aktor

Jak zostać aktorem?

RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas kiedyś w życiu spróbował swoich umiejętności aktorskich. Może była to rola pierwszoplanowa w szkolnym przedstawieniu, a może jakiś mało znaczący występ. Nie każdy, bowiem posiada talent. Jednak talent to nie wszystko, trzeba także umieć się wypromować i odnaleźć w świecie show-biznesu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które ułatwią Ci start do kariery.
1
Planując edukację pomyśl o nauce w specjalnych szkołach teatralnych. Do tego typu szkół jest mnóstwo chętnych, dbaj więc o swoje stopnie i na każdym kroku doskonal swe umiejętności. Korzystaj z każdej nadarzającej się okazji, by szlifować swój talent. Zapisz się na zajęcia dodatkowe związane z Twoja pasją – kółka teatralne.
2
Utożsamiaj się z granymi przez Ciebie postaciami. Obserwuj ludzi w zawodzie, który masz zagrać - jeśli masz wcielić się w rolę strażaka, zobacz jak wygląda jego praca. Staraj się pokazać emocje – ból, rozpacz, radość, szczęście. Jeśli nie zdobędziesz tej umiejętności, nie będziesz dobrym aktorem.
3
Zgłoś się do banku twarzy. Firmy te posiadają ogromna ilość zdjęć, filmów i nagrań osób, które się do niech zgłaszają. Zgromadzone dane udostępniają później agencjom reklamowymi i producentom filmowym. Może akurat Twoja osoba zainteresuje innych. Wyślij swoje zdjęcia wraz z informacją o wzroście, kolorze włosów, oczu i wieku do takiego banku. Nie zapomnij podać numerów kontaktowych do siebie. Jeśli się spodobasz, firma zorganizuje Ci specjalną sesję zdjęciową i trafisz do bazy danych.
4
Jeśli któryś z producentów Cię zauważy, zostaniesz zaproszona na casting. Stajesz wówczas twarzą w twarz z reżyserem, a Twoim zadaniem jest przekonanie go, że to właśnie dla Ciebie stworzona jest dana rola. Najważniejsze jest, by pokonać stres i pozbyć się tremy – to decyduje o tym, jak wypadniesz przed komisją.
5
Postaraj się zwrócić na siebie uwagę, przez castingi przewija się setki ludzi – zrób coś, by wyróżnić się z tłumu. Ubierz się nietypowo, rozbaw komisję.
6
Aktorstwo ciągle uczy czegoś nowego, pamiętaj, zatem, by nie popadać w rutynę i wyznaczać sobie nowe cele. Musisz być pracowity i zdyscyplinowany. Każda rola to nowe doświadczenie, do którego musisz się przygotować. Nie jest to łatwe zadanie, ale Twoje starania z pewnością zostaną docenione.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

paparazzi
pisanie artykułu
złamany ołówek

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Wiki
04.11.2016
Mnie kiedyś wybrali w takim banku i miałam gdzieś jechać na jakieś castingi itp. mialam wtedy 10 lat i rodzice stwierdzili że nie pojadę, bo zawale szkołę a poza tym to dość daleko itd i robili wszystko zebym nie pojechala ja natomiast chcialam. Koniec końców nie pojechalam i teraz żałuję bo aktorstwo to coś co chcę robić jednak moi rodzice nie są do końca przekonani żebym była aktorką. Mam 14 lat. Jak ich namówić żeby mi pomogli, pozwalali brać udział w castingach itp??? Pomóżcie
Tazor
26.04.2012
Artykuł zadziwiający (sukces), lecz tak naprawdę są trzy opcje:

- Mieć sporo kasy {Najczęstsza}
- M-E-N-A-D-Ż-E-R (Równie często)
- Mieć prawdziwy talent (Najczęściej... TO SIĘ NIE LICZY)

Pozdrowienia i życzę dalszych sukcesów :)
sylwa
05.02.2012
dziękuje
PAWEŁ MISZCZU
19.01.2012
A ja raz jak byłem zj....y to gadałem z lodówką... pomidory mi s.... dała