zafarbowana koszulka

Jak farbować ubrania barwnikiem naturalnym - kurkuma.
frEAk - specjalista Tipy.pl

Kurkuma to świetna przyprawa, o mocnym zapachu i intensywnym kolorze. Jest ona nie tylko świetna dla naszego organizmu, ale wykorzystuje się ją szeroko w kosmetyce. Ponadto kurkuma ma silne właściwości barwiące. Dlaczego więc ich nie wykorzystać? Spróbuj na początek z jakąś letnią koszulką. Warto. Żywe kolory są bardzo trendy.
P

* biała koszulka,
* gumki recepturki,
* kurkuma,
* woda,
* miska,
* garnek.

1
Farbowanie koszulki krok 1
Przygotuj wszystkie materiały. Nalej trochę zimnej wody do miski, na tyle aby bez problemu zamoczyć w niej koszulkę.
2
Włóż koszulkę do wody, aby cała się zmoczyła. Następnie ją odciśnij z wody.
3
Farbowanie koszulki krok 3
Następnie zwiąż koszulkę w kilku wybranych miejscach gumkami recepturkami. Tyle ile chcesz i tam gdzie chcesz. Puść wodze fantazji.
4
Wlej wodę do dużego garnka. Dodaj do niej 3-4 duże łyżki kurkumy. Postaw na kuchence i doprowadź do wrzenia. Następnie skręć ogień i gotuj przez 30 minut.
5
Farbowanie koszulki krok 5
Po tym czasie włóż do garnka przygotowaną wcześniej koszulkę. Pozostaw koszulkę w garnku na godzinę (może być dłużej). Co 10-15 minut ruszaj koszulkę w wodzie za pomocą drewnianej łyżki (łyżka też się zafarbuje, więc użyj starej łyżki). Dzięki temu kolor kurkumy lepiej i intensywniej złapie się koszulki.
6
Gdy kolor koszulki jest satysfakcjonujący wyjmij ją z garnka i płucz pod bieżącą, zimną wodą do momentu, aż woda ściekająca z koszulki nie będzie żółta.
7
Zdejmij gumki z koszulki i rozwieś ją do wyschnięcia.
8
Farbowanie koszulki krok 8
Voila, super piękna, ekologicznie zafarbowana koszulka gotowa.

Powiązane porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Beata
16.06.2018
Ja spróbowałam i wyszło super. Polecam :-)
maggda
17.07.2015
spróbowałam zafarbować bluzkę kurkumą i efekt był kiepski. kurkuma po gotowaniu opadła na dno garnka, a w wodzie nie zostało dużo barwnika. efekt - brzydkie, nierównomierne plamy na bluzce koloru brudno-żółtego. beznadzieja.
lamia
13.07.2015
a po co trzeba gotować wodę z kurkumą aż 30 min? krócej nie wystarczy?
leniwezcukrem
12.05.2014
czy można prać ją tylko ręcznie? :)