zapalenie pęcherza

Domowe sposoby na infekcje dróg moczowych
Nyndza - specjalista Tipy.pl

Infekcje dróg moczowych to drugi najczęstszy powód wizyt u lekarza. Na zapalenie pęcherza znacznie częściej cierpią kobiety. U około 20% z nich infekcja nawraca. Jeśli kiedykolwiek dopadło cię zapalenie pęcherza, pewnie do dziś pamiętasz objawy – nagła i niemijająca potrzeba wizyty w toalecie, oddawanie małych porcji moczu i uczucie ciągłego, bolesnego parcia na pęcherz. W ostrzejszych przypadkach w moczu może się nawet pojawić krew. Zapalenie pęcherza, zwłaszcza w swojej bardziej poważnej formie, jest zazwyczaj leczone farmakologicznie. Istnieją jednak domowe sposoby, które przyspieszają powrót do zdrowia i pomagają zapobiec nawrotom choroby w przyszłości.
1
Soda oczyszczona
Soda oczyszczona

Infekcja dróg moczowych, która trwa dłużej, niż dwa dni, wymaga interwencji lekarza. Nieleczone zapalenie pęcherza może doprowadzić do infekcji nerek, co jest już znacznie poważniejszym schorzeniem. Żeby zapobiec zapaleniu pęcherza lub zgasić je w zarodku, rozpuść 1 łyżeczkę sody oczyszczonej w szklance wody i wypij. Znacznie przyspieszy to proces leczenia.

2
Jagody
Jagody

Jagody i żurawina są przedstawicielami tej samej rodziny i wykazują identyczne właściwości bakteriobójcze. Jedno z badań wykazało, że sok borówkowy to doskonały środek zapobiegający infekcjom dróg moczowych. Jako, że raczej nie kupisz go w sklepie, zjedz lepiej garść jagód lub dodaj je do płatków czy koktajlu.

3
Sok żurawinowy
Sok żurawinowy

Wiele badań potwierdza, że picie soku żurawinowego pozwala zapobiegać infekcjom dróg moczowych. Żurawina uniemożliwia bakteriom namnażanie się w pęcherzu moczowym i działa jak łagodny antybiotyk. Picie codziennie zaledwie 120 ml soku żurawinowego pozwoli ci zapomnieć o nawracających infekcjach.

Jeżeli w chwili obecnej zmagasz się z zapaleniem pęcherza, pij co najmniej 2-4 szklanki soku żurawinowego dziennie. Jeśli czysty, niesłodzony sok żurawinowy jest dla ciebie zbyt kwaśny, dodaj go do koktajlu lub posłodź. Efekt będzie ten sam. Równie skuteczne są suplementy diety zawierające wyciąg z żurawiny. Dobry suplement powinien mieć dodatkowo w składzie sporą dawkę witaminy C (zakwasza mocz) oraz bioflawonoidów. Jeszcze lepiej, jeśli będzie również zawierać inne działające przeciwbakteryjnie owoce i zioła: brusznicę, perz, skrzyp itp. Pamiętaj jednak, że ani sok, ani suplement diety nie mogą zastąpić leków przepisanych ci przez lekarza.

4
Ananas
Ananas

Bromelaina – enzym zawarty w ananasach – spożywana wraz z przepisanym przez lekarza antybiotykiem znacznie przyspiesza wyleczenie zapalenia pęcherza moczowego. Pół szklanki pokrojonego w kostkę ananasa nie tylko smakuje dobrze, ale również pomaga pozbyć się infekcji.

5
Woda
Woda

Jeśli często chorujesz na infekcje dróg moczowych, staraj się pić dużo wody (około 8 szklanek dziennie). Co 2-5 godzin oddawaj mocz. Jeśli w tej chwili chorujesz na zapalenie pęcherza, pij wodę litrami, po jednej szklance na godzinę. Duża ilość wody w pęcherzu moczowym i częste oddawanie moczu pozwolą szybciej wypłukać z niego bakterie.

6
Witamina C
Witamina C

Niektórzy lekarze zalecają pacjentom cierpiącym na nawracające zapalenie pęcherza zażywanie przynajmniej 5000 mg witaminy C dziennie. Witamina ta zakwasza mocz, zapobiegając rozwojowi bakterii w pęcherzu moczowym.

7
Nakazy i zakazy
Nakazy i zakazy

  • Nie wstrzymuj moczu. Jeśli musisz iść do toalety, zrób to jak najszybciej. Wstrzymywanie moczu zwiększa prawdopodobieństwo namnażania się w pęcherzu bakterii, co skutkować może wystąpieniem infekcji.

  • Postaw na bawełnę. Wszystko, co jest w kontakcie z okolicami intymnymi, powinno być wykonane z bawełny. Kobiety powinny nosić bawełniane majtki lub używać wkładek z powłoczką z bawełny. Mężczyźni powinni zakładać bawełniane bokserki.

  • Nie pij alkoholu. Alkohol podrażnia pęcherz moczowy. Nie dokładaj mu problemów, gdy zmaga się z infekcją.

  • Nie pij kawy, ani napojów z zawartością kofeiny. Podrażnia ona pęcherz, co nie pomaga w walce z chorobą.

  • Zażyj środek przeciwbólowy lub rozkurczowy. Sprawdzi się paracetamol, ibuprofen, aspiryna lub rozkurczowe tabletki (np. no-spa).

  • Jeśli planujesz stosunek seksualny, najpierw podmyj się i poproś o to samo partnera. Po zakończonym stosunku oddaj mocz i ponownie się podmyj. Pozbędziesz się w ten sposób potencjalnych szkodliwych bakterii. Zamiast krążka macicznego używajcie prezerwatyw. Krążki mogą sprzyjać rozwojowi infekcji.

  • Dbaj o odpowiednią higienę osobistą Gdy oddasz mocz, pamiętaj by wycierać się w kierunku od przodu do tyłu, żeby zapobiec przedostaniu się bakterii w pobliże cewki moczowej.

  • Pamiętaj, że jeśli zapalenie pęcherza trwa dłużej, niż dwa dni, musisz koniecznie udać się do lekarza. Nasilające się objawy infekcji skutecznie cię do tego zmotywują.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ewaradecka
29.10.2018
Czytałam, że preparat ma zmieniony skład, przez co działa silniej i jest jeszcze bardziej skuteczny. Zwiększono w nim dawkę ekstraktu z owoców bzu czarnego oraz dołożono ziela św. Damiana, które ma o silne działanie diuretyczne i odkażające drogi moczowe.
ewaradecka
30.04.2018
Żurawina jest świetna, ale przy zakażaniu układu moczowego czasem nie wystarcza. Jestem wielką fanką naturalnych produktów i gdy mnie dopadło zakażenie stosowałam Ginjal Urit. Oprócz żurawiny zawiera on liście rozmarynu i sonchus, korzeń żeń-szenia oraz owoce czarnego bzu.
ewaradecka
30.04.2018
Żurawina jest świetna, ale przy zakażaniu układu moczowego czasem nie wystarcza.
franka
24.09.2014
może nie jest to domowa pomoc, ale można również pomóc sobie fajnym suplementem, np. uromax bs farmu