panierowane paluszki rybne

Jak panierować rybę?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Ryby mogą być przygotowywane na bardzo wiele sposobów, jednak świeża ryba zawsze najlepiej smakuje usmażona w panierce. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na panierowanie ryby.
P

* Ryba
* Jajko
* Mąka pszenna lub kukurydziana
* Bułka tarta
* Przyprawy

1
Do panierowania pokrój rybę najlepiej w dzwonka. Jeżeli ryba jest gruba (np. karp) można dzwonka podzielić na pół wzdłuż kręgosłupa, aby szybciej się smażyła. Przed panierowaniem posól delikatnie każdy kawałek z osobna.
2
Rozbij na głębokim talerzu jajko i dokładnie wymieszaj białko z żółtkiem. Dokładnie namocz przygotowane wcześniej porcje ryby w jajku.
3
Przygotuj mąkę lub bułkę tartą. Ryby o bardzo wyrazistym smaku np. łosoś, pstrąg, karp nie lubią zbędnych dodatków i najlepiej otaczać je mąką. Pozostałe ryby natomiast mogą być smażone również w bułce tartej.
4
Aby panierka nie odpadała można ją przygotować z mąki kukurydzianej z dodatkiem kartoflanki w stosunku 5:1. Ryba obsmażona w takiej panierce zyska dodatkowo ładny żółty kolor.
5
Aby ryba smażona w panierce miała bardziej fantazyjny wygląd można ją z wierzchu posypać przyprawami np. papryką i zielonym pieprzem.
6
Smażenie ryby w panierce zaczynamy zawsze od tej strony fileta, na, której znajduje się skóra.

Powiązane porady

Zioła do ryby
Łosoś w cieście
Łosoś z piekarnika

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Silminyel
06.02.2014
Moja mama zwykle podczas smażenia ryby używa i mąki i bułki tartej. Najpierw obtacza ją w mące, później w roztrzepanym jajku z dodatkiem mleka, a dopiero później w bułce tartej. Nie cierpię ryby obsmażonej w samym jajku i bułce tartej bo jest jakby sucha. Obsmażanie w samej mące znowu sprawia, że choć smakuje dobrze, nie wygląda apetycznie. Przy opcji mąka->jajko->bułka tarta jest znacznie więcej roboty, brudzenia rąk i naczyń, ale ryba jest naprawdę dobra, delikatna i wygląda bardzo apetycznie.
topielica
02.05.2013
Można też skorzystac z ciasta jak na naleśniki równie dobre wychodzą rybki.
grazyna2
18.04.2013
flądrę najlepiej smażyć w samej mące -panierka nie odpada