tort z kwiatów

Jak zrobić tort z kwiatów na Dzień Matki?

frEAk - specjalista Tipy.pl
Zrób mamie przemiłą niespodziankę na Dzień Matki. Podaruj jej kwiaty, ale nie w formie, jaką zna na co dzień. Zaaranżuj je tak, aby kształtem przypominały tort. Taka forma na pewno się sprawdzi i zachwyci. Jest to pomysł nie tylko na prezent z okazji Dnia Matki, ale i na ślub, imieniny czy fajny sposób na udekorowanie stołu. Koniecznie wypróbuj.
P

* dość duża gąbka florystyczna,
* klosz na ciasto,
* kwiaty – żywe lub sztuczne,
* nożyczki,
* nóż,
* wstążka,
* ozdobne liście,
* szpilki,
* klej szybkoschnący – opcjonalnie.

1
Gąbkę florystyczną wytnij na kształt tortu. Jeśli nie masz tak dużej gąbki posłuż się dwiema mniejszymi, aby po złożeniu miały kształt tortu.
2
Jeśli używasz żywych kwiatów zamocz gąbkę w wodzie na około pół godziny. Jeśli używasz sztucznych kwiatów, pomiń ten krok.
3
W tym czasie przygotuj kwiaty. Skróć ich łodyżki do około 2 cm, aby można było je wbić w gąbkę. Nie potrzebujesz liści na łodyżkach, wystarczą same kwiaty.
4
Liście ozdobne, na przykład z bluszczu oddziel od łodyżek.
5
Tort z kwiatów krok 5
Gdy gąbka nasiąknie postaw ją na kloszu. Zacznij wbijać w nią kwiaty zaczynając od środka. Wbij pierwszego kwiatka na samym środku na górze i zacznij go otaczać pozostałymi kwiatkami. Możesz zrobić taki tort tylko z jednego rodzaju kwiatów, lub z kilku. Umieszczaj jeden obok drugiego, aby zakryły gąbkę. Kwiaty wbij tylko na górze gąbki tak, aby nieco wystawały na boki.
6
Po bokach wokoło wbij wybrane listki. Możesz je środkiem dodatkowo przymocować szpilkami.
7
Tort z kwiatów krok 7
Na końcu owiń tort z kwiatów wybraną wstążką i zawiąż kokardkę. Możesz użyć szybkoschnącego kleju i podkleić wstążkę, żeby się nie przemieszczała. Jeśli wbijałaś liście na szpilkach wstążkę przewiąż środkiem po szpilkach, aby je zakryć.
8
Tort z kwiatów gotowy. Uważaj tylko, aby się nie zsunął z klosza. Mama powinna być zachwycona.

Powiązane porady

begonie
Róże miniaturowe
Kalie w doniczce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane