łuszczyca

Jak leczyć łuszczycę?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
łuszczyca
1 z 9
Łuszczyca jest chorobą skóry, na którą cierpi około 3% ludzi na całym świecie. Objawem łuszczycy są czerwone, łuszczące się plamki na skórze. Łuszczyca jest chorobą przewlekłą i często nawracającą. Poniżej znajdziesz wskazówki jak leczyć łuszczycę.
1
maseczka z błota z morza martwego
Błoto i sól z Morza Martwego

Jednym z najlepszych i najstarszych sposobów leczenia łuszczycy są kąpiele w Morzu Martwym. Morze Martwe z roku na rok zmniejsza swoją powierzchnię. Wody jest coraz mniej przez co jest ona coraz bardziej nasycona solą i minerałami takimi jak potas, magnez, soda, brom i wapń.

Jeśli nie możesz pozwolić sobie na wczasy nad Morzem Martwym kup sól i błoto z Morza Martwego (np. na Allegro). Zarówno maseczki jak i kąpiele w wannie z dodatkiem soli wykonuj codziennie.

2
Ryboterapia
Ryboterapia

Ryboterapia jest niezwykle pomocna w walce z łuszczycą oraz innymi chorobami dermatologicznymi. Jest to metoda leczenia za pomocą żywych rybek Garra Rufa. Z rybek tych wydzielają się do wody lecznicze składniki a poza tym oczyszczają one pyszczkami łuszczącą się skórę w chorych miejscach. Zabieg ten jest skuteczny w 90%. Problemem jest niestety fakt, że na terapię należy wybrać się do Niemiec, Szwajcarii, Turcji lub do Indii (cena ok 8 tyś zł).

Dowiedz się więcej na temat rybek na garrarufa.w.interia.pl

Polecam również obejrzenie filmiku (w j.ang) Garra Rufa.

3
ocet
Ocet winny

Zainfekowaną skórę smaruj octem winnym. Ocet winny jest jednym z najbardziej efektywnych w walce z łuszczycą produktów naturalnych ponieważ pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu PH skóry. Gazy nasącz octem i przyłóż w chore miejsca na 30 minut. Jeśli łuszczycą zainfekowana jest również skóra głowy wówczas wmasuj w nią ocet na pół godziny po czym umyj głowę szamponem zawierającym olejek naturalny (bez siarczanu sodowego laurylu).

4
aloes
Aloes

Używaj soku z miąższu aloesu do nawilżania skóry. Zanim położysz się do łóżka dokładnie skrop sokiem chorą skórę. Możesz także wsmarowywać sok zaraz po wyjściu z prysznica i osuszeniu skóry.

5
płatki owsiane
Sól siarczanowo-magnezowa i płatki owsiane

Kąp się w soli siarczanowo - magnezowej lub w płatkach owsianych. Zarówno sól jak i płatki bardzo wspomagają leczenie łuszczycy. Ciało myj delikatnym mydłem niezawierającym żadnych środków chemicznych.

6
witamina E
Witamina E

Jedz produkty bogate w witaminę E. Witamina ta jest odpowiedzialna za regeneracje skóry. Źródło witaminy E znajdziesz w oleju migdałowym, ziarnach słonecznika, jajach, orzechach włoskich i kiełkach pszenicy.

7
olejek arganowy
Olej arganowy

Wcieraj w skórę olej arganowy (do kupienia tutaj). Złagodzi on świąd, zmniejszy stan zapalny i wyraźnie poprawi kondycję skóry. To najlepszy naturalny specyfik na choroby skórne.

8
liście kapusty
Okłady z liści kapusty

Rób sobie kompresy używając liści kapusty. Oczyść kapustę ciepłą wodą i osusz ręcznikiem. Rozwałkuj liście tak aby je spłaszczyć i zmiękczyć. Podgrzej liście i połóż je na chorej skórze. Upewnij się że liście na siebie zachodzą. Przykryj całość miękkim materiałem lub obwiąż bandażem. Okłady z liści kapusty również należą do jednych z najbardziej efektywnych, naturalnych metod walki z łuszczycą.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

swędzenie skóry
grzybica
gronkowiec

Podobne porady

Komentarze (31)

* Pola wymagane

Plastic
17.03.2016
Cześć
Nie czytałem wypowiedzi i nie wiem czy mój sposób pokrywa się już z innymi, ale chciałbym się podzielić sprawdzoną przez siebie metodą, o której przeczytałem wcześniej na forach.
Najpierw zacząłem korzystać z pomysłu o Fitolizynie i Debelizynie dostępnych w aptekach. Potem (po tygodniu) dodałem pomysł o ziołach, o których mowa na stronie: http://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_naturalne_leczenie_luszczycy_cz2.html.
Problem z łuszczycą głowy (bo tylko na głowie miałem) znacznie się zmniejszył, wcześniej sypało się z głowy a teraz prawie nic i głowa nie swędzi.
Poczekałem z półtorej miesiąca, żeby być pewien zanim napiszę i teraz mogę spokojnie powiedzieć że te sposoby działają.
Nie wiem, który z nich jest skuteczniejszy bo stosowałem oba. Na początku Debelizyne i Fitolizyne z apteki - po łyżeczce każdego rano i wieczorem - a więc szklanka rano i szklanka wieczorem. Po tygodniu rano D+F a wieczorem ziółka. Zioła parzę (bo teraz tylko na tych ziółkach jestem raz na dwa dni) po 1 łyżeczce z każdego z 6 ziół - co daje jakieś 1.5 szklanki.
Efekt był widoczny po ok. 2-3 tygodniach.
Nie zrażajcie się smakiem.
By na początku nie swędziała głowa stosowałem olej arganowy.
Pozdrawiam i życzę udanej kuracji.
klimka1
12.11.2015
maść robiona chłodząca+ do tego maść novate. wymieszać smarować zawinąć folią spożywczą po paru dniach po łuszczycy ani śladu. 100 gr. chłodzącej + 30 gram novate. Na skórę głowy elocom płyn.
dasty
05.06.2015
Używaj mydła bez żadnych środków chemicznych. Przecież wszystkie mydła ogólnodostępne to sama chemia ! W drogich aptekach można dostać dobre mydła ale też za dobrą cenę a nie każdego na to stać.
nina
05.06.2015
Tylko slonce lub solarium i duze dawki ViT D i E pomaga rewelacyjnie.
guguś
22.05.2015
Choruję na łuszczycę od 30 lat. Najpierw zaczęło się od skóry głowy, potem tułów, nogi a na końcu twarz. Wszelkie zioła i maści sterydowe pomagają tylko doraźnie. Zauważyłem jednak, że pomaga mi przebywanie na słońcu. Zdecydowałem się pójść do solarium. Najpierw po 5 minut 2 razy w tygodniu. Potem w ciągu 2 miesięcy zwiększyłem naświetlanie do 8 minut. Z czasem przestałem to robić regularnie ale średnio 3 razy w miesiącu po 7 , 8 minut. Jaki jest obecnie efekt? Po prostu rewelacja. Po 1,5 roku chodzenia do solarium mogę wreszcie iść na basen i moi koledzy z pracy już mi nie docinają tępymi tekstami typu owrzodziały czy strupowaty. W solarium pozbyłem się prawie 90 % tego dziadostwa, dlatego że mam częste nawroty na skórze głowy. Jednak każda wizyta w solarium pomaga, tylko trzeba uważać aby się za mocno nie zjarać, a zimą będziemy mieli, ku zazdrości kolegów piękną opaleniznę. Polecam i pozdrawiam.
kowal137
07.04.2015
Miałem łuszczycę przez 4 m-ce ( dostałem ją po 2 krotnej anginie i bardzo silnych antybiotykach) , na początku maści , leki i tak wkółko , ale to leczy tylko skutki a nie przyczyny , internet to bogate źródło wiadomości - zmieniłem jedzenie - przeszedłem na wegetarianizm a przed zrobiłem kurację Siemionowej , pomogło - łuszczyca to nic innego jak zatrucie organizmu śmieciowym jedzeniem , zatruta wątroba i stres
bookbis
19.03.2015
mydło siarkowe dostepne w kazdej aptece za grosze do codziennej pielegnacji i tabletki sufrin (choc zaznaczam ,że w pierwszych tygodniach choroba sie nasila)
Luszczyca od 34lat
28.08.2014
Slonce i jeszcze raz slonce.
Zadne sole z morza martwego, tylko wyjazd do slonecznego Izralea pomaga zaleczyc luszczye.
Barbara
19.05.2014
kalia (nadmanganian potasu) wsypac odrobine do wody i tym obmywac chore miejsca. Potem nalezy posmarowac tlustym lremem, w moim przypadku byl to krem L, dawali to kiedys w pracy. Moze by wazelina. Slonce bardzo dobrze leczy, wiec nalezy sie opalac. Wody termiczne bardzo pomagaja. Wlasnie po wodach termicznych (termy) zeszlo mi na kolanach i lokciach. Masc dermowate. To sa moje sposoby a luszczyce mam od czterdziestu lat.
janka9
19.05.2014
Luszczyce mam od czterdziestu lat. To forma lagodna, ale poczatki byly straszne. Swedzialo i od drapania rozlewalo sie po calym ciele i bylo coraz gorzej. Pomogla mi pielegniarka, ktora byla przy lekarzu. To ona powiedziala mi abym kupila sobie nadmanganian potasu (to taki proszek, ktory z woda robi sie fioletowy, chyba kalia sie nazywa). Trzeba wsypac odrobine tego proszku do wody, zrobi sie fioletowe i tym obmywac chore miejsca. To osusza skore a potem posmarowac tlustym kremem. W moim przypadku byl to krem -wazelina-. Schodzilo super, codziennie bylo pepiej. Zostalo mi tylko na glowie i lokciach, czasami kolanach. Latem opalalam sie, bo przez zime znowu bylam obsypana krostami, ale slonce szybko goi i tak doszlam do piecdziesiatki i wciaz bylo tak samo. teraz mieszkam we wloszech i zima co tydzien jestem na termach. to wody lecznicze, pelne siarki i prawie zapomialam o luszczycy. Lokcie sa okragle, bez krost, kolana tak samo. Sa pojedyncze krostki, ale to juz bajka. Mam zawsze masc dermowate, ale jedna tubka starcza na dwa lata i tylko zima sie smaruje. Slonce, wody termalne, kalia i dermowate, to wszystko co potrzebuje do leczenia.