nadmierna potliwość pach

Domowe sposoby na pocenie się pod pachami

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
nadmierna potliwość pach
1 z 9
Człowiek musi się pocić, żeby usunąć z organizmu toksyny. Jednak nadmierna potliwość nie jest już zjawiskiem normalnym, a dla cierpiących na nią osób stanowi nie lada problem. Nadpotliwość pach może wynikać z wielu czynników: stresu, nieodpowiedniej diety, leków lub wrodzonej nadreaktywności gruczołów potowych. Dostępne w drogeriach antyperspiranty ograniczają pocenie się pod pachami jedynie w pewnym stopniu, a czasem tylko maskują nieprzyjemny zapach. Żaden z nich nie leczy przyczyny, ani całkowicie nie usuwa objawów nadpotliwości. Opisane poniżej domowe sposoby na nadmierne pocenie pomagają oczyścić organizm z toksyn, zapobiegając nadpotliwości. Część z nich pozwala wchłonąć pot, zanim dojdzie do rozwoju powodujących nieprzyjemny zapach bakterii.
1
sole do kąpieli
Domowe sole do kąpieli

Organizm, w którym znajduje się dużo toksyn, próbuje oczyścić się między innymi za pomocą nadmiernego wydzielania potu. Domowe sole do kąpieli pomogą odblokować pory i w naturalny sposób usunąć zanieczyszczenia.

Zmieszaj 1 ½ szklanki boraksu, 1 szklankę soli morskiej, 1 szklankę sody oczyszczonej i odrobinę wybranego olejku eterycznego (do wyboru: cytrynowy, limonkowy, geraniowy, pomarańczowy, miętowy). Do wanny z ciepłą wodą wsyp ¼ – ½ szklanki uzyskanej soli do kąpieli. Wejdź do wanny i namaczaj ciało w roztworze przez 10-20 minut. Jeśli chcesz, zmniejsz nieco temperaturę wody, ponieważ sole do kąpieli działają również wówczas, gdy woda jest chłodna. W lecie możesz używać ich nawet do całkiem zimnych kąpieli.

2
ocet winny
Ocet i olejki

Zmieszaj 120 ml czerwonego (lub dowolnego innego) octu winnego z 30 kroplami wybranego olejku eterycznego. Umieść całość w szczelnym, próżniowym pojemniczku. Potrząśnij dobrze i odstaw na tydzień, żeby olejek połączył się z octem. Codziennie potrząsaj pojemniczkiem przynajmniej przez 10 sekund. Przechowuj go w ciemnym, suchym miejscu. Po tygodniu specyfik jest gotowy do użycia. Dodawaj po 3 łyżki mikstury do każdej kąpieli.

3
sauna
Kąpiele parowe

Regularne korzystanie z sauny pozwala zapobiec odkładaniu się w organizmie toksyn, a co za tym idzie – wyeliminować problem nadmiernego pocenia się pach. Kąpiele parowe relaksują umysł i ciało, obniżając poziom hormonów stresu. W przypadku osoby dorosłej codzienne poranne lub wieczorne korzystanie z sauny pozwoli pozbyć się problemu nieprzyjemnego zapachu. Kąpiel parowa powinna trwać 10-20 minut, ale należy pamiętać, by pić dużo wody, ponieważ częste korzystanie z sauny wysusza skórę i może prowadzić do odwodnienia organizmu.

4
talk do ciała
Talk do ciała domowej roboty

Talki do ciała absorbują wilgoć powstałą na skutek nadreaktywności gruczołów potowych i zabijają bakterie wywołujące brzydki zapach. Te wykonane w domu są na tyle silne, że mogą być stosowane zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn.

Jako bazy talku użyj skrobi kukurydzianej lub białej glinki.

  • Talk dla mężczyzn: zmieszaj ½ szklanki bazy, 4 łyżki sproszkowanego drzewa sandałowego i po 3 krople olejków eterycznych sandałowego, jaśminowego i limonkowego.

  • Talk dla kobiet: zmieszaj ½ szklanki bazy, 3 łyżki drobno rozgniecionej lawendy i po 3 krople olejków eterycznych różanego, lawendowego i pomarańczowego.

Wszystkie składniki umieść w zamykanym pojemniczku, wstrząśnij i odstaw na 5 dni, żeby dobrze się połączyły. Gotowy talk nakładaj na skórę pod pachami po każdym prysznicu lub kąpieli.

5
nalewka z octu jabłkowego
Środki doustne domowej roboty

Zamiast kupować środki przeciw poceniu w aptece, możesz samodzielnie przygotować doustny specyfik, który pomoże ci pokonać problem nadmiernej potliwości.

Zmieszaj 2 łyżki octu jabłkowego i 1/8 łyżeczki sody oczyszczonej w małej szklaneczce (np. do shotów). W przypadku niewielkiej nadpotliwości pij jedną porcję tego specyfiku dziennie, jeśli problem jest bardzo ostry – maksymalnie trzy porcje dziennie.

Ocet jabłkowy jest źródłem bakterii, które niszczą „złe” bakterie odpowiedzialne za odkładanie w organizmie toksyn i nadmierną potliwość. Soda oczyszczona zmniejsza natomiast kwasowość organizmu, neutralizując pH krwi.

6
dezodorant
Dezodorant domowej roboty

Całkowite powstrzymanie pocenia jest niemożliwe. Dlatego ważne jest stosowanie dobrego dezodorantu, który wchłonie wilgoć i zapobiegnie rozwojowi bakterii. Dostępne w sklepach antyperspiranty i dezodoranty nie spełniają jednak swojego zadania, jedynie maskując nieprzyjemny zapach. Doskonałym i skutecznym rozwiązaniem będzie samodzielne przygotowanie dezodorantu. W tym celu zmieszaj po 5 kropli poszczególnych olejków eterycznych: cyprysowego, szałwiowego i kolendrowego oraz 15 kropli olejku z drzewa sandałowego, 1 łyżkę spirytusu lub wódki i 60 ml soku z aloesu (lub oczaru wirginijskiego) - do kupienia tutaj. Całość umieść w butelce z atomizerem. Przed każdym użyciem dobrze wstrząśnij butelkę. Każdą pachę spryskaj 2-3 razy. Unikaj kontaktu dezodorantu z oczami i błonami śluzowymi. Możesz również nasączyć dezodorantem gąbkę i nanieść go na skórę pod pachami. W razie konieczności aplikację można powtórzyć.

7
dieta warzywna
Odpowiednia dieta

Ćwiczenia fizyczne i odpowiednia dieta są bardzo ważne w pozbywaniu się nagromadzonych w organizmie toksyn i eliminowaniu nieprzyjemnych zapachów. Jedz pokarmy, w których składzie znajduje się dużo zielonych warzyw liściastych i błonnika. Włącz do swojego stylu życia regularną aktywność fizyczną.

8
bawełniana koszulka
Inne wskazówki

Gruczoły potowe znajdujące się pod pachami nie mają dostępu do powietrza, tak jak pozostałe gruczoły znajdujące się na ciele. Z tego powodu pot nie odparowuje odpowiednio szybko, zwłaszcza w przypadku nadmiernej potliwości. Żeby wchłonąć pot zanim dojdzie do namnożenia się bakterii odpowiedzialnych za jego nieprzyjemny zapach, noś zawsze ubrania wykonane wyłącznie z naturalnych materiałów, takich jak bawełna czy len. Pozwolą one skórze lepiej oddychać i błyskawicznie wchłoną nadmierną wilgoć.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

typy hormonalne
hormony
niedoczynność tarczycy

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

KamilaCzernik
20.03.2017
Nadpotliwość to naprawdę przechlapana sprawa i raczej żadne domowe sposoby tu nie pomogą. Nie ma rady, tylko trzeba sobie ogarnąć jakiś dobry antyperspirant, np. Etiaxil.
JoJo
08.07.2014
Zimn.edku: spocić można się również z nerwów przy minus 20 stopniach. Regulacja temperatury a nadpotliwość to dwie różne historie. Najważniejsze, ze zdajesz sobie sprawę jak niewiele jeszcze wiesz.
interion
08.07.2014
Zimn edek, a pomyślałeś może o tych, którzy cierpią na nadpotliwość i pocą się w nadmiarze?Przekonaj ich, że ich choroba to zabezpieczenie przed przegrzaniem i udarem. Na pewno pomoże im to, gdy po raz kolejny będą płonąć ze wstydu z powodu wielkich mokrych plam na koszulce. Powodzenia. Widać, że twój poziom specjalizacji jest na wyższym poziomie, niż wspomnianych "interredaktorów"....
zimn edek
08.07.2014
A ja głupi zawsze myślałem, że pocenie służy do regulacji temperatury organizmu.
Takie rady, by ograniczyć pocenie w upały to prosta droga do przegrzania i udaru.
Ale co ja wiem....?
Interedaktorzy są specjalistami w każdej dziedzinie.
ewi
08.07.2014
kurcze, super - wystarczy mieć w domu drzewo sandałowe i po problemie. Głupie te rady i "domowe" sposoby. Nie lepiej pić 2-3 szklanki naparu z szałwii i się myć?