zdjęcie na ścianie

Jak wieszać obrazy na ścianie? Cz. III·

Berna - specjalista Tipy.pl
zdjęcie na ścianie
1 z 10
W tej części artykułu dowiesz się jak grupować podobne zdjęcia i obrazy ze względu na ich kształt i obramowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wieszania obrazów i poznać ciekawe aranżacje, zachęcam do przeczytania poprzednich dwóch części tego poradnika. Odnośniki do nich znajdziesz na końcu artykułu.
1
wieszanie obrazów - przykładowa aranżacja 1
Różne kształty ram

Aranżację grupy obrazów możesz urozmaicić łącząc ze sobą kilka obrazów w ramach o różnych kształtach. Na zdjęciu obok dwa owalne obrazki znajdują się po bokach umieszczonych wzdłuż jednej osi prostokątnych zdjęć. Ręcznie namalowana na ścianie winorośl i widoczne druty, na których wiszą poszczególne obrazki, służą połączeniu wszystkich elementów w spójną całość.

2
Łączenie kolorów

Obrazy na ścianie będą lepiej uwypuklone, jeśli dobierze się je tak, by miały kolor kontrastowy do koloru ściany. Efekt taki można w prosty sposób uzyskać umieszczając obrazki w większych ramach z kolorowym tłem. Białe tło doskonale pasuje do przedstawionej na zdjęciu ciemnej ściany. Dla jasnej ściany należałoby zastosować ciemne tło i jasny obraz.

3
Elementy architektoniczne na ścianie

Żeby podkreślić dekorację ścienną zastosuj kontrast. Na zdjęciu obok przedstawiono białą, drewnianą ramę, która doskonale odznacza się na tle ciemnej ściany. Taki architektoniczny akcent dobrze wygląda we wnętrzu pod warunkiem, że jest dopasowany do kształtu i rozmiaru ściany.

4
Spójność motywów

Wystrój pomieszczenia podkreślisz dekoracjami ściennymi, które powtarzają kolory, motywy i styl pozostałych dekoracji wnętrza.

5
Podobne ramy

Żeby zharmonizować zestaw obrazów, opraw je w podobne ramki, najlepiej z tłem. Ta technika pozwoli uczynić dekorację ścienną w zasadzie ze wszystkiego – pocztówek, zdjęć, wycinków z gazet, grafik. Nie ma znaczenia czy są to tylko dwa obrazki (jak na zdjęciu obok), czy będzie ich kilkanaście.

6
Plakaty zamiast obrazów

Poszukaj plakatów, które są dla ciebie inspirujące i wykorzystaj ich szatę kolorystyczną i styl jako bazę dla pozostałych elementów wystroju wnętrza. Na zdjęciu obok widać plakaty przedstawiające Paryż, które są pamiątką z wakacji. Kolory i tematyka plakatów odzwierciedlone są w kolorach tkanin, mebli i ścian.

7
Trzy w jednym

Zrób oryginalną dekorację ścienną przyklejając na prostokącie z kolorowego brystolu trzy podobne obrazki i oprawiając całość w jedną ramę. Może to być również zestaw dwóch grafik, czy sześć małych rodzinnych zdjęć. Rama, w którą oprawiona będzie aranżacja dodatkowo podkreśli wagę dekoracji.

8
Trochę humoru

Sztuka nie musi być poważna. Czasami warto dodać wnętrzu nieco humoru. Szukaj zestawów obrazków, które pasują do stylu wnętrza i podkreślą kolory pozostałych elementów dekoracyjnych – tkanin, ścian, podłogi, zasłon itp. Przykładem mogą być obrazki z bajek oprawione w takie same ramki i umieszczone w zamkniętej kompozycji nad zagłówkiem dziecięcego łóżka. Nie tylko ożywiają one pokój, ale również świetnie korespondują z innymi akcentami dekoracyjnymi, jak np. poszewki na poduszki.

9
Dalsze wskazówki

Ten artykuł stanowi trzecią część poradnika o grupowaniu i wieszaniu obrazów w pomieszczeniach. Pozostałe części poradnika omawiające poszczególne aranżacje znajdziesz po kliknięciu na poniższe odnośniki:

Strona 1 z 10

Powiązane porady

Ramka na zdjęcia - zrób to sam
Tablica korkowa z korków
Schowek w książce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane