zatrzymanie wody w organizmie

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

ZnachorZnachor - specjalista Tipy.pl
zatrzymanie wody w organizmie
1 z 9
Jeśli czujesz się jak ludzik Michellin, zwłaszcza gdy zbliża się miesiączka, jesteś jedną z wielu kobiet, które zmagają się z problemem zatrzymania wody w organizmie. Jest to część syndromu napięcia przedmiesiączkowego (PMS) związana ze zmianami w gospodarce hormonalnej tuż przed wystąpieniem krwawienia. Istnieją jednak sytuacje, gdy zatrzymanie wody w organizmie dotyka zarówno kobiet, jak i mężczyzn i jest ono skutkiem problemów z nerkami (zarówno poważnych chorób nerek, jak i picia niewystarczającej dla prawidłowego metabolizmu ilości wody). Z nadmiernym gromadzeniem wody związana jest również nieprawidłowa praca serca, wątroby i tarczycy. Powód może być też prozaiczny – spożywanie zbyt dużej ilości solonych potraw zamienia twój organizm w wielki zbiornik na wodę. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów na usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Nie mogą one jednak stanowić alternatywy dla profesjonalnej pomocy lekarskiej. Jeśli podejrzewasz, że twoje problemy mogą być związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem narządów wewnętrznych (w szczególności nerek), niezwłocznie udaj się do lekarza.
1
frytki
Unikaj soli

Gdy czujesz, że wkrótce nadejdzie okres, prawie całkowicie zrezygnuj ze spożywania słonych potraw. Sól zwiększa zatrzymywanie wody w organizmie, sprawiając, że czujesz się jeszcze „większa”. Całkowicie ogranicz w tym czasie fast-foody i przetworzone pokarmy. Są one wprost przeładowane solą. Zamiast solić potrawy, dopraw je pieprzem lub innymi przyprawami.

2
banany
Jedz banany

Pokrój je na talarki i dodaj do płatków śniadaniowych, zrób z nich koktajl lub po prostu obierz i zjedz. Banany zawierają dużą ilość potasu, który pomaga pozbyć się nadmiaru wody. Nie przepadasz za bananami? Wymień je na garść rodzynek.

3
kostki lodu
Rób okłady z lodu

Gdy puchną ci kostki, przyłóż do nich okład z lodu. Kostki lodu umieść w plastikowej torebce strunowej i owiń cienkim ręczniczkiem. Przyłóż kompres do opuchniętego miejsca na 5-10 minut. W lecie mocz nogi w głębokiej (powyżej kostek) kąpieli z lodowatej wody. Osoby chorujące na cukrzycę nie powinny stosować tego sposobu.

4
żurawina
Jedz naturalne środki moczopędne

Do kanapek i sałatek dodawaj naturalny środek moczopędny – kapustę. Na drugie śniadanie zjedz porcję surówki z białej kapusty. Pij naturalny sok z żurawiny. To kolejny skuteczny środek moczopędny.

5
jogurt
Jedz jogurt

Zbyt duża ilość ciężkostrawnych przekąsek prowadzi do niestrawności i wzdęć. Jeśli czujesz się pełna nie tylko z powodu zatrzymania wody w organizmie, zjedz porcję jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu. Zawiera on żywe kultury bakterii wspomagające trawienie.

6
picie wody
Pij wodę

Może będzie to dla ciebie zaskoczeniem, ale najlepszym środkiem na pozbycie się nadmiaru wody w organizmie jest... woda! Nic tak skutecznie nie oczyści twojego organizmu z toksyn i nie złagodzi objawów PMS. Pij 8-10 szklanek wody dziennie (więcej, gdy ćwiczysz).

UWAGA! Ten sposób należy stosować tylko w przypadku przedmiesiączkowego zatrzymania wody w organizmie. Jeśli za stanem tym stoją inne poważne schorzenia (w tym problemy z nerkami), picie większej ilości wody może nie być korzystne.

7
witaminy
Zażywaj witaminy

Gdy czujesz się jak nadmuchany balon, spróbuj zażywać witaminy A i C. Zmniejszają one kruchość naczynek krwionośnych i zmniejszają ilość wody zatrzymanej w organizmie. Wypróbuj również suplementy diety na nadmiar wody w organizmie.

8
zakazy i nakazy
Zalecenia i zakazy

  • Unoś nogi. Zatrzymanie wody w organizmie sprawia, że kostki puchną jak drożdżowe bułeczki. Żeby temu zapobiec, trochę się poruszaj. Ćwiczenia angażujące mięśnie łydek pomagają pobudzić krążenie krwi i usunąć nadmiar wody z okolicy kostek. Cuda może zdziałać również regularne maszerowanie, bieganie, jazda na rowerze czy uprawianie aerobiku. Jeśli masz pracę siedzącą i doskwiera ci opuchlizna kostek, co kilka minut unoś nogi równolegle do podłogi. Podczas przerw w pracy rób krótkie spacery lub wspinaj się po schodach.

  • Trzymaj stopy w górze. Gdy czytasz, odpoczywasz, oglądasz telewizję, połóż pod nie poduszkę. Grawitacja pomoże usunąć nadmiar wody z nóg.

  • Odzwyczaj się od siedzenia ze skrzyżowanymi nogami. Ograniczasz w ten sposób przepływ krwi sprawiając, że nogi nie tylko puchną, ale i tworzą się na nich nieestetyczne pajączki.

  • Wyrzuć ze swojej szafy wszystkie obcisłe ubrania. Jeśli musisz się nieźle napocić, żeby wcisnąć się w spodnie, możesz być pewna, że nacisk na górną część ud i brzuch uniemożliwi odpływ płynów z dolnych partii nóg.

  • Ogranicz spożycie alkoholu.

  • Rzuć palenie.

  • Unikaj fast-foodów. Nie tylko są kaloryczne i niezdrowe, ale poprzez dużą zawartość soli zatrzymują w twoim organizmie wodę.

  • Zamiast jeść 3 duże posiłki w ciągu dnia, spożywaj 6 mniejszych.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Zielone oczy
typy hormonalne
chrapanie

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

faja
01.02.2016
bez senu
E
09.04.2015
"Grawitacja pomoże usunąć nadmiar wody z nóg."
I ktoś to napisał na serio?
adaaaa
27.11.2014
Herbatka lub tabletki z pokrzywy pomagają na nadmiar wody w organizmie.
Zniesmaczona
01.10.2014
A cóż to za świńska reklama "nazwa.pl" której nie można się pozbyć. Przestaje odwiedzać waszą strone.
Bah
25.08.2014
A jak nie możesz żyć bez soli, zastąp ją chlorkiem potasu - jest też słony, tylko zostawia lekko gorzkawy posmak (nie za mocny). Tylko uważaj jeśli masz kłopoty z nerkami...
paula_1505
24.08.2014
Moim zdaniem najlepszym sposobem jest zrobienie 1-2 dniowej diety oczyszczającej. Przy codziennym funkcjonowaniu zalecałabym picie wody z cytryną, oczywiście bez cukru.
marcinkaczy
23.07.2014
Proponuje jeść przyprawy. Przyspieszają przemianę materii i jedząc je już pół roku czuję się świetnie. Traktuje je jak lekarstwo, głównie cynamon, ostra papryka, pieprz, curry. Można jeść także inne i rzecz jasna. Od początku roku schudłem 15 kilo :)
MG
08.07.2013
Marta: Czy to cały Twój codzienny posiłek? Wszystkie te produkty, co wymieniłaś? Poza tym podział posiłków jedynie na śniadanie, obiad i kolację? Błąd, błąd, jeszcze raz błąd. Jeśli tak to źle się odżywiasz - dostarczasz sobie zbyt małej ilości energii i składników odżywczych. W takim wypadku organizm nastawia się na "oszczędzanie energii" i zwalnia Twój metabolizm. Dlatego nie dziw się, że masz "tragiczną przemianę materii".
Marta
03.06.2013
Oprócz picia wody w duuużych ilościach myślę że odżywiam się ok tzn śniadanie:płatki fitness z jogurtem i kromka chleba, II kromka, obiad: płatki, kolacja: jogurt a woda i tak się zatrzymuje. Ćwiczę na hula hop ok godziny dziennie a i tak moja przemiana materii jest tragiczna. Już nie wiem co mam robić. Mam niedoczynność tarczycy (jeszce jestem przed wizytą), ale tak się nie da funkcjonować...
NieLubieOdkurzac
23.04.2013
Ja przed miesiączką jestem bardzo spuchnięta i nic na to nie mogę poradzić... :( Muszę tez uważać, co jem, bo wiele rzeczy powoduje, że czuję się jeszcze bardziej powiększona.