Czas w pracy

Jak zabić czas w pracy?
AakritiAakriti - specjalista Tipy.pl

Czy zdarza ci się obijać w pracy? Nie czarujmy się - nawet ci najbardziej pracowici mają dni, kiedy nie mają zupełnie nic do roboty lub po prostu nie są w stanie pracować w dany dzień. Czasami przychodzi dzień kiedy jesteśmy zdemotywowani, zmęczeni, wypaleni czy po prostu nie możemy się skupić. Bywa też tak, że kończymy wszystkie zaplanowane na dany dzień zadania nieco wcześniej - za wcześnie by wyjść do domu a za późno by zacząć robić coś nowego. Wówczas po prostu siedzimy i próbujemy jakoś zabić czas, który na nasze nieszczęście zaczyna lecieć kilka razy wolniej niż normalnie. Co wówczas robić aby nie zwariować z nudów? Oto 8 świetnych pomysłów.
1
Zaplanuj swój weekend

Weekendy są krótkie a tydzień długi zatem jeśli masz chwilkę wolnego czasu w pracy to wykorzystaj ją na zaplanowanie tego jak i z kim spędzisz weekend. Sprawdź co dzieje się w twoim mieście, co grają w kinie i teatrze, znajdź grupony i kupony na kolację dla dwojga, zarezerwuj kręgle czy kort tenisowy. Zaplanuj dokładnie co, gdzie, o której i jak długo będziesz robić.

2
Zacznij pisać bloga

W starych czasach używano pamiętników. Były pisane ręcznie i chowane pod poduszkę, aby nikt ich nie znalazł. Ale to było kiedyś. Dzisiaj pisze się blogi, które może czytać każdy. Ludzie opisują w nich swoje codzienne przygody, przemyślenia i wstawiają na nie zdjęcia swoich psów, kotów, dzieci, posiłków które jedli i tych które przygotowali, zdjęcia z imprez. Jeśli myślisz, że ty i twoje życie nie będzie wystarczająco interesujące dla innych ludzi to się mylisz. Poza tym pisanie bloga oprócz tego że jest zajmujące i wciągające to z czasem zapewnia jakiś dodatkowy dochód z zamieszczonych na nim reklam.

3
Zaplanuj swój budżet

Planowanie miesięcznego budżetu jest zadaniem czasochłonnym, nie wspominając o tym, że bardzo nudnym. Zwykle budżet planujemy w domu, ale przecież w domu możemy robić coś znacznie bardziej zajmującego jak chociażby się przespać. Z tych powodów najlepiej jest zaplanować budżet w pracy, kiedy musimy jakoś zabić czas – tym bardziej, że jest to zadanie wymagające sporo koncentracji. Każdy kto będzie przechodzić obok twojego biurka będzie widzieć, że jesteś bardzo skupiony, używasz kalkulatora i masz otwarty arkusz kalkulacyjny – a jeśli ktoś spyta co robisz, zmniejsz okno i powiedz, że ten dokument jest tajny i nie możesz o nim rozmawiać.

4
Pograj w karty

Gra w karty online została stworzona po to, aby zabić czas - a w szczególności – aby zabić czas w pracy. W pasjansa nie musi się grać szybko – można w nie grać przez cały dzień. Gra taka pomaga utrzymać umysł na wysokich obrotach i pomaga w skupieniu się na innych zadaniach, które mamy do wykonania w pracy. Innymi grami pobudzającymi twój mózg do pracy są szachy chińskie czy gra mahjong. Skróty do ulubionych gier możesz trzymać na pulpicie.

5
YouTube

YouTube jest niesamowity. Nie pamiętam nawet co się robiło w Internecie, zanim nie było YouTube. Muzyka, instrukcje budowania tarasów z drewna, wiązania krawatów, robienia pysznych ciast waniliowych itp. Jest tego ogromna ilość. Jeśli przykładowo chcesz nauczyć się tańca moon walk lub nie wiesz jak nauczyć swojego psa kilku sztuczek to YouTube jest właśnie dla ciebie. Jeśli jednak jesteś w pracy to pamiętaj o słuchawkach podczas przeglądania zawartości tego serwisu.

6
Zapłać rachunki

Opłacanie rachunków online jest wspaniałym pomysłem na zabicie czasu w pracy. Poza tym jest to zadanie czasochłonne i niszczące duszę – bo któż lubi oddawać swoje ciężko zarobione pieniądze? Zatem lepiej jest to zrobić w pracy niż w domu, w którym to należy się jedynie relaksować. Oczywiście rachunki opłać przez Internet zamiast przeznaczać na to długą przerwę w pracy i biegać od banku do banku.

7
Zrób zakupy

To może być szczególnie dobry pomysł podczas sezonu świątecznego kiedy trzeba walczyć o parking, biegać od jednej pustej półki do drugiej i stać w kilkukilometrowych kolejkach. W sklepach internetowych możesz kupić wszystko – od prezentów świątecznych do żywności, napojów i alkoholu. A jeśli nie ma sezonu świątecznego to kup to, czego potrzebujesz – oświetlenie do ogrodu, mydło, buty czy lakier do paznokci. W ten sposób zaoszczędzisz czas a jedyne co musisz zrobić to odebrać przesyłkę w domu.

8
Zarabiaj pieniądze

Coraz więcej ludzi to robi – znajdź tylko swój sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy podczas pracy w biurze. Możesz grać na giełdzie, zarabiać na wypełnianiu ankiet lub sprzedawaj różne rzeczy na Allegro. Cokolwiek robisz to nie powinno to zabierać całego dnia tylko kilka minut dziennie.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane