nadmierna potliwość pach

Domowe sposoby na pocenie się pod pachami

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
nadmierna potliwość pach
1 z 9

Człowiek musi się pocić, żeby usunąć z organizmu toksyny. Jednak nadmierna potliwość nie jest już zjawiskiem normalnym, a dla cierpiących na nią osób stanowi nie lada problem. Nadpotliwość pach może wynikać z wielu czynników: stresu, nieodpowiedniej diety, leków lub wrodzonej nadreaktywności gruczołów potowych. Dostępne w drogeriach antyperspiranty ograniczają pocenie się pod pachami jedynie w pewnym stopniu, a czasem tylko maskują nieprzyjemny zapach. Żaden z nich nie leczy przyczyny, ani całkowicie nie usuwa objawów nadpotliwości. Opisane poniżej domowe sposoby na nadmierne pocenie pomagają oczyścić organizm z toksyn, zapobiegając nadpotliwości. Część z nich pozwala wchłonąć pot, zanim dojdzie do rozwoju powodujących nieprzyjemny zapach bakterii.

1
sole do kąpieli
Domowe sole do kąpieli

Organizm, w którym znajduje się dużo toksyn, próbuje oczyścić się między innymi za pomocą nadmiernego wydzielania potu. Domowe sole do kąpieli pomogą odblokować pory i w naturalny sposób usunąć zanieczyszczenia.

Zmieszaj 1 ½ szklanki boraksu, 1 szklankę soli morskiej, 1 szklankę sody oczyszczonej i odrobinę wybranego olejku eterycznego (do wyboru: cytrynowy, limonkowy, geraniowy, pomarańczowy, miętowy). Do wanny z ciepłą wodą wsyp ¼ – ½ szklanki uzyskanej soli do kąpieli. Wejdź do wanny i namaczaj ciało w roztworze przez 10-20 minut. Jeśli chcesz, zmniejsz nieco temperaturę wody, ponieważ sole do kąpieli działają również wówczas, gdy woda jest chłodna. W lecie możesz używać ich nawet do całkiem zimnych kąpieli.

2
ocet winny
Ocet i olejki

Zmieszaj 120 ml czerwonego (lub dowolnego innego) octu winnego z 30 kroplami wybranego olejku eterycznego. Umieść całość w szczelnym, próżniowym pojemniczku. Potrząśnij dobrze i odstaw na tydzień, żeby olejek połączył się z octem. Codziennie potrząsaj pojemniczkiem przynajmniej przez 10 sekund. Przechowuj go w ciemnym, suchym miejscu. Po tygodniu specyfik jest gotowy do użycia. Dodawaj po 3 łyżki mikstury do każdej kąpieli.

3
sauna
Kąpiele parowe

Regularne korzystanie z sauny pozwala zapobiec odkładaniu się w organizmie toksyn, a co za tym idzie – wyeliminować problem nadmiernego pocenia się pach. Kąpiele parowe relaksują umysł i ciało, obniżając poziom hormonów stresu. W przypadku osoby dorosłej codzienne poranne lub wieczorne korzystanie z sauny pozwoli pozbyć się problemu nieprzyjemnego zapachu. Kąpiel parowa powinna trwać 10-20 minut, ale należy pamiętać, by pić dużo wody, ponieważ częste korzystanie z sauny wysusza skórę i może prowadzić do odwodnienia organizmu.

4
art/2012/13468_88824_big.jpg
Talk do ciała domowej roboty

Talki do ciała absorbują wilgoć powstałą na skutek nadreaktywności gruczołów potowych i zabijają bakterie wywołujące brzydki zapach. Te wykonane w domu są na tyle silne, że mogą być stosowane zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn.

Jako bazy talku użyj skrobi kukurydzianej lub białej glinki.

  • Talk dla mężczyzn: zmieszaj ½ szklanki bazy, 4 łyżki sproszkowanego drzewa sandałowego i po 3 krople olejków eterycznych sandałowego, jaśminowego i limonkowego.

  • Talk dla kobiet: zmieszaj ½ szklanki bazy, 3 łyżki drobno rozgniecionej lawendy i po 3 krople olejków eterycznych różanego, lawendowego i pomarańczowego.

Wszystkie składniki umieść w zamykanym pojemniczku, wstrząśnij i odstaw na 5 dni, żeby dobrze się połączyły. Gotowy talk nakładaj na skórę pod pachami po każdym prysznicu lub kąpieli.

5
art/2012/13468_88825_big.jpg
Środki doustne domowej roboty

Zamiast kupować środki przeciw poceniu w aptece, możesz samodzielnie przygotować doustny specyfik, który pomoże ci pokonać problem nadmiernej potliwości.

Zmieszaj 2 łyżki octu jabłkowego i 1/8 łyżeczki sody oczyszczonej w małej szklaneczce (np. do shotów). W przypadku niewielkiej nadpotliwości pij jedną porcję tego specyfiku dziennie, jeśli problem jest bardzo ostry – maksymalnie trzy porcje dziennie.

Ocet jabłkowy jest źródłem bakterii, które niszczą „złe” bakterie odpowiedzialne za odkładanie w organizmie toksyn i nadmierną potliwość. Soda oczyszczona zmniejsza natomiast kwasowość organizmu, neutralizując pH krwi.

6
art/2012/13468_88826_big.jpg
Dezodorant domowej roboty

Całkowite powstrzymanie pocenia jest niemożliwe. Dlatego ważne jest stosowanie dobrego dezodorantu, który wchłonie wilgoć i zapobiegnie rozwojowi bakterii. Dostępne w sklepach antyperspiranty i dezodoranty nie spełniają jednak swojego zadania, jedynie maskując nieprzyjemny zapach. Doskonałym i skutecznym rozwiązaniem będzie samodzielne przygotowanie dezodorantu. W tym celu zmieszaj po 5 kropli poszczególnych olejków eterycznych: cyprysowego, szałwiowego i kolendrowego oraz 15 kropli olejku z drzewa sandałowego, 1 łyżkę spirytusu lub wódki i 60 ml soku z aloesu (lub oczaru wirginijskiego) - do kupienia tutaj. Całość umieść w butelce z atomizerem. Przed każdym użyciem dobrze wstrząśnij butelkę. Każdą pachę spryskaj 2-3 razy. Unikaj kontaktu dezodorantu z oczami i błonami śluzowymi. Możesz również nasączyć dezodorantem gąbkę i nanieść go na skórę pod pachami. W razie konieczności aplikację można powtórzyć.

7
art/2012/13468_88827_big.jpg
Odpowiednia dieta

Ćwiczenia fizyczne i odpowiednia dieta są bardzo ważne w pozbywaniu się nagromadzonych w organizmie toksyn i eliminowaniu nieprzyjemnych zapachów. Jedz pokarmy, w których składzie znajduje się dużo zielonych warzyw liściastych i błonnika. Włącz do swojego stylu życia regularną aktywność fizyczną.

8
art/2012/13468_88828_big.jpg
Inne wskazówki

Gruczoły potowe znajdujące się pod pachami nie mają dostępu do powietrza, tak jak pozostałe gruczoły znajdujące się na ciele. Z tego powodu pot nie odparowuje odpowiednio szybko, zwłaszcza w przypadku nadmiernej potliwości. Żeby wchłonąć pot zanim dojdzie do namnożenia się bakterii odpowiedzialnych za jego nieprzyjemny zapach, noś zawsze ubrania wykonane wyłącznie z naturalnych materiałów, takich jak bawełna czy len. Pozwolą one skórze lepiej oddychać i błyskawicznie wchłoną nadmierną wilgoć.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

TaDZIK
25.02.2019
Ja też wybrałem tą maszynkę i efekty super.
Domino04
04.10.2018
Żadne domowe sposoby i te chemiczne środki nie są skuteczne. Czytałem różne fora i każdy pisał o różnych sposobach, aby się pozbyć pocenia. Ja te cierpiałem na pocenie, ale to takie silne pocenie, że miałem już tego dość. Antyperspirant pomógł mi pozbyć się pocenia. Do teraz jestem suchy.
asdalasda
24.04.2018
Jojo ma rację, w moim przypadku mimo iż ten pot jest na dobrą sprawę bezwonny, to jest tak obfity że po dwóch minutach od wyjścia z domu w koszulce już pojawiają się plamy pod pachami, po 30 minutach mam przemoczoną koszulkę pod pachami. Trzy lata się z tym borykam i nic nie pomaga.
KamilaCzernik
20.03.2017
Nadpotliwość to naprawdę przechlapana sprawa i raczej żadne domowe sposoby tu nie pomogą. Nie ma rady, tylko trzeba sobie ogarnąć jakiś dobry antyperspirant, np. Etiaxil.
JoJo
08.07.2014
Zimn.edku: spocić można się również z nerwów przy minus 20 stopniach. Regulacja temperatury a nadpotliwość to dwie różne historie. Najważniejsze, ze zdajesz sobie sprawę jak niewiele jeszcze wiesz.
interion
08.07.2014
Zimn edek, a pomyślałeś może o tych, którzy cierpią na nadpotliwość i pocą się w nadmiarze?Przekonaj ich, że ich choroba to zabezpieczenie przed przegrzaniem i udarem. Na pewno pomoże im to, gdy po raz kolejny będą płonąć ze wstydu z powodu wielkich mokrych plam na koszulce. Powodzenia. Widać, że twój poziom specjalizacji jest na wyższym poziomie, niż wspomnianych "interredaktorów"....
zimn edek
08.07.2014
A ja głupi zawsze myślałem, że pocenie służy do regulacji temperatury organizmu.
Takie rady, by ograniczyć pocenie w upały to prosta droga do przegrzania i udaru.
Ale co ja wiem....?
Interedaktorzy są specjalistami w każdej dziedzinie.
ewi
08.07.2014
kurcze, super - wystarczy mieć w domu drzewo sandałowe i po problemie. Głupie te rady i "domowe" sposoby. Nie lepiej pić 2-3 szklanki naparu z szałwii i się myć?