rzodkiewka

Jakie są właściwości rzodkiewki?
healther - specjalista Tipy.pl

Rzodkiewki to warzywa, które wyglądają troszkę jak małe buraczki. Jednak do buraczków im trochę daleko. Rzodkiewki najczęściej używane są w sałatkach lub na kanapkach. Wielu z nas nie jest świadoma tego, że jadalne są nie tylko same rzodkiewki, ale również ich liście. Nie jesteśmy też świadomi jak wiele składników odżywczych, witamin i minerałów znajduje się w rzodkiewkach. Wydaje Ci się, że jesz je dla samego smaku, a one robią dla ciebie wiele dobrego. Jak dużo dobrego? Dowiesz się z niniejszego artykułu.
1

KALORIE. Rzodkiewki zawierają bardzo mało kalorii, zaledwie 16 kalorii w 100 gramach rzodkiewki. To czyni te warzywa idealnymi na przekąski nie tylko dla osób będących na diecie.

2

CHOLESTEROL I TŁUSZCZE. Cholesterol, który znajduje się w rzodkiewkach jest zupełnie nieistotny. Zawarte w nich tłuszcze również są w tak minimalnej ilości, że nie należy się nimi przejmować. Jeśli masz problemy z sercem, śmiało możesz sięgać po rzodkiewki. Ich skład nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu, a wręcz je wesprze.

3

WĘGLOWODANY. W 100 gramach rzodkiewki możemy znaleźć 3.40 gramów węglowodanów. Jest to jeden z powodów, dla których rzodkiewka znalazła się w czołówce produktów wymienionych w indeksie glikemicznym.

4

CUKRY. Niestety osoby mające problemy z poziomem cukru we krwi nie powinny sięgać zbyt często po rzodkiewkę. Zawartość cukru w 116 gramach rzodkiewki wynosi 2.2 grama, a to nie jest wcale tak mało.

5

WITAMINY. Rzodkiewki zawierają mnóstwo witamin. W rzodkiewce znajdują się między innymi ryboflawina, witamina B6, witamina C, witamina K czy sól kwasu foliowego.

6

MINERAŁY. Poza witaminami w rzodkiewce znajdziesz szereg pożytecznych minerałów, a wśród nich wapń, potas, sód, żelazo, magnez, fosfor i cynk.

7

PROTEINY. Proteiny i aminokwasy w rzodkiewce są, ale w niezbyt dużej ilości. Jeśli zjesz 100 gramów rzodkiewki dostarczysz sobie ok. 0.68 grama protein- to dość mało. Mimo wszystko warto sięgać po rzodkiewki, a ilość protein uzupełniać innymi produktami.

8

BŁONNIK. W rzodkiewce znaleźć można zarówno błonnik rozpuszczalny jak i błonnik pokarmowy. A to ważne, ponieważ błonnik pomaga zwalczyć problemy trawienne i usprawnia cały proces trawienia.

9

WŁAŚCIWOŚCI ANTYSEPTYCZNE. Rzodkiewka ma właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Dzięki temu zaleca się spożywanie rzodkiewki przy kaszlu, problemach żołądkowych, gastrycznych czy jelitowych. Ponadto spokojnie możesz jeść rzodkiewkę przy problemach z wątrobą, kamieniach nerkowych czy kamieniach żółciowych.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane