niweczy. często nawet porady szlak trafia, bo człowiek nie ma dla siebie chwili.
Monika
05.04.2016
Gdybyśmy słuchali tych porad wylądowalibyśmy w psychiatryku. Faktycznie, najlepiej je tłumić, jak pisze autor, bo przecież NIE WYPADA
Bania
02.02.2015
Dobre tipy...
-Jak się nie denerwowac?
-Nie denerwuj się!
Eh.. Do bani : c
Konrad
20.09.2014
Najważniejsze to wsłuchać się w siebie. Uświadomić sobie, czuć i obserwować tą emocję, która przejmuje nad nami kontrolę. Emocje, szczególnie te negatywne gdy tylko się pojawią przejmują nad nami całkowitą kontrolę, gdy zaczniemy je świadomie obserwować, znikają.
lopez
03.09.2014
Co za idiotyczny wpis, człowieku sam sobie licz do 10, pierdolnięty jesteś!
skaut
26.08.2014
Panowanie nad emocjami brzmi bardzo niewlasciwie. Nie znam nikogo kto panowalby nad emocjami wylaczajac srodki farmakologiczne czy narkotyki. Takie praktyki sa szkodliwe i moga prowadzic (najczesciej prowadza) do schorzen psychicznych. Sprobuj sie pan panie autor przez dwa dni nie wysikac... .
Mariola
11.12.2013
Autor powinien się zawstydzić i to poważnie za dawanie takich porad. Nie śmiej się, nie płacz.... graj i udawaj kogoś innego. Bo inni tego wymagają, etykieta tego wymaga. Słuchaj autorze, osoby nadwrażliwe szukają odpowiedzi jak opanować emocje a nie jak dobrze wypaść w społeczeństwie.
arimor
08.08.2013
Najskuteczniejszym sposobem na to, by się nie rozpłakać jest mnożenie. Jeśli poczujecie, że łzy cisną się wam na policzki, zacznijcie prędko powtarzać w głowie tabliczkę mnożenia - im bardziej skomplikowane mnożenie, tym lepiej. To naprawdę działa ponieważ dzięki pobudzaniu odpowiednich ośrodków w mózgu bardzo trudno jest wykonywać obie czynności jednocześnie - znoszą się one nawzajem.