zdrowe zęby

Jak zdiagnozować chorobę na postawie stanu zębów i jamy ustnej?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
6
Białe linie po wewnętrznej stronie policzków

Jest to objaw liszaju płaskiego.

Gdy myjesz zęby pewnie nie spodziewasz się, że odkryjesz objawy choroby skóry. Liszaj płaski to łagodna w przebiegu choroba, która dotyka zarówno mężczyzn, jak i kobiety między 30 a 70 rokiem życia. Pierwszym jej celem są zazwyczaj błony śluzowe jamy ustnej.

Ustna odmiana liszaju płaskiego przypomina białawy, koronkowy wzór znajdujący się po wewnętrznej stronie policzków. W 70% przypadków zmiany chorobowe najpierw pojawiają się w jamie ustnej, a dopiero później przenoszą się na inne części ciała.

Innym miejscem, w którym często pojawia się liszaj jest pochwa. Choroba ta często mija samoistnie, ale czasami potrzebna jest pomoc lekarza.
7
Pękająca sztuczna szczęka

Może być objawem zachłystowego zapalenia płuc.

Większość osób w ogóle nie wiąże stanu swojej sztucznej szczęki ze zdrowiem, a już na pewno nie przyszłoby im do głowy, że pękanie protezy może być objawem tzw. zachłystowego zapalenia płuc. Jednak zachłystowe zapalenie płuc jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów wśród osób starszych.

Choroba ta rozwija się często na skutek przedostania się do płuc zanieczyszczeń znajdujących się pomiędzy dziąsłami, a sztuczną szczęką. Prowadzi to do bardzo niebezpiecznego (a nawet śmiertelnego) stanu zapalnego. Żeby zapobiec tej chorobie należy co wieczór zdejmować protezę i czyścić ją specjalną szczoteczką, a następnie umieszczać w roztworze o właściwościach oczyszczających.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Szukaj miękkiego, popękanego osadu rozwijającego się na powierzchni protezy.

Pamiętaj, że dokładne i regularne czyszczenie sztucznej szczęki daje ci 100% ochronę przed tą groźną chorobą.

Powiązane porady

wątroba oczyszczanie
kiszona kapusta
kamica nerkowa

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lary
24.11.2014
czy mogę mieć sucho w gardle od martwego zeba, tzn. leczonego kanalowo, bo tak mam odkad dentystka mi zrobila zeba?