czyrak

Domowe sposoby na czyraki

Nyndza - specjalista Tipy.pl
czyrak
1 z 9
Czyraki są nieestetyczne i bolesne, ale w zdecydowanej większości przypadków całkowicie niegroźne. Powstają na skutek infekcji bakterią, która zagnieżdża się w mieszku włosowym. Uszkodzony mieszek (np. zablokowany łojem, podrażniony pocieraniem przez ubranie) jest dla tej bakterii doskonałą okazją do ataku. Ryzyko pojawienia się czyraków jest również większe u osób cierpiących na trądzik, atopowe zapalenie skóry, cukrzycę i anemię. Mężczyźni są są bardziej narażeni na tę infekcję, niż kobiety. Czyraki potrafią uprzykrzyć życie na kilka tygodni, ale z pomocą odpowiedniego „know how” można pozbyć się ich znacznie szybciej. Kilka domowych sposobów znajdziesz poniżej.
1
Mąka kukurydziana
Mąka kukurydziana

Ten lek na czyraki wymyślili już Aztekowie, a jego stosowanie kontynuowali Indianie. Mąka kukurydziana sama w sobie nie ma właściwości leczniczych, ale jest bardzo chłonna, co czyni ją doskonałym lekarstwem na czyraki. Wlej do rondla ½ szklanki wody i doprowadź do wrzenia. Teraz wsyp do wody tyle mąki kukurydzianej, by utworzyć gęstą papkę. Nałóż gorącą papkę na czyraki i zrób opatrunek z gazy. Powtarzaj okłady z mąki kukurydzianej co 1-2 godziny do czasu aż czyrak pęknie i wyschnie.

2
Słoiczek po konfiturze
Słoiczek po konfiturze

Innym „ludowym” sposobem jest „wysysanie” czyraka zasłaniając go gorącym słoiczkiem lub szklaną bańką (jedną z tych, które nasze babcie stawiały nam na plecach). Włóż mały słoiczek (lub bańkę) do rondla z wodą i doprowadź ją do wrzenia. Szczypczykami wyjmij słoiczek z rondla i ostudź go odrobinę (zbyt zimny - nie zadziała, zbyt gorący – poparzy cię). Nałóż słoiczek na skórę w miejscu, gdzie znajduje się czyrak. Stygnąc, słoiczek będzie „zasysał” skórę, zbierając pod jej powierzchnią krew. Gdy na skutek tego czyrak w końcu pęknie, zdejmij słoiczek i przetrzyj skórę spirytusem salicylowym.

3
Boczek
Boczek

Sól i tłuszcz znajdujące się w boczku pomagają przyspieszyć pęknięcie czyraka i zagojenie się rany. Zwiń plasterek boczku w rulon i umieść między dwoma kawałkami materiału. Przyłóż taki okład do czyraka. Powtarzaj zabieg kilka razy dziennie, dopóki czyrak nie zejdzie.

4
Jajka
Jajka

Białka jajek ugotowanych na twardo to lek na czyraki wywodzący się już z XIX wieku. Ugotuj jajko na twardo, obierz je, a wilgotne białko przyłóż bezpośrednio do czyraka. Przyłóż całość gazą.

5
Mleko
Mleko

Podgrzej szklankę mleka i powoli dodawaj do niego 3 łyżeczki soli (jeśli zrobisz to szybciej, mleko się zsiądzie). Gotuj mleko na wolnym ogniu jeszcze przez 10 minut. Teraz dodaj trochę mąki lub bułki tartej, żeby zagęścić miksturę. Gotową papkę podziel na cztery części i nakładaj na czyrak co pół godziny.

6
Cebula
Cebula

Ostra cebula ma właściwości antyseptyczne. Nałożona na czyrak działa antybakteryjnie, pobudzając krążenie krwi i przyspieszając proces gojenia się. Wystarczy, że położysz na czyraku gruby plaster cebuli i opatrzysz całość gazą. Opatrunek zmieniaj co 3-4 godziny, dopóki czyrak nie pęknie i nie zagoi się.

7
Gałka muszkatołowa
Gałka muszkatołowa

Gałka muszkatołowa pobudza krążenie krwi sprawiając, że organizm szybciej pozbywa się infekcji, jaką są czyraki. Wsyp ½ łyżeczki gałki muszkatołowej do szklanki gorącej wody, wymieszaj i wypij.

8
Zakazy i nakazy
Zakazy i nakazy

  • Nie wyciskaj, ani nie rozcinaj czyraka, niezależnie od tego jak bardzo byłoby to kuszące. Daj mu czas, żeby samoistnie pękł i wysechł. Jeśli nie zastosujesz się do tej wskazówki, ryzykujesz rozprzestrzenieniem się infekcji i jeszcze bardziej bolesnymi dolegliwościami.

  • Wszystko, co miało kontakt z czyrakiem natychmiast wypierz lub wyrzuć. W przeciwnym razie infekcja może się rozprzestrzenić.

  • Nie kupuj produktów bez recepty, które z założenia mają odciągnąć ropę z czyraka. Środki takie tylko podrażnią go sprawiając, że przedwcześnie pęknie, a zainfekowana ropa dostanie się do krwiobiegu rozprzestrzeniając się na cały organizm.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

leczenie trądziku
Jak zrobić maść przyspieszającą gojenie się ran
swędzenie skóry

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

basia FARMACEUTKA
22.08.2014
MAŚĆ ICHTIOLOWA JEST DOSTĘPNA BEZ RECEPTY I NAJBARDZIEJ SKUTECZNA PRZY MNOGICH CZYRAKACH NIE OBEJDZIE SIE BEZ ANTYBIOTYKU NAJLEPSZA CLINDAMYCINA LUB CO KOLWIEK NA GRONKOWCA A TE PORADY DO KOSZA MOŻNA WYRZUCIC ICH DZIAÓŁANIE TO TYLKO ROZGRZANIE SKÓRY ZEBYB SZYBCIEJ DOJRZAŁ BĄDŹ MARNE DZIAŁANIE BAKTERIOSTATYCZNE.
gość
22.08.2014
na czyraki najlepsze są liście z aloesu które bardzo szybko wyciągaja ropę i skóra się ładnie goi .a na marginesie sok z aloesu oczyszcza organizm z toksyn co dobrze działa na skórę. również trądzikową
dr alban
22.08.2014
ale debilne porady, przecież biali ludzie już dawno wymyślili maść ichtiolową , która leczy czyraki, a przy większej infekcji stosuje się antybiotyki.
ala
22.08.2014
mnie pomogło mydełko dove , to w opakowaniu biało granatowym, a tez miałam takie parchy jak na tej fotce , i też cuda wianki smarowidła maście płyny i drogie i tanie a wyleczyłam mydełkiem dove,
sprobować można nikogo na koszy nie naciągam bo mydełko 2, 50 :)
i plamy tez z twarzy zeszły zaczerwienienia , teraz u mnie wszyscy myją sie tym mydłem
Majka
22.08.2014
"know how" z tego cowiem odnosi sie chyba na razie do dziedziny techniki - oznacza konkretnie co zrobić wiedzieć jak to zrobić.
hiphop4
22.08.2014
Nie kupuj produktów bez recepty, które z założenia mają odciągnąć ropę z czyraka. Środki takie tylko podrażnią go sprawiając, że przedwcześnie pęknie, a zainfekowana ropa dostanie się do krwiobiegu rozprzestrzeniając się na cały organizm.- jak to się ma do porady ze słoikiem; boczkiem itp? przecież słoika ma zadziałać jak bańka-czyrak pęka-przedwcześnie i "zawartość" wylewa się na zewnątrz. ehhhh