Jak zwalczyć rozstępy?

Jak zwalczyć rozstępy?
NadiiNadii - specjalista Tipy.pl

Rozstępy to wrzecionowate pasma na skórze. Powstają najczęściej na skutek nagłego przyrostu masy, niezależnie od tego czy jest to tkanka tłuszczowa czy mięśniowa. Bardzo często rozstępy pojawiają się też w czasie ciąży i karmienia piersią. Poniżej znajdziesz klika sposobów na zwalczenie rozstępów.
1
Nawilżenie

Kiedy następuje przyrost masy ciała podczas ciąży czy intensywnych ćwiczeń na siłowni warto zadbać o skórę zanim pojawią się rozstępy. Miejsca szczególnie narażone na powstanie rozstępów należy często nawilżać i natłuszczać. Można także stosować preparaty zawierające witaminę E, która uelastyczni skórę.

2
Prysznic - zimna i ciepła woda na zmianę

Naprzemienne kąpiele ciepłą i zimną wodą wpłyną dodatnio na elastyczność skóry i pomogą zmniejszyć rozstępy.

3
Witaminy A, D i E

Aby pozbyć się rozstępów warto także doustnie przyjmować witaminy A, D i E, same wprawdzie nie zlikwidują rozstępów, ale w połączeniu z innymi zabiegami mogą być bardzo skuteczne.

4
Kwas mlekowy, pirogronian sodowy, związki krzemu lub wyciągi z soi

Rozstępy można zmniejszyć przy pomocy dostępnych w drogeriach i aptekach preparatów zawierających kwas mlekowy, pirogronian sodowy, związki krzemu lub wyciągi z soi.

5
Białka kurze

Naturalnym remedium na rozstępy są białka kurze. Białka zawierają aminokwasy i proteiny które leczą skórę i sprawiają, że staje się gładka i młodzieńcza. Dwa białka z jajek należy ubić i pokryć pianą rozstępy. Jak białko wyschnie należy spłukać je zimną wodą, wytrzeć do sucha i wetrzeć oliwę z oliwek. Zabieg ten należy powtarzać 3 razy dziennie. Po około 2 tygodniach powinniśmy zobaczyć pierwsze efekty.

6
Laserowe usuwanie rozstępów

Rozstępy stare, będące w drugiej fazie zmniejszają się i bieleją, przez co są znacznie mniej widoczne, ale trudniejsze do usunięcia. Zbielałych rozstępów nie da się usunąć kremami. Konieczne jest leczenie farmakologiczne, które może zalecić dermatolog. Czasem także pomagają niektóre inwazyjne zabiegi przeprowadzane w gabinetach kosmetycznych, jednak ich skuteczność zależy od indywidualnych cech osobowych. W ostateczności konieczna może być interwencja chirurga plastycznego. Laserowe usuwanie rozstępów to cena ok 1500 zł (~ 1200 zł biodra, 2000 zł brzuch, 1300 zł łydki, 1500 zł piersi, 2000 zł pośladki, 2000 zł uda).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Monika
05.10.2018
Pośladki to pół biedy po pokazujesz je tylko w domu albo nad woda ale ja np.. mam okropne rozstępy na zgięciach pod kolanami.. aż fioletowe są.. ;//
Ala
24.08.2018
Heeeyy ja czytałam dużo o tym że roztepy mozna usunac tylko silnymi substancjami ktore zmusza skore do produkcji kolagenu i wtedy jakby nowa skora zastapi te stara czy cos w tym rodzaju.... ponoć jest taka roślina co się nazywa koci pazur i że ona pomaga w tworzeniu sie nowych wiazan i wgl
Monika Tylutko
07.01.2018
Walka to dobre słowo, bo rozstępy są trudnym przeciwnikiem. Ja miałam już się poddać (próbowałam niemal wszystkiego i zero efektu) ale postanowiłam skorzystać z fototerapii. Chodzę na naświetlania lampą. Mam wrażenie, że są mniej widoczne.
monika.kowalska1988
13.08.2013
zastosuje;)